Han kallar mig fitta
Du vill inte att dina barn ska växa upp i det här. Men de gör ju det. De växer upp i just det här. Och även om man tror att barnen inte märker något så märker de till slut allt och med tiden kommer de ha hört varenda grej.
Jag tycker att det där med att kalla sin fru fitta är ett mycket grovt övertramp. När man använder den typen av skällsord så säger de något om hur han ser på kvinnor och hur han ser på dig. Man säger inte rasistiska ord om man inte är rasist. Man säger inte homofoba ord om man inte är homofob. Och man säger inte sexistiska ord om man inte är sexist.
Jag tror att du kanske ska fundera på hur du själv känner i det här. Just nu vill du ha förklaringar och lösningar på hans beteende. Men hur mår du själv i detta? Tror du han är lika förtvivlad och desperat som du? Jag frågar för att min erfarenhet är att när bråk mellan par blir på det här sättet så finns det en som är starkare och en som är svagare. Jag tror inte han är den svagare. Jag tror att du håller fast honom i en enorm frustration för att du inte når fram och för att han går ifrån dig som ett straff när han inte är nöjd med något. Det är inte rätt att hålla fast någon nej. Gör inte det igen, men främst för att inte eskalera bråken och trigga värre reaktioner.
Ta en ordentlig funderare på hur du vill att ert familjeliv ska vara. Bestäm dig sedan för om du vill ge ert förhållande en chans. Om du vill det, föreslå parterapi och berätta ALLT i terapin. Ta inte på dig all skuld eller håll tyst om saker för att det är pinsamt. Se om ni närmar er varandra i detta och hittar en gemensam grund att stå på. Om ni inte gör det - och du kommer känna av detta rätt omgående tror jag, sådant märks - så ta hjälp av terapin för att hitta styrkan att separera.
Du ska inte kallas fitta av din man och era barn ska inte behöva leva såhär.