Inlägg från: Anonym (Depp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Depp)

Mörkare framtid

Dyrare mat, el och så vidare. Oviss framtid med krig, fattigdom, naturkatastrofer.

Hur förhåller jag mig till att livet ter sig hopplöst? Som att det inte är någon mening längre.
    ska studera nu i 3 år, men det verkar som att vi kommer ha en lågkonjuktur en tid framöver. Är livet ens värt?

• Svar på tråden Mörkare framtid
  • Anonym (Depp)

Ja, visst ni har rätt. HjärtaJag har växt upp under en förhållandevis trygg tid. (Född -90).
    Jag får göra det bästa av situationen, studera och hoppas att lågkonjukturen inte håller i allt för länge.

Jag får fokusera på vad jag kan göra för att må så bra som möjligt trots ovissheten. 

• Anonym (Depp)
    Drottningen1970 skrev 2022-08-11 21:57:29 följande:

Visst. livet upphör att vara värt för att det blir en lågkonjunktur under några år, som många gånger tidigare. Såklart kan man då lägga sig och dö. Om man är nån jävla snöflinga som tror att livet är ett fluffigt moln där man ständigt skuttar omkring med en enhörning som bästa kompis.

ok. Lite väl hårda toner kan jag tycka. 
  • Anonym (Depp)
    Anonym (.) skrev 2022-08-14 08:39:08 följande:

Framtiden har sett mörk ut tidigare JA. Men aldrig i historien har folket varit så söndrat, förslavat och skadat som idag.

Kan du utveckla vad du menar med att folket är söndrat, förslavat och skadat?
  • Anonym (Depp)
    Anonym (Man) skrev 2022-08-14 09:44:48 följande:
    Nu får jag vara lite elak, men jag ska försöka säga det med hjärta. Många 90-talister har växt upp tryggt och känns ibland bräckliga och självcentrerade. Sluta fokusera på ditt mående. Lägg ditt fokus på andra saker, kanske andras mående, roliga/tuffa projekt. Precis som några i tråden redan sagt så går det upp och ner, fram och tillbaks. Det innebär givetvis att det även kommer att bli bättre efter en dipp.

Saker kommer lösa sig, dock kan det säkert bli tufft ibland, man kommer få kämpa.. men det kommer bli bra igen efter att världen/samhället/ekonomin eller livet dippar.

Ta hand om dig.
    Du vinner INGET på att vara 'lite elak' mot någon som uttrycker oro.

Så otroligt fult. Jag har min personliga oro för nin mentala och fysiska hälsa och framtid alldeles oavsett hur 'tryggt' jag växt upp. Jag delar inte heller din bild av att bara 90-talister skulle vara självcentrerade. Många åldersgrupper är det, men det kan yttra sig på olika sätt. Att jag vädrar min oro online skadar INGEN så varför attackerar du mig för? Du vet inget om hur jag kämpat och kämpar i livet. 

Det finns ingen nackdel med att prata om sin oro för framtiden som jag ser det. Jag vet att det går upp och ner i livet, och just nu valde jag att ventilera min oro för framtiden. Du verkar otroligt grinig du, och elak. Ta dig en funderare på det. 
  • Anonym (Depp)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2022-08-14 12:27:25 följande:
    Inte bara elpriset, räntorna lär fortsätta gå upp så lånen lär öka med 3-400 %. Matpriserna och transporter pga. bränslepriserna(och el), lär fortsätta gå upp så det lär bli en tuff höst/vinter.
    Oops. Har inget lån just nu iallafall. Alltid något.
Svar på tråden Mörkare framtid