• Anonym (Nja)

Berättade att jag var otrogen.

Klart du har rätt att vara ledsen. Om du kan förlåta dig själv eller inte beror lite på varför du gjorde det, känns inte som du hade riktigt goda skäl att ligga med kollegan iaf.

Hur ni går vidare? Genom att på ett moget och vuxet sätt gå igenom skilsmässan så smidigt som möjligt. Inget bråk, inget skrik, för barnens skull. Han lär vara arg som ett bi vissa dagar, det förtjänar du, så svara inte emot, förklara inte bort dig ffa! Och om han har frågor så svarar du ärligt. Om han börjar bli högljudd kring barnen så måste du gå därifrån för deras skull.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-19 14:15:54 följande:

Jag berättade för att jag kunde inte låta honom leva i en lögn och jag har alltid varit öppen & ärlig gentemot honom. 

Kände att han förtjänade den respekten och få veta vad jag gjort mot honom.

Du ska iaf ha en eloge för att du var ärlig mot honom efteråt!
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-19 15:47:40 följande:

Ja, vi har ett hus. 

Men det är inte väsentligt nu för att vi har inte hunnit med att prata om praktiska detaljer ännu. Hur marknaden ser ut bryr han sig inte om. 

Jag har inte vågat att fråga honom om hur han har tänkt sig med allting. Vi har skickat in en gemensam skilsmässoansökan och han har sedan inte sagt något mer om vad vi gör härnäst. 

Jag är beredd på att vänta på honom och även beredd på att flytta in till en lägenhet och bli ensamstående mor. Oavsett vad som händer måste jag acceptera att jag gjorde ett val som ger ödesdigra konsekvenser. 

Du ska inte vänta på honom. Det är faktiskt det sämsta du kan göra, även om du vill ha honom tillbaka. Du kommer att sätta ditt eget liv på paus och vänta, antagligen i onödan. Bästa sättet att få tillbaka honom är faktiskt att gå vidare med ditt liv, visa att du är självständig, att du har en framtid.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-19 16:08:14 följande:

Jag avser att vänta in honom och höra vad han vill egentligen. Jag tror att han behöver smälta nyheten och resonera med sig själv i ett par dagar eller veckor. 

Utgången kan likväl bli en skilsmässa och att vi säljer huset. Först då får jag försöka gå vidare och börja om på nytt. 

Tycker ni att jag ska försöka prata med honom när han kommer hem ikväll? Hur ska jag förhålla mig till honom härhemma? 

NEJ! Lämna honom ifred och låt honom komma till dig om han har några frågor. Karln har väl lidit tillräckligt än att du ska dra upp det igen så han blir ledsen om han för en gångs skull inte är det.
Svar på tråden Berättade att jag var otrogen.