Inlägg från: Anonym (Thyu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Thyu)

Hjärntumör

Ja, du borde berätta. nu Är det inte jämförbart, men jag var på ett Läkarbesök för länge sen där jag frågade om det gjorde ont, nej det gör inte ont ljög läkaren. Det gjorde så inihelvetet ont visade sig. Har aldrig känt mig så infantiliserad. 

• Anonym (Thyu)

Kan inte citera Andrea, som skriver 

Och du tror att läkaren  ljög,?? Allvarligt? Jag skulle ju gissa att något gick lite fel där. Bedövning som inte fungerade eller liknande. Annars så är det säkert bara mänskligt att läkare förskönar det hela lite grann.

ja, ?läkaren? ljög. Kom in för en hinnsvepning. Visade sig att min livmodertapp var för hård, så (barnmorskan) skulle trycka in den, vet inte om det är gängse normer, hon la all sin kraft bakom. Men har förstått att det är en av problemen inom mödravården. var Vid andra tillfällen under min förlossning som jag kände mig infantiliserad och att jag inte ska bry mig eller förstå mig på min egen kropp. Nu är det som sagt inte jämförbart. Men tycker det är självklart att man ska få korrekt information.

• Anonym (Thyu)

Till Andrea, vet inte hur pass smärttålig du är, men om någon lägger hela sin tyngd på att trycka igenom något på din kropp (notera, detta var ingen hinnsvepning) så är det logiskt att det gör ont. 

• Anonym (Thyu)
    AndreaBD skrev 2022-07-26 21:07:22 följande:
    Jo, det gjorde ont för mig också, men det var ju två olika saker. Och två olika personer. Läkaren sa att hinnsvepning inte gör ont - och det var helt rätt. Det andra som barnmorskan fick för sig att provocera fram en snabbare förlossning, vilket är för jävligt. Så gör man bara inte. Men det var ju inte det dom läkaren uttalande sig om.
    hon sa att eftersom det inte gick att göra hinnsvepning så skulle hon trycka på den hårda livmodertappen, jag frågade om det gjorde ont, hon sa nejdå. Vilket inte visade sig stämma. Hon ljög, eftersom om man lägger hela sin tyngd på att pressa sig igenom en kroppsdel, så är det bara logiskt att det faktiskt gör ont. Vad är det du inte förstår? 
  • Anonym (Thyu)
    EpicF skrev 2022-07-26 21:47:06 följande:
    Ljög gjorde hon inte. Men hon skulle nog ha sagt att det kan göra ont. 
    Hon ljög och sa att det inte skulle göra ont. Det skulle gjort ont för vilken person som helst. 
  • Anonym (Thyu)
    EpicF skrev 2022-07-26 22:02:50 följande:
    Jag har själv varit med om samma två gånger och tyckte inte det gjorde speciellt ont. Så nej, det behöver inte göra ont. Hon ljög inte men hon kunde sagt att det kan göra ont, vilket det kan så hade du varit förberedd. 
    så hon lade hela sin tyngd på att trycka sig igenom också? Jag tror inte vi hade samma situation 
  • Anonym (Thyu)
    EpicF skrev 2022-07-26 22:35:10 följande:
    Ja. Nej, självklart hade vi inte samma barnmorska, vad jag vet. Men samma moment. 

Har även några i min närhet som gjort samma varav ena fick ont och andra inte. 

Min poäng är fortfarande att barnmorskan inte ljög, eftersom det inte behöver göra ont. Men hon kunde talat om att det kan göra ont. Kan hända hon haft patienter som inte fått ont och därför aldrig upplevt att någon har fått ont. 
    Du verkar inte förstå att sättet hon gjorde det på kunde omöjligen vara smärtfritt. Därav min poäng att hon ljög.
Svar på tråden Hjärntumör