Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-20 11:23:54 följande:
På något sätt (kan inte riktigt sätta fingret på vad) ser det ut som du är iskall när man läser din text. Känns lite som att du inte ångrar ditt svek alls. Men texten säger något annat..Typ acceptans..Som att du fått leka lite och det var ju kul. Nu är det upp till din man att gilla läget.
Vad säger din man om att du träffar din älskare varje dag på jobbet? Eller var det så att du liggfirade att du gick på semester.
Eller har han bara gett upp och skiter i allt
Anonym (Man) skrev 2022-07-20 09:21:16 följande:
Jag är man och har funderat runt otrohet och hur jag skulle agera om min fru var otrogen. När vi nyligen blivit ett par såg jag henne kyssa en annan man hon inte kände sen tidigare. Det var ingen vänskaplig puss om man säger så. Hon var onykter, jag var nykter och kom på dem i en restaurang. Jag gick fram och avbröt deras hångel. Hon ångrade sig djupt och bad om ursäkt på alla vis under en lång tid. Jag tog beslutet att förlåta och vi är ff tillsammans 15 år senare. Men den händelsen satte djupa spår som jag jobbat med sen dess. Det har gått ganska bra att komma vidare. Men jag kan inte frigöra mig från tanken hur vårt förhållande skulle varit utan den där förbannade kyssen på fyllan. Så om min fru skulle vara otrogen på riktigt är jag helt på det klara med att jag inte skulle kunna förlåta henne och gå vidare i vår relation. Det skulle vara slut där och då. Jag skulle inte klara ens en hångelkyss på fyllan från hennes sida. Jag skulle ju aldrig kunna släppa tanken på hennes svek eftersom jag vet vilket jobb jag haft med det förra sveket. Om TS man ska kunna förlåta och gå vidare kommer det krävas väldigt mycket av honom, den saken är klar. Jag skulle inte orka. Det spelar liksom ingen roll vad han förlorar i form av hus och annat. Det handlar inte om sånt. Möjligen kan små barn få en människa att vilja stanna kvar. Men det blir jävligt plågsamt. Jag förstår honom.
Jag förlät aldrig mitt ex otrohet för många år sedan, men det satte sig ändå som en tagg i själen och har tyvärr gjort att jag inte kan lita på någon till 100% sedan dess. Något förstördes för all framtid.
Det är därför jag undrar hur man ser ut i hjärnan när man planerar (som ts) att förstöra tilliten för all framtid för den som man säger sig älska.
Jag förstår att mitt sätt att skriva framstår som att jag inte ångrar mig alls. Jag är rationell och saklig som person och kan resonera vettigt (i normala fall) Jag kan se på det här ur ett helhetsperspektiv och förstå hur min man mår. Dessutom förstår jag även att min otrohet var sjukt vidrig gentemot min familj och att jag inte kan komma med bortförklaringar.
Jag är ångestfull och har ej haft möjlighet till att äta ordentligt på flera veckor. Allt jag tänker på är den här skiten. Jag vill bara gå och krama min man. Säga upp mig. Visa för honom hur mycket jag ångrar mig.
På den andra sidan förstår jag att ingenting jag säger är trovärdigt och att jag förtjänar all ångest. Känner också att jag har egentligen ingen rätt till att må dåligt. Mina tankar som dyker upp upplever jag att jag har ingen rätt till att uttrycka för att det är jag som är skitstöveln i det här.
Ibland kan jag hata min egenskap. Jag vill agera panikartat, bryta ihop och allt det där. Men jag förstår samtidigt vidden av det här.