Vad kan vi män göra åt mäns våld mot kvinnor?
Det sägs ibland att män inte engagerar sig i problemet med mäns våld mot kvinnor. Kanske är det så, och då borde det bli ändring på det.
Men vad kan vi göra, konkret?
Förslag?
Det sägs ibland att män inte engagerar sig i problemet med mäns våld mot kvinnor. Kanske är det så, och då borde det bli ändring på det.
Men vad kan vi göra, konkret?
Förslag?
Intressant.
Jag ser samma manligt kodade användare slå ifrån sig här trots att de i andra trådar skriver om alla kvinnors ansvar för sexlösa och ensamma män.
Och då pratar vi generell inställning till våld kontra att tycka att kvinnor ska ha sex med män.
Jag får inte ihop det.
Bara en liten detalj: I Tyskland införde man en bra lag för några år sedan. Där får man förvisa den parten som utför våld mot den andra ifrån lägenheten - jag tror i en vecka eller 10 dagar. Det är då i regel våldsamma män som det gäller, men det har även förekommit att nån enskild kvinna har förvisats ifrån lägenheten, för att hon misshandlat mannen. I alla fall verkar det fungera någorlunda. Och det kan ju förebygga också. När folk väl vet att man kan göra så, så skärper sig en del män också.
Haha. Ja alla män är svin och bla bla.