Gravid
Hej! Jag är 32 år gammal och fick för ca en vecka sen veta att jag är gravid. Det var hyffsat planerat även om jag kanske inte hade tänkt bli det på sommaren. Trodde inte det skulle ta sig så fort men det gjorde det. Jättekul såklart men mår ändå inte så bra. Jag har verkligen velat vänta med barn men nu kände jag och min sambo att det ändå nog börjar bli dags. Han är 40 år så inte så ung direkt eftersom det är första barnet. Har varit gravid tidigare för några år sen ett par gånger men då gjort abort för har inte känt mig redo. Denna gång känns det ju ändå mer som att det är dags nu men ändå får jag panik vissa dagar och vet inte vad jag vill. Vet inte om det är för att jag fått panik innan tidigare gånger som jag får det nu med. Vill ju gärna ha barn någon gång men känner aldrig redo. Känns som alla andra blir så glada när dem plussar men jag blir mest bekymrad. Har inte ens orkat ringa nån barnmorska. Nån mer som känt så här?
![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)