• 2022

Leva kvar i förhållande efter ouppdagad otrohet

Min partner har varit otrogen mot mig konstant redan från försra dagen och vi har varit ihop i snart 11 år. Han har jagat kvinnor och par i nyktert tillstånd från morgon till kväll fram tills jag kom på han för 3 år sen. 
    Vi har alltid haft en stark sexlust till varandra och jag har gång på gång överraskat honom genom att hämta honom från jobbet i minimala sexiga kläder för att sen tillfredställa han till max. Under flera år annordnade jag sexiga lekar där han kallade mig för gudinna. Sexet var grymt och även om jag har svårt att komma så kunde vi hålla på i timmar tills jag kom.

Jag trodde verkligen vi hade det bra men jag dög visst inte. Nu i efterhand så har jag bestämt för att lämna honom just pga alla lögner som han ger mig gång på gång. Otroheten sved men det är lögnerna som har raserat det vi har försökt att stärka upp undet dessa 3 år. 

Att vara otrogen 1-2 gånger är fine men att vara det i flera år är lite svårt att reparera. Sen visar inte han så mycket intresse till att ha en framtid med mig så nu har jag gett upp.

Om du verkligen ser en framtid med din partner så kommer din partner att känna sig trygg i ert förhållande, även om du berättar om otroheten. Ärlighet är det som stärker.

• 2022

Då får jag se det som att dela mitt perspektiv på det hela och du har helt rätt angående att alla är olika. Tråkigt att det inte gick vägen för dig för jag tycker att så länge ärligheten finns där då gror kärleken starkare med tiden. Min åsikt dock.

Ta hand om dig

• 2022

Men varför fortsätter han såra sin allra bästa vän och sin livspartner och sedan se på hur illa partnern mår?

• 2022

Helt sant i det du säger. 

Man kanske söker svar från andra bara för att man själv vill öppna upp och prata ut om man nu inte har någon annan att prata med. Att bara få skriva av sig känns faktiskt bra.

• 2022

Jag håller med dig (Satan Själv) om att varför ska sex förstöra ett för övrigt väldigt friskt och bra förhållande? Ja tilliten är ju helt förstörd men det kunde ha varit mer illa om nu partnern har spelat bort alla sparade pengar och var skyldig fel folk pengar och kanske till och med gett bort huset. Då hade tilliten varit lika förstörd och man skulle fundera om förhållandet var så friskt som man trodde att det var.

Att just sex har en sådan stark påverkan är (för min del) just för att jag känner mig hotad och vet att min partner kommer en dag bli kär i den andra och lämna mig genom att allt började med sex. Lämna allt som är bra med vårt förhållande. Jag vet att min partner kommer inte lämna det livet vi har skapat om han nu hamnar i fängelse eller gör något annat dumt. Men just sex, det gör mig rädd till att förlora honom. Om man befinner sig i en sådan relation då är man beredd att prova det mesta för att lappa ihop relationen och ha ett bra fortsatt liv.

Det finns ju parterapi av en anledning och många solskenshistorier om att det faktiskt kan bli bättre efter något riktigt svårt.

Nu har jag som sagt blivit grovt bedragen men jag vill samtidigt betona att livet vi tillsammans har skapat är friskt och väldigt bra. Så denna text är från min egen uppfattning och syn på det hela.

Alla vi är olika dock.

Svar på tråden Leva kvar i förhållande efter ouppdagad otrohet