• me33

Mörkare framtid

Anonym (MR klister) skrev 2022-08-14 20:21:12 följande:
    Ekonomi är inte din starka sida va? 
    Hehehe, 

dock hade vi det på 90-talet, troligt idag, Nej.

Men angående trådskaparen, GET CREATIVE vad annars?

Det är så udda tänk för mig men inte för det här forumet hur folk sitter i sina hålor med tangentborden, skriver såna här inlägg på det här forumet för att få någon form av sanning eller lösning serverad rakt ned i knäet. 

Tänk ut något själv, är det för synd om dig att du inte ska behöva göra det som oss andra(mig iallfall)?

Och skyll inte på någon bokstavskombination hindrar dig från att göra det. Den har man liksom läst härinne ett antal patetiska gånger.
  • me33

Gör nånting åt det då för helvete!

Vem fan ska göra det åt dig?

• me33

Toppen eller berget får man bygga själv nuförtiden, så är det.

• me33

Och att få människor faktiskt bidrar i klimatfrågan ut i fingerspetsarna, Greta tror jag är tvättäkta klimataktivist.
    Men hade det varit en 28-årig Greta så hade det nog inte stämt.

Barn är ju hundra procent äkta, något som verkligen är bra i den här frågan.

Men jag kommer att dra mitt strå i stacken ganska så ordentligt när jag -23 åker till Amazonas och börjar att göra mitt långlivade egna klimatarbete, mot skogsskövling, betesmarker och annat som hämmar regnskogen. 

Ärligt funderar jag på att ge min arbetsgivare ett ultimatum, ge mig tjänstledigt i två månader eller så slutar jag och åker på heltid. 
    Men jag har knappt några fasta kostnader som jag "måste" ha, bilen skulle jag sälja i samma veva, bostaden är redan uppsagd(en camping-plats för husbilen är inte dyr)bara utdelningar från aktier betalar den "hyran"))

Mitt matbehov har kommit från mitt egna grönsaksland som jag kommer donera till mina syskon, upp till de att hålla det i liv eller inte. 

Det gäller ju att tänka på de här bitarna om det ska te.

Svar på tråden Mörkare framtid