Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
Hej alla,
jag har inte varit aktiv på ett tag. Tänkte uppdatera er på min resa.
Jag plussade faktiskt kring jul och blev jätteglad! Samtidigt vågade jag inte riktigt tro på att det skulle gå vägen?
Idag (i v 7) gick på ett tidigt ultraljud för att fastställa graviditeten och det visade sig tyvärr att graviditeten hade avstannat. Jag har alltså fått ett tyst missfall och kroppen har inte riktigt hängt med. Nu ska jag avvakta en vecka och sedan göra ett nytt ultraljud. Om inte blödning kommit igång så blir det behandling med Cytotec Efter det. Usch! Detta var det sista jag önskade? Är så oerhört ledsen.
Men, får försöka tänka på nästa försök som blir någon gång i vår. Måste dock vänta in en vanlig mens emellan så det kommer att dröja.
Hur går det för er andra?
Kramar🌸
Hej! Roligt att höra av dig! Mindre roligt det du just varit med om dock?.
Usch, att få missfall efter allt kämpande och tuff behandling borde vara förbjudet.
Men! Samtidigt blev du ju faktiskt gravid , på första försöket dessutom-vilket är positivt - även om det slutade så ttrist. Ni borde ha höga chanser att lyckas förr eller senare! Vad har läkarna sagt ? Förstår att det måste kännas tungt nu men jag känner mig rätt säker på att ni kommer lyckas. Ta hand om dig. Snart så.
Vi har ju fått rätt bra ? resultat? vid våra behandlingar hittills men inte ett enda embryo har ens fäst på tre försök. Känns sådär. Nu står vårt hopp till de två blastisarna vi har kvar. Apropå dem frågade jag om det skulle kunna bli aktuellt att få två tillbaka men det verkade inte alls . Det är ytterst sällan vi sätter tillbaka två blastocyster , fick jag till svar. Nu går det heller inte i vårt fall då en är en 5-dagars och den andra en 6-dagars men verkar inte som om jag skulle fått två oavsett?
Hon menade att de som utvecklats till blastocyster och dessutom går att frysa är av så pass bra kvalité och man vill undvika tvillinggraviditet. Glömde fråga hur stor procentuell chans man har med en blastocyst rent statistiskt. Tycker jag har läst runt 30 % vilket inte är jättehögt ändå kan jag tycka.