Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

min man har försökt vara otrogen

Det är ju omöjligt att veta. Han kan ju ha gett upp detta. Det kan också vara så att han tar en paus och lugnar sig nu ett tag för att framöver ta nya friska tag.

• Anonym (Em)
    Anonym (Du är varningsflaggan) skrev 2022-08-29 09:07:32 följande:

Du låter extremt obehaglig TS. Om du hade varit en man hade jag rått kvinnan att springa långa vägar för att komma ifrån dig.

Kan du inte lita på din partner- gör slut och sök hjälp för din kontrollmani.

Garanterat ingen mår bra i er relation.

Hade TS varit sådan ifrån början utan att han bevisligen försökt bedra henne så hade jag hållit med.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-29 09:08:51 följande:

Jag är typen som är otrogen. Har även "åkt dit" på ett spektakulärt sätt.

Nu är jag singel. Har i sak inga problem att ragga tjejer. På senare år så har jag dock märkt att jag börjat tröttna.

Dragplåstret för mig var spänning och förbjuden frukt. Handlade aldrig om kärlek.

Vad som kan få en att sluta? Ja... Om han verkligen älskar dig så kan han absolut ha slutat. Det är fullt möjligt att göra. Särskilt som att det är hyfsat svårt att nå fram genom "bruset" på nätet som kille. Är han blyg och kroppsligt lite sliten så blir det inte enklare. Har han aldrig lyckats så kan han säkert ha tröttnat. Att du sen kom på honom kan ju ha snabbat på något han redan tänkt.

Sätt att dölja:
    -Surfa privat läge
    -Extra telefon
    -Sköt kontakterna via mejl enbart.
    -Avinstallera appar efter du använt dem.

Rent allmänt så undvek jag telefonkontakt. Det var mest när jag raggade irl som jag lämnade ut telefonnummer. Och ibland när någon frågade. Då till min extra telefon.

Mitt rörelsemönster hade helt klart avslöjat mig. Är det så att du spanar på vart han är och det inte visar på något konstigt så tror jag i vart fall inte att han träffar någon.

Största problemet är tiden. Du måste ju träffa dina kontakter på tider utanför jobbet. De flesta fruar ringer och frågar "vart tog du vägen" om du är borta onormalt länge.

Vadå för spektakulärt sätt?
  • Anonym (Em)
    molly50 skrev 2022-08-29 10:08:08 följande:
    Varför startar du tråd efter tråd om detta?
    Vore det inte bättre om du söker professionell hjälp för att jobba på din tillit om du vill stanna kvar hos din pojkvän?
    Eller gör slut och försöker hitta någon annan som du kan lita på. 
    Här lär du ju inte få någon hjälp om du inte har blivit hjälpt av någon av dina tidigare trådar. 
    Har du de andra trådarna?
  • Anonym (Em)
    Anonym (S) skrev 2022-08-29 10:39:41 följande:
    Helt omöjligt att hitta alla, minst 20-30 trådar har jag läst hittills.
    20-30?!!!
    hur kan man vara så säker på att alla de 20-30 trådar är från samma TS? Visst kan vissa vara det men det kan ju vara liknande också från olika personer.
  • Anonym (Em)

OK du har alltså ingenting konkret.

molly50 skrev 2022-08-29 10:45:57 följande:
    Det är svårt att hitta alla.
    Men du kan ju prova att söka på trådar med samma ämne. 
  • Anonym (Em)
    molly50 skrev 2022-08-29 10:47:13 följande:
    Det kanske är du som borde gå vidare och försöka söka hjälp istället för att skapa trådar här?
    Vad tror du att du ska få för hjälp här som du inte har fått tidigare?
    Men hon har ju fått några svar på det hon frågade. Kanske låta TS själv avgöra vad hon vill ha hjälp med och hålla er till frågeställningen i TS?
  • Anonym (Em)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-29 10:53:43 följande:
    Att skriva här kan ju vara ett sätt att bearbeta och förstå?

Är syftet med ett inlägg du skriver enbart att trycka ner och vara elak mot en människa som uppenbart mår dålig över något... Då tycker jag att du med fördel kan låta bli att skriva klart det inlägget.
    Nu tror jag ju att just Molly är den sista som menar att vara elak och trycka ner, men vissa andra i tråden däremot... i vilket fall fattar jag inte varför man inte bara kan låta TS vara ifred då och läsa någon annan tråd, om man nu är så trött på hennes trådar...
  • Anonym (Em)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-29 11:06:37 följande:
    Tja... Säker på din sak? Tycker att hon verkar gå "all in" på just den saken just nu!

Håller med, du behöver inte skriva om du inte har något vettigt att skriva.

TS oro är relevant. Hur litat man på någon som försökt vara otrogen? Hur vet man att personen slutat? Det är ingen självklart fråga faktiskt...
    Säker kan jag ju inte vara men det verkar högst osannolikt, i alla år jag sett henne skriva här så har det bara varit välvilja och omtänksamhet uppfattar jag det som iallafall, även om jag inte alla gånger håller med henne, men att Molly skulle vara ute efter att vara elak har jag mycket svårt att tro.

Jo jag tycker också att det är relevant och jag tyckte ditt inlägg var bra svar, precis vad TS frågade efter. Mycket intressant 
  • Anonym (Em)

TS spelar det någon roll för dig om han verkligen är otrogen eller bara försöker?

Svar på tråden min man har försökt vara otrogen