Osäker, behålla? Abort? Ventilera
Anonym (Ambivalent) skrev 2022-08-18 01:26:13 följande:
Du har rätt.Jag kontaktade de igår, de har ljugit för mig och nu ska jag behöva föda fram barnet. Känner mig så sviken. Tiden var inte alls för kirurgisk abort, utan för "vidare planering" men det har ingen sagt och står inte i kallelsen.
Först tog det en hel sommar och sedan får jag inte kirurgisk som det var lovat dyrt och heligt, som jag ev kunde tänka mig... DÖDSÅNGEST. HJÄLP!!!???
Ok, andas. Detta är inte ok. Kontakta överordnade när du har orken och anmäl.
.
Nu får du koncentrera dig på att ta reda på om du vill ha fler barn. Fundera framöver, vad kommer ni att behöva ändra i ert liv om ni tar emot detta barn? Är det något ni är beredda att göra?
De flesta älskar säkert sitt barn när det väl är här, men jag känner folk som trots att de älskar sina barn ÄNDÅ känner att de borde ha gjort abort och det är så tabubelagt att de lever med skammen att känna så och bara vågar berätta för några få. Allting blir så himla mycket jobbigare när de inte bara ska vara bra föräldrar till sitt/sina barn utan också ska brottas med tankar som: Om inte vi behållit barnet så hade.. osv.