Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

Vad kan vi män göra åt mäns våld mot kvinnor?

Intressant.
    Jag ser samma manligt kodade användare slå ifrån sig här trots att de i andra trådar skriver om alla kvinnors ansvar för sexlösa och ensamma män.
    Och då pratar vi generell inställning till våld kontra att tycka att kvinnor ska ha sex med män.
    Jag får inte ihop det.

• Anonym (Sanna)
    Tow2Mater skrev 2022-08-05 21:07:05 följande:
    15 kvinnor och 4 män föll offer för dödligt våld i närstående parrelation under 2021 (av totalt 113 fall av dödligt våld) enligt Brå.
    Så du vänder dig mot att det är var 3,46:e vecka istället för var tredje?
    "OK."
  • Anonym (Sanna)

Hur var det nu, du skrev

Emilfo skrev 2022-08-05 20:17:45 följande:

Vi fungerar på detta dätt, vi är skapta olika. Men till skillnad från gay och trans världen - där vi flesta stöder olikheter - så är det mest avsky i denna feåga från kvinnors sida.
    Rätt.... omoget kan jag tycka.

Emilfo skrev 2022-08-05 21:49:57 följande:

Jag misstänker att många kvinnor längtar efter att få höra " Häng alla män!!", " Män är empatistörda!" " Inför ditt och datt för att ha kontroll över män!!", men det handlar om antingen fel uppfostran och värderingar hemifrån(IS kulturer), trauman med missbruk eller något annat som trasat sönder människan.

Men du verkar själv avsky kvinnor och ta alla tillfällen att hacka på dem.
    Rätt... omoget, eller hur var det?
  • Anonym (Sanna)
    Emilfo skrev 2022-08-05 22:09:14 följande:
    EMILFO SKREV 2022-08-05 21:49:57 FÖLJANDE:

Jag misstänker att många kvinnor längtar efter att få höra " Häng alla män!!", " Män är empatistörda!" " Inför ditt och datt för att ha kontroll över män!!", men det handlar om antingen fel uppfostran och värderingar hemifrån(IS kulturer), trauman med missbruk eller något annat som trasat sönder människan.

Och att själv få veta att man har ett lite fult beteende är ju aldrig populärt.
    Nej, du verkar ha lite problem med självinsikten.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Mjölk) skrev 2022-08-05 22:42:17 följande:
    (minimum, förutan att inte misshandla förstås, är väl att se till hur du pratar om kvinnor med andra män, hur du pratar till kvinnor och hur du uttrycker dig på nätet)

Väldigt många män på FL har svårt för det här.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Ini) skrev 2022-08-10 10:10:21 följande:
    Du glömmer att ett av grunderna i att vara en man enligt traditionen är att aldrig slå en kvinna. Den lilla detaljen är något feminister aldrig talar om.

Skulle könsrollerna upphöra skulle kvinnor få det mycket värre och kvinnorna skulle få mer stryk, då män rent biologiskt har ett övertag. Det finns en växande kultur som menar att det är tid att ta ifrån kvinnor de förmåner som den gamla manlighetsnormen förordar. Equal rights, equal fights.

Varför förordar man våld öht 2022? 

Varför ska jag behöva vara _tacksam_ att en man inte slår mig pga mitt kön? Slår han andra män?

• Anonym (Sanna)
    Anonym (M) skrev 2022-08-10 14:01:34 följande:
    Män slår andra män mycket mer än de slår kvinnor, ja. Så var tacksam att du är kvinna annars skulle risken att råka ut för våld vara ännu större. 
    De allra flesta män slår inte andra män heller. Jag hoppas lika många rasar mot ditt påstående här och påtalar det jag säger, precis som de är snabba att påpeka att de allra flesta män inte misshandlar kvinnor.

(Nu ska jag räkna hur många inlägg i protest som du fått)
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Ini) skrev 2022-08-10 16:47:48 följande:
    Nej, det är du som dömer gruppen efter svarta får istället för att se dem för vad de är. En man slår inte kvinnor. Det är emot det han står för. 
    Vad är de män som slår kvinnor då om inte män?

• Anonym (Sanna)
    Kockobello skrev 2022-08-10 17:29:11 följande:
    Män har inget kolleltivt ansvar och ingen annan grupp heller. Tror du på arvssynden också, kanske?

Lol 
    Det var en fråga på påståendet att riktiga män aldrig skulle slå kvinnor.
    Du kanske skulle läsa vad som skrivs istället för att ta alla tillfällen att spy galla direkt?

Vad har du skrivit i tråden som inte handlar om hur idiotiska kvinnor är och att män har noll ansvar?
  • Anonym (Sanna)
    Postman skrev 2022-08-10 19:20:15 följande:
    Jag hör enormt sällan i min vardag att män som pratar illa om kvinnor eller liknande. Jag ser mycket konstigt på nätet men det är åt alla håll och alla möjliga grupperingar.

Att ge sig in i diskussioner på nätet slutar alltid i pannkaka, enligt många skribenter har jag som man alltid fel åsikt, attityd eller inställning medan de har den rätta åsikten, attityden eller inställningen....förstås.

I din vardag, hör du ofta män som pratar illa om kvinnor?
    Hur kan du missa det män skriver här? Jag har inte sett dig skriva en enda gång; ?men du, alla kvinnor är faktiskt inte idioter?, medan du är snabb att tillrättavisa när män kallas nåt förhållandevis neutralt som oengagerade.
    Hur kommer det sig?
  • Anonym (Sanna)

Så? det här tror du på, men att hur män pratar om kvinnor/låter andra män prata och skrattar med i nedvärderingarna, DET har ingen som helst inverkan?
    Kan du förklara?

Xlr8 skrev 2022-08-11 18:11:37 följande:
    Därför att du missar poängen hela tiden. 
    Nej du ska absolut inte vara tyst om den problematiken som finns. Men du har inte insett vad den är än.

Ärligt talat, om din chef och dina arbetskamrater varje dag talar om hur kass du är på ditt jobb. Efter ett tag med denna behandling hur tror du att du kommer prestera på jobbet.  A: du jobbar effektivare B: oförändrat eller C: du presterar sämre..

Ta 100 st på liknande många avdelningar, personer som presterar bra på jobbet. Tala om för dom hur kassa dom är.
    X:ett fåtal  kommer lägga på ett kol till och presterar bättre
    Y:en mindre grupp kommer ej bry sig, dom skiter i alla.
    Z: majoriteten kommer hamna här. Dom börjar presterar ur uselt. 

Att ge skit till någon som ej förtjänar det resulterade inte till något vettigt, att stå och säga mäns våld mot kvinnor och att diskutera män män är som arbetskamrater som var elaka i ex ovan. Ni kommer pränta in i någon sjuk/svag man att ja män slår kvinnor, sån är vi män. Så jag kan ge henne en örfil för det gör ju män!!!
  • Anonym (Sanna)
    Kockobello skrev 2022-08-12 18:14:40 följande:
    Nä, ingen poäng att slösa tid på någonting så efterblivet. 

Samtidigt har du inga problem att uttrycka dig generaliserande och nedlåtande om kvinnor. 

Vad tycker du är skillnaden?

• Anonym (Sanna)
    Kockobello skrev 2022-08-12 23:01:28 följande:
    Givetvis ligger problemet på individerna. Haha, försöka skuldbelägga ungeför halva jordens befolkning. Det är ingen dåligt generalisering det inte. Retard.
    Du har inga problem att idiotförklara kvinnor. Hur förklarar du det?
Svar på tråden Vad kan vi män göra åt mäns våld mot kvinnor?