Inlägg från: Anonym (Tänk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tänk)

Osäker, behålla? Abort? Ventilera

Jobbig sits.Om två veckor är du i v 13 och då måste man föda ut fostret .Det kommer inte vara lätt situation.Abort är inte alltid det bästa .

• Anonym (Tänk)
    Anonym (Ambivalent) skrev 2022-08-17 11:03:13 följande:
    Inte sant, de gör då kirurgisk där jag blir sövd.
    Anonym (Camilla) skrev 2022-08-17 07:50:34 följande:

Svårt läge. Är du lite arg för förstörd semester? För att du inte mår som vid förra graviditeten? Fundera på vad det står för. Känns småttigt att reagera så. Å andra sidan låter -att inte kunnat boka- som en bortförklaring. Vården har inte stängt på det viset. Skyller du på det för att du eg inte vill avsluta. Förstår det är dubbla känslor. Skulle du få missfall idag, blir du ledsen eller lättad? 

Nu har det gått en dryg vecka sedan trådstarten. Hur har du gjort? 

Ja det var inte planerat att vara gravid och därför må väldigt dåligt under semester, må vara smått men nästa gång man har semester och hinner med och uppleva saker och få ledigt är 1 år bort, kändes bara som en ytterligare jobbig del i det hela, men vänder man på det hade det förmodligen varit värre att arbeta, men hade ju helst sluppit öht. Är du med på hur jag menar?
    En tid har jag alltid haft bokad, men det är inte fören nu i slutet på augusti, då mitt hemsjukhus inte kunnat erbjuda tid tidigare, så det är inte pga mig/oss det dragit ut på tiden. även kontaktat grannkommun, men de hade stängt, står det i journalen.
    Tror att ett missfall hade känts tufft, men skönt att själv slippa våndas över beslutet för inget känns helt bra.  // Gråter

Är du söker på detta?Har för mig att efter v12 är förlossning som gäller?
Svar på tråden Osäker, behålla? Abort? Ventilera