• Tow2Mater

Noll kommunikation

Han kanske inte planerat ännu. Han kanske bara sagt han vill ta med dom på en trip men vet inte när.

Tala om for pappan när du har planerat ta barnen nånstans, så han vet och kan planera utefter det?

• Tow2Mater

Så du har inte planerat ta barnen nånstans. Då borde det väl gå bra ändå.

• Tow2Mater
    Anonym (TS) skrev 2022-07-23 01:53:40 följande:
    Du missar poängen.
    Han får ta med barnen vart han vill. Men HAN måste ju informera mig om det. 
    Jag forstår vad du säger. Men du undviker att svara om du har planer.
  • Tow2Mater
    Anonym (TS) skrev 2022-07-23 02:01:33 följande:
    Det spelar ingen roll om jag har planer eller inte. Det är inte det, det handlar om. 
    Det handlar om att jag vill veta hur andra tonårsföräldrar löst det när den ena föräldern inte tagit ansvar och helt slutat kommunicera. 

Varför är det viktigt för dig att veta mina planer?
    Eftersom du pratar om att du behöver veta när han planerar att ta med sig barnen, och tycker att det är hans ansvar att höra med dig om du planerat ngt forst.
    Då ska ju även det omvända gälla. D v s han behöver veta när du planerar att ta med dig barnen, och då ska ju du ha hört med honom om han planerat ngt först. Om du inte gjort det, utan på eget bevåg gjort dina planer utan att höra med honom, kanske det är förståeligt att han nu gör likadant. Kommunikation ska gå båda vägar.
  • Tow2Mater
    Anonym (TS) skrev 2022-07-23 02:33:06 följande:
    Jag föreslår att du läser TSen igen. 
    Ingenstans där står det att jag låter bli att kommunicera med honom. Tvärtom. 
    Det här är ingen "tillbakakaka" av honom. Det finns Inget jag gjort föratt få honom att bara sluta kommunicera. 

Är det så att du faktiskt har något råd att ge? 
    Mitt råd var ju att tala om for pappan när du har planerat ta barnen nånstans, så han vet och kan planera utefter det.

Och eftersom du inte har inte planerat ta barnen nånstans, borde det väl gå bra ändå.
  • Tow2Mater
    Anonym (A) skrev 2022-07-23 09:33:55 följande:
    Låt honom sköta det då. Lägg dig inte i, barnet som bor hos dig får väl packa kläder för en vecka eller så. Tycker pappan det är för mycket får han väl packa om. Vad kan hända liksom?
    Håller med. Det är väl ganska vanligt mamma vill typ packa hela diskbänken med alla ifall-att saker, medan pappa tänker det finns affärer ifall nåt saknas.
  • Tow2Mater
    Anonym (Igenkänning) skrev 2022-07-23 15:42:33 följande:
    Var det på min vecka hade jag inte släppt iväg barnen, helt korrekt tänkt av dig. 
    Så dina tonåringar ska sitta på sina rum en vecka istället for att resa med pappa då? Hur gillar de det?
  • Tow2Mater
    Anonym (H) skrev 2022-07-23 16:25:17 följande:
    Varför svarar han inte tror du?
    Det är förstås ett omoget beteende som går ut över barnen men har det varit någon konflikt mellan er? Det verkar konstigt att han plötsligt beter sig så utan någon anledning.
    Åter igen, omoget beteende som inte går att försvara hur förbannad man än är men det kanske finns en konflikt som måste lösas först för barnens skull.
    Misstänker det ligger en del konfliker bakom, som TS inte vill delge oss.....
  • Tow2Mater
    Anonym (Igenkänning) skrev 2022-07-23 17:36:17 följande:
    Der finns mycket som tonåringar eller barn överhuvudtaget inte vill göra men som bara görs. 

Och hade inte pappan till barnen kunnat svara när jag frågar så hade jag självklart inte skickat iväg dem, varför skulle jag? Det skulle lika bra kunna vara ett hopkok från ungarnas sida och så levde de jävel en vecka i stället. 
    Ja, har man tonåringar där det kan misstänkas vara ett reellt alternativ, så kanske de ska sitta hemma på rummet, det forstår jag.
Svar på tråden Noll kommunikation