• Plupp73

Flytta långt bort, behöver boendeföräldern godkänna?

Första fråga på din trådstart är ju:
    Är planen att din dotter ska fortsätta bo hos sin pappa helt, eller planerade ni att gå över till helt växelvis boende tex varannan vecka framöver? I så fall kan det ju kasta omkull planerna.

En annan aspekt är ju att när dottern börjar skolan kommer fler kalas på helger, helgaktiviteter oss som kan komma att drabba din tid med henne, men om du har kvar en bostad där du bor nu spelar det kanske mindre roll

• Plupp73
    Anonym (C) skrev 2022-07-28 20:45:19 följande:
    Jag hade henne varannan vecka innan men då jag blev förflyttad till annan ort ville jag att hon skulle få stanna kvar i sin trygghet. Hon kommer börja skolan nu i höst tillsammans med de barn hon gått på förskolan med. Så, nej- tanken är inte just nu att ha henne växelvist eftersom jag inte kan ligga och köra henne till och från skolan varannan vecka. Bara den körningen innefattar 80 mil/v + pendling till jobbet.
    Låter jättetufft för dig!
    Tänker att du ju måste ta det rakt upp och ner med hennes pappa så att ni kan hitta bra lösningar för umgänget mellan din dotter och dig.
  • Plupp73
    Anonym (C) skrev 2022-07-28 23:01:51 följande:
    För att där min dotter bor finns inga jobb? Jag hade inte mycket till val, det var antingen att bli av med min fasta tjänst eller bli förflyttad. 
    Jag förstår din förtvivlan faktiskt. Ja, du kan ju vara gilla läget och kämpa på. Hoppas att du och pappan får ett bra samtal och samarbete runt detta.
Svar på tråden Flytta långt bort, behöver boendeföräldern godkänna?