• Anonym (A)

Noll kommunikation

Anonym (TS) skrev 2022-07-23 01:44:56 följande:
    Jodå barnen har berättat att de ska åka på måndag, vart de ska men de vet inte hur länge de stannar.

Problemet är att han inte kommunicerar detta till mig, inte tvärtom.
    Låt honom sköta det då. Lägg dig inte i, barnet som bor hos dig får väl packa kläder för en vecka eller så. Tycker pappan det är för mycket får han väl packa om. Vad kan hända liksom?
  • Anonym (A)
    Jemp skrev 2022-07-23 13:52:00 följande:

Förvånad över svaren. Ni anser det alltså inte vettigt att som förälder vilja veta var barnen är och när de väntas hem? Att stämma av så det faktiskt är pappan de ska iväg med? 

Självklart är det så, man vill veta. Men nu fungerar det inte, så vad ska TS göra, hålla barnen hemma?
    Det är tonårsbarn, de har mobilen tätt intill kroppen dygnet runt. TS har inga problem att ringa dom när hon vill, eller att de ringer henne. 

• Anonym (A)
    Anonym (Igenkänning) skrev 2022-07-23 15:42:33 följande:
    Var det på min vecka hade jag inte släppt iväg barnen, helt korrekt tänkt av dig. 
    Ja, varför tänka på barnen, det viktiga är att bestämma över exet. Underbart för ungarna, där båda föräldrarna håller så låg nivå. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Igenkänning) skrev 2022-07-23 17:36:17 följande:
    Der finns mycket som tonåringar eller barn överhuvudtaget inte vill göra men som bara görs. 

Och hade inte pappan till barnen kunnat svara när jag frågar så hade jag självklart inte skickat iväg dem, varför skulle jag? Det skulle lika bra kunna vara ett hopkok från ungarnas sida och så levde de jävel en vecka i stället. 
    Ja, du känner ju dina ungar bäst. 
Svar på tråden Noll kommunikation