Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

min man har försökt vara otrogen

Du ältar och ältar detta och skriver tråd efter tråd. Det verkar onekligen som att den som har störst problem i ert förhållande är du ts. 

• Anonym (Teddy)
    Anonym (Em) skrev 2022-08-29 10:47:09 följande:
    20-30?!!!
    hur kan man vara så säker på att alla de 20-30 trådar är från samma TS? Visst kan vissa vara det men det kan ju vara liknande också från olika personer.
    Hon skriver sin trådstart på precis samma sätt varje gång. "Pojkvännen har försökt vara otrogen men inte lyckats pga hur han ser ut". "Han var på kryssningsresa och flörtade med sitt ex". Dessa två händelser finns med i varje trådstart.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (jag) skrev 2022-08-29 12:13:59 följande:
    Om en person startar flera trådar om exakt samma problem så betyder det oftast att person har svårt att ta till sig det det som sägs och startar upp en ny tråd för att se om hen får bättre svar denna gång... dvs det personen söker är inte råd utan medhåll, få de svar hon söker efter, få bekräftat av andra att hon valt/gjort rätt, etc...

Det är absolut inte ett friskt beteende utan snarare destruktivt, ett sätt att stoppa huvudet i sanden, ljuga för sig själv och försöka få självlögnerna bekräftade av andra.  Att ifrågasätta detta är INTE detsamma som "att vara elak" för det personen gör är ju destruktivt. Det är ett sätt att försöka få personen att komma ur sin destruktiva cirkel.

De du förordar (enbart medhåll och förståelse men undvika att prata om elefanten i rummet) är däremot väldigt elakt för det enda man åstadkommer med det är att ge personen vatten på sin kvarn att fortsätta sitt destruktiva beteende. Medhåll och empati är säkert väldigt skönt att få höra men löser sällan några problem.
    Väl skrivet och exakt vad jag tror också. 
  • Anonym (Teddy)
    molly50 skrev 2022-08-29 13:00:20 följande:
    Du har helt rätt i din uppfattning.
    Jag har aldrig varit ute efter att vara elak.
    Men om andra uppfattar mig så så får det stå för dem.
    För övrigt så får ni gärna skriva till mig istället för om mig. 
    Jag har aldrig uppfattat dig som att du är ute efter att vara elak. Tvärtom, du verkar vara genuint intresserad av att hjälpa och komma med relevanta råd. 
    För övrigt håller jag med dig om ts.
Svar på tråden min man har försökt vara otrogen