Inlägg från: Anonym (Kunna avstå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kunna avstå)

Är man alkis om man dricker varje helg?

Hej.

Jag är högkonsument av alkohol sedan många år (jag ser det som ett problemdrickande men inte ett missbrukarproblem för min del). 

Jag tycker inte att om man lever i ett partnerskap skall dricka sig full varje helg, och med full menar jag påtagligt berusad.
    Att vara lite salongslullig på helgerna kan jag tycka är OK beroende på hur personen är i fråga (fick precis en bild av Edward Bloom i huvudet)

De perioder jag haft ett fast partnerskap har jag inte rört en droppe i arbetsveckorna men på helgen har jag nog kunnat ta en flaska vin eller lite mer själv, dvs fredag och lördag.
    I singelläge dricker jag betydligt mer, och dessutom i veckorna.

Men jag tror nog en tumregel är att om man börjar känna sig full, speciellt när man är i relation, ska man antingen sluta dricka, eller iallafall vänta ett tag.

Hur kul är det att hålla om varandra, kura ihop sig, titta på en film, och ens partner stinker booze, har glansig blick och är frånvarande, och sluddrar.

När jag tänker efter nu så tror jag att drickandet på något sätt grundar sig i antingen tristess eller missnöje, iallafall när jag ser till mig själv. Den grå vardagen kontra när man levde rövare med sina polare. 

Kan nog inte riktigt komma med tips om hur du ska gå tillväga, det finns säkert någon här på forumet som vet något bättre.
    Det ända visdomsordet jag kan ge är att det kommer inte bli bättre med tiden.

• Anonym (Kunna avstå)

I mitt tidigare innlägg menade jag att det inte kommer bättre med tiden om man inte gör något åt det.

Svar på tråden Är man alkis om man dricker varje helg?