Noll kommunikation
Tow2Mater skrev 2022-07-23 02:57:38 följande:
Mitt råd var ju att tala om for pappan när du har planerat ta barnen nånstans, så han vet och kan planera utefter det.Och eftersom du inte har inte planerat ta barnen nånstans, borde det väl gå bra ändå.
Jag tolkar det som att pappan tänker resa på mammans tid och då är det väl hans ansvar att stämma av.
Lever själv med en x-make jag nu inte sett på månader trots varannan vecka och jag hämtar osv. och som hela tiden tar allt genom tonåringarna istället för direkt med mig och med yngsta har det ännu inte fungerat på 3 år utan han glömmer, missar rör ihop och jag blir galen. Troligen syftet, men otroligt barnsligt av x-maken och barnen hamnar emellan vilket de absolut inte ska!
Har inga råd att ge tyvärr eftersom jag själv inte får det att fungera.
Jag blev igår tvungen att uppsöka akut vård och hade förvarnat med sms till x-maken kring en aktivitet m sonen och när jag sedan ringde för att stämma av så svarade han så klart inte. Skickade sms och bad honom ringa. Han skickade bonusmamman att ringa tonåringen och stämma av istället för att stämma av med mig. X-maken har ännu inte ringt...