Inlägg från: TrueResolution |Visa alla inlägg
  • TrueResolution

BIM sept -22

Katch91 skrev 2022-08-30 15:50:30 följande:

@TrueResolution

Jag förstår dig helt och hållet! Jag var INTE såhär galen när jag skaffade mina barn sedan innan, 12 och 9. Jag var 18 vs 21 år gammal när jag fick dem. Första barnet tog 12 månader av konstant nuppande tills vi fick komma på utredning och göra VUL och då var jag 6v gravid? Andra barnet gick på andra försöket. Nu 9 år senare med en annan man och vi sa till varann att vi skulle sluta skydda oss och bara ta det chill?. jo tack jag är INTE chill alls. Vill bara vara gravid NU nu nu nu?.

Så den här galenhete jag har nu känner jag inte igen. Tog typ 7 test förra månaden när jag var gravid. Sen köpte jag ägglossningstest bara för att få testa nått i alla fall. Man blev ju väldigt glad när ägglossningstestet gav positiva svar dag efter dag innan LH stegringen. 

men somsagt nu ska man klara av att vänta igen till man kan testa med gravtest.

BtW vill du ha råd ang dina gravtest så ladda upp bilder så kan vi hjälpa dig se med fler ögon om vi ser något streck <3

EXAKT SAMMA HÄR! Vi skulle också bara sluta skydda oss först och jag började bli lite manisk med det här chillandet (så himla långt att vänta mellan varje ÄL..) Så bestämde oss för att försöka mer timeat med ÄL-tester och timea in våra stunder. Men det här har ju gjort en ännu mer manisk snarare än chill... {#emotions_dlg.djavulsk}Drömmer

Känner efter för symptom var steg man tar och OM man mot förmodan skulle känna något så viftar man bort det lika snabbt för att inte få upp hoppet. Helt galet hur samma hjärna kan spela på två planhalvor av åsikter samtidigt. Skrattande

Samma med testerna, det känns "ok" att testa såhär tidigt från ÄL+5/6, men så fort det närmar sig BIM drar jag mig mer och mer för att testa de senaste månaderna. Säga vad man vill om nya chanser hit & dit men man blir så otroligt besviken varje gång och en liten del av hjärtat går sönder. 

• TrueResolution
    medioker skrev 2022-08-30 21:27:57 följande:

1/9 Etaj   Plussat
    1/9 ewcia
    1/9 Acire94

2/9 Cykelhjul 
    4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Pörny 
    5/9 Hannis1983
    7/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    10/9 Inker0003
    11/9 Längtarefternästa
    11/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    23/9 Idas123
    29/9 medioker

Lägger till mig här då jag fick mens idag! taggad på försök nummer två nu av tredje barnet 👶🏻

åh nya tag, men september verkar hittills vara en finfin månad för plus Hjärta

Hur går det för er andra med BIM i början av september? 

• TrueResolution
    Melsson skrev 2022-09-01 10:26:29 följande:

Hoppar in i tråden med, brukar ofta vara inne och läsa allt.. Vi går in på 11:e försöket med första denna månad så man börjar ju ge upp hoppet lite faktiskt...fler som känner så? Har BIM på lördag men känner ingenting, inte PMS/mens symptom heller..suck! 

1/9 Etaj   Plussat
    5/9 Pörny   Plussat
    2/9 Cykelhjul
    3/9 Melsson

4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Hannis1983
    7/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    7/9 Acire94
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    10/9 Inker0003
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    23/9 Idas1235
    2/9 maymom
    29/9 medioker
    30/9 Ewcia

Hopplöshet är det minsta man kan kalla det. 

Vi började för något år sedan snart att "sluta skydda" oss och var så redo men sen hände inget månad efter månad. Tänkte i somras att nu för vi börja planera aktivt så det händer något med både ägglossningstester och timing men när inget händer då heller blir man uppgiven varje månad.

Skrev i en annan grupp nyligen med om detta. Om att kastas mellan det här hoppet och hopplösheten varje månad. Att man från en månad till en annan glömmer bort vilken berg&dalbana av känslor det är när man slits mellan dessa känslor högt och lågt. Hur handskas andra med dessa känslor? Att ena sekunden känna kroppen fyllas med hopp och "nu händer det" & sväva bort i drömmar om familj, välja barnvagn och känna ständig oro över en liten bebis. För att nästa dag träffas i ansiktet av hopplösheten och se bilden och drömmarna brinna upp framför en. 

Man letar febrilt efter minsta symptom samtidigt som man avfärdar dem lika snabbt om man faktiskt känner något. Man testar dötidigt trots att man vet att det omöjligt kan visa något ändå blir man lika besviken när det faktiskt inte visar något. Kom igen hjärnan? 

Själv sitter man här med hjärtat i händerna varje månad mellan ÄL och BIM och ser det sakta förtvina i väntan på att ett mirakel ska ske samtidigt som man gör allt man kan, månad efter månad efter månad. Man blir bara trött, så in i helvetes trött på alla dessa känslor och denna väntan. Så trött. 

• TrueResolution
    Jojjans skrev 2022-09-01 15:27:40 följande:

vad fint du beskriver det, man känner alla känslor! Tack för att du delar med dig Hjärta

jag har förmånen att ha lätt att bli gravid, men har svårare att behålla graviditeterna. att det inte bara kan få vara enkelt..

Åh, kan inte ens föreställa mig, ännu högre hopp och djupare dalar när man kommer så nära kan jag tänka. Hoppas innerligt på mirakel snart för er.
  • TrueResolution

Hur går det för er andra som har BIM nu i dagarna & nästa vecka? Jag har bim mitten på nästa vecka och ligger på ÄL+10 (gissningsvis) 

testade negativt imorse igen. 

men kände igår ett sjujäkla hugg i magen, likt mensvärk och har haft molvärk och illamående idag. brösten har senaste dagarna blivit sjukt ömma. Dålig hy(?) och sjukt trött. 
    känns som att det lika gärna kan vara mens på gång med de symptomen som inte verkar särskilt udda för graviditet :( 

• TrueResolution

Men vad är detta??? Brukar aldrig lägga upp testen utan slänga och längta till nästa dag. Idag blev jag chockad över att det ena plötsligt inte var helt blankt? Är det... är det ett svagt svagt streck? Eller är det spökstreck?? Är på ÄL+10/11 ungefär.
    har stirrat mig blind nu så snälla hjälp Skrikandes

• TrueResolution

Glömde SÅKLART bifoga bild men här! är Babyplans övre som jag antyder kunna se något på men ytterst oklart om det är spök? Är lila i verkligheten 

• TrueResolution
    Maymom skrev 2022-09-04 10:48:55 följande:
    Skulle kunna vara nåt. isåfall borde det synas hyfsat tydligt om 2 dar.
    mina har börjat synas äl+11, så jag tror du kan ha nåt där..
    :)

åh då lever hoppet lite! Har BM på onsdag/torsdag i veckan så fortfarande "tidigt" men hoppas på starkare streck i dagarna! 

• TrueResolution
    Idas123 skrev 2022-09-04 12:47:48 följande:

Men kul att se att det ramlat in lite positiva gravtest här i helgen!!
    grattis till er! 
    Själv har jag börjat köra ältesten nu i helgen. Bara en rund ring men hoppas det ändras i dagarna. :)

Roligaste tiden nu då att vänta in full gas! Oskyldig
  • TrueResolution
    Barbrastreisand skrev 2022-09-04 13:33:05 följande:
    Ser något på babyplan! Håller tummarna!
    Jojjans skrev 2022-09-04 14:49:19 följande:

tycker också jag anar nåt när jag zoomar, spännande!!

Katch91 skrev 2022-09-04 15:25:55 följande:

@trueresolution
    Jag ser två streck som tyder på att du har hcg i urinen :) Avvakta och ta nytt test snart <3

Med min första son tog det mig 12 månader av konstant nuppande innan jag blev gravid. Vi hade bokat tid för utredning och väl uppe i gynstolen såg läkaren en hinnsäck. Jag fick hoppa ner och ta ett test och mycket riktigt var jag gravid då. Pojken e 12 nu :)

Känns lite bättre när man får fler ögon. Stod på ett hotellrum imorse och undrade för ett ögonblick om jag bara inbillade mig. När man testar så mycket börjar man nog omedvetet förvänta sig och vänja sig vid de blanka testen Oskyldig 

Nuuuuuu längtar man ju bara till imorgon, och övermorgon då man kan testa igen!!!

Katch91 skrev 2022-09-04 15:21:23 följande:

En liten uppdatering från mig
    Är på ÄL+9 idag. Igår fick jag något jag väldigt sällan upplever. Tidigt på morgonen fick jag rejält hugg på vänster sida livmodern som gick från livmodern ner till livmodertappen. Kändes lite som smärtan när bebis huvud ska fixera sig Fast minus stort bebishuvud då. 

Jag tolkade det som ett direkt tecken på fullbordad Implantation den här gången. Förra månaden Plussade jag ju på ÄL+7 men som aldrig blev starkare än 15umol/l så enligt min gissning en kemisk graviditet. 

Nu på ÄL+8 kom det skarpa hugget som satt ca 15min. Har testat negativt hittills. Men har inte testat idag ännu. Får hem ett test ikväll som är RFSUs testa tidig. tänkte prova. Har hållit mig i typ 5 timmar nu och testet kommer vid 17.30 ish. 

Än är det tidigt, men hoppas på låga nivåer hcg om nu implantation skedde igår morse :)

Har humörsvängningar, ovälkomna finnar och hugget från igår då och trötthet. 

Fingers crossed 

Precis de huggen du beskriver fick jag med och ungefär samtidigt, dvs från ÄL+9, samma med onormalt mycket finnar, humörsvängningar och nästäppa? Allt kom från ingenstans under ett dygn.  Håller både fingrar och tår för dig, spännande!! 

• TrueResolution
    Syskonlängtansdröm skrev 2022-09-04 17:21:22 följande:

Hej! Vet att jag såg att nån tipsade om nån app där man kunde notera symptom och liknade angående sin cykel. har scrollat igenom men hittar inte. Nån som har nåt bra tips?

Finns säkert flera olika som är bra. Jag har använt mig av Flo i snart två år. Den funkar super även utan betalfunktioner och desto mer den används desto mer precision på sina förutsägelser :)
  • TrueResolution

Nu blir jag om möjligt ännu mer förvirrad. 

Testade imorse och fick ett svagt posititvt streck, såg fram emot att testa imorgon eller på tisdag igen. Testade i eftermiddags med och fick samma svaga linje. 

Är på ÄL+10/11 ännu och BIM i mitten på veckan men alldeles nyss fick jag som en lätt mensblödning? FAN, allt hopp försvann med vinden, kommer tant röd NU? nej, NEJ nej nej Gråter

Har hört om Nid-blödningar och diverse blödningar men såhär sent efter ägglosning & tätt inpå beräknad mens, vad är oddsen? Och hur är en sådan blödning? 

• TrueResolution

har hoppat över till oktobertråden sedan ett tag men SÅ kul att läsa om fler plus & framgångar här!! Blir helt varm och hoppfull. Grattis till er alla! 

Svar på tråden BIM sept -22