Inlägg från: Längtarefternästa |Visa alla inlägg
  • Längtarefternästa

BIM sept -22

Äl+8 (BIM-4 men förmodligen mer BIM-5 då äl var drygt ett dygn sen) och kroppen fortsätter att "spöka". Tredje dagen med "mensvärk" och imorse luktade kaffet äckligt. Kroppen är nog lite "konstig" för att jag har världens förkylning men det är verkligen svårt att inte se varje liten förändring som ett tecken. Då jag har haft feber har jag inte tempat som vanligt och jag är rädd för att börja igen nu när febern är över. 

• Längtarefternästa
    Jojjans skrev 2022-09-07 11:45:23 följande:

tack för det utförliga svaret! Jag vet ju allt det där men har blivit så pass nojig att jag knappt våga göra nånting längre. även sånt som av vården anses vara ok. Det blir väl så när man visat sig vara ett undantag från normala rekommendationer inom vissa områden. 

Jag förstår verkligen det. Personligen känner jag just därför att det är bäst att utgå ifrån hur man själv känner. Samtidigt tror jag också att det är viktigt att inte lägga "onödig" press på sig. Så det är verkligen en svår balansgång.

Jag såg att du skrev att du inte hade några symptom "längre". Har det varit så för dig tidigare? Att du först känt något och sen ingenting? Jag har som sagt aldrig tidigare känt någonting (inte ens när jag var gravid) men just nu har jag "mensvärk". Så konstigt. Jag ska också försöka hålla mig till tidigast lördag innan jag testar men det är svårt. 
  • Längtarefternästa

Äl+9 (BIM-3 eller BIM-4 då äl var drygt ett dygn sen) och det är fjärde dagen med "mensvärk", så imorse tog jag ett test. Inbillar jag mig något eller är det inte bara ett streck utan ett streck med färg? Förra månaden verkar jag ha haft en kemisk graviditet för efter två positiva test blev testen sen blanka. Hoppas detta är på riktigt! 

• Längtarefternästa
    Jojjans skrev 2022-09-08 09:59:33 följande:

det är absolut ett streck! Vågar mig nästan på ett grattis faktiskt Hjärta 

Tack! Känns overkligt. Nu hoppas jag verkligen att strecket är starkare imorgon! jag såg att du skrev att dina känningar är oregelbundna. Har du känt något idag? Jag känner fortfarande "bara" att det är lite spänt/krampar i magen. Men kaffet luktade godare imorse än det gjorde igår, så jag är fortfarande skeptisk. 
  • Längtarefternästa
    Cocachins skrev 2022-09-08 10:48:07 följande:
    Jag ser absolut ett streck om än väldigt svagt. Vilken form av test har du använt dig av? 
    RFSU "vanliga", alltså de som ska detektera från 25 mlU/ml hCG. Är dock lite nervös för det är inte lika start som det var när jag testade positivt med mitt första barn på äl+10/BIM-3. Men vi får se hur det ser ut imorgon och på lördag. 
  • Längtarefternästa
    Jojjans skrev 2022-09-08 12:00:21 följande:

ja det är just det där Molandet som inte riktigt finns här. Tycker jag har känt det vid några få olika tillfällen (utöver i måndags så det kändes till och från hela dagen), men inte sena varje dag så jag tänker att det antagligen är inbillning eller nåt annat. 

i övrigt har min hunger varit starkare igår och idag, men inte heller det konsekvent. Och utan molet i magen tror jag tyvärr inte längre att det blev något. 

men jag hoppas att jag har fel och att vi snart ses i en BF-grupp!

Hoppas verkligen att det blir ett positivt för dig (och att mitt forsätter vara positivt) så vi ses i en BF-grupp! Med mitt första barn fick jag dock mitt BF flyttat både under KUB och RUL, så tillslut var datumet mer än en vecka efter datumet utifrån senaste mensen (vilket skulle betyda att jag lyckades plussa äl+2... så den som gjorde bedömningen hade lite fel, om man säger så), så vi får se vilken BF-grupp det blir tillslut. Men jag försöker att ta en dag i taget; först ska testet vara mörkare imorgon!
  • Längtarefternästa
    Jojjans skrev 2022-09-08 17:51:44 följande:

känner mig helt säker på att det inte blev något denna månad och kände för att riva av plåstret och få det bekräftat. Har nog aldrig sett ett blankare test i hela mitt liv.. äl+9 eller 10 med em-urin. Inte kissat på typ 4 timmar.

Klart man inte ska underskatta hur man känner/mår men det är fortfarande tidigt, så det behöver inte fortsätta vara negativt. 
  • Längtarefternästa
    Cocachins skrev 2022-09-09 10:07:23 följande:

@Barbrastreisand Jag ser också något på ditt test, jag har dock liten erfarenhet av test så vågar inte uttala mig om torkstreck etc. Men tycker absolut du ska ta ett nytt test typ i övermorgon.

@Janntan Jag tycker det ser ut som ett svagt streck! Håller tummarna! intressant det där med acetylsalicylsyra, är det en egen kur eller fått det rekommenderat av läkare? Jag läste faktiskt att det skulle vara bra i nånumdersökning, kom över det när jag försökte googla om det var ok att mot huvudvärk vid graviditet och det var det ju inte. Så motsägelsefulla uppgifter haha. Men just eftersom de i studien visats att det ökat fertiliteten kan det ju inte vara jättefarligt, dock kanske det ska tas i mindre dos då? 

Förövrigt herregud vad jag var nära att testa imorse, men jag klarade av att hålla mig, men det var nära ögat att jag åkte dit! Sambon är inte hemma så vill vänta minst till imorgon kanske söndag innan jag testar så han hinner hem. 

Gällande acetylsalicylsyra så har jag läst en studie där det visats att kvinnor som hade haft missfall inom det senaste året och som hade systemisk inflammation ökade sina chanser med att bli gravida med ca 17% efter att ha tagit ca 80 mg acetylsalicylsyra om dagen (det är oftast 500 mg acetylsalicylsyra i en tablett Bamyl eller Aspirin). Forskarna trodde att resultatet var pga att acetylsalicylsyran minskade den systemiska inflammationen i kroppen, vilket gjorde miljön mer gynnsam för ett foster. Jag vet inte om det finns vidare forskning på ämnet men jag vet att det ännu inte finns några allmänna rekommendationer om att alla kvinnor som försöker bli gravida bör ta acetylsalicylsyra. Under min förra graviditet hade jag ökad risk för havandeskapsförgiftning och fick då äta 150 mg acetylsalicylsyra om dagen. Detta fick jag dock inte äta under hela graviditeten utan bara då det bedömes att nyttan med acetylsalicylsyran var större än riskerna. 
  • Längtarefternästa
    Jojjans skrev 2022-09-09 15:25:48 följande:

det blir på lördag som planerat, ihop med sambon. Testet jag tog igår togs i smyg, så jag får sörja i smyg med.. 

Hoppas det ändå går bra imorgon! Hjärta
  • Längtarefternästa

Jag kommer nog dyka upp i en oktobertråd trots allt. Mina test är fortsatta positiva men det har inte skett någon ökning från äl+9 till idag (äl+11). Det kommer nog visa sig vara en kemisk graviditet den här månaden med. Typiskt. 

Svar på tråden BIM sept -22