Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

min man har försökt vara otrogen

Ocdmänniska skrev 2022-07-16 23:04:53 följande:

Detta har du redan skrivit om ju?  Fick du inget svar då?

Hon fick nog inte de svar hon önskat sig Flört
  • Anonym (jag)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-29 10:53:43 följande:
    Att skriva här kan ju vara ett sätt att bearbeta och förstå?

Är syftet med ett inlägg du skriver enbart att trycka ner och vara elak mot en människa som uppenbart mår dålig över något... Då tycker jag att du med fördel kan låta bli att skriva klart det inlägget.
    Om en person startar flera trådar om exakt samma problem så betyder det oftast att person har svårt att ta till sig det det som sägs och startar upp en ny tråd för att se om hen får bättre svar denna gång... dvs det personen söker är inte råd utan medhåll, få de svar hon söker efter, få bekräftat av andra att hon valt/gjort rätt, etc...

Det är absolut inte ett friskt beteende utan snarare destruktivt, ett sätt att stoppa huvudet i sanden, ljuga för sig själv och försöka få självlögnerna bekräftade av andra.  Att ifrågasätta detta är INTE detsamma som "att vara elak" för det personen gör är ju destruktivt. Det är ett sätt att försöka få personen att komma ur sin destruktiva cirkel.

De du förordar (enbart medhåll och förståelse men undvika att prata om elefanten i rummet) är däremot väldigt elakt för det enda man åstadkommer med det är att ge personen vatten på sin kvarn att fortsätta sitt destruktiva beteende. Medhåll och empati är säkert väldigt skönt att få höra men löser sällan några problem.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-29 11:06:37 följande:
    Tja... Säker på din sak? Tycker att hon verkar gå "all in" på just den saken just nu!

Håller med, du behöver inte skriva om du inte har något vettigt att skriva.

TS oro är relevant. Hur litat man på någon som försökt vara otrogen? Hur vet man att personen slutat? Det är ingen självklart fråga faktiskt...
    TS oro är relevant ja, men hon har ju oxå själv valt att ha det så genom att välja att vara kvar i ett destruktivt förhållande med en egoistisk partner som inte respekterar henne vilket har påpekats för henne i ALLA trådar hon skrivit.

1) Är det troligt att samma saker som sagts i alla andra trådar kommer gå in denna gång?

2) På vilket sätt kommer att återigen repetera samma saker som sagts tidigare om och om igen varje gång TS startar en ny tråd lösa TS problem?

3) Vari ligger det verkliga problemet? I de opopulära svaren eller i TS oförmåga att ta till sig något som sagts?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-29 12:32:37 följande:
    Jag tycker att det låter som en efterhandskonstruktion. "Du" vill förklara att du inte var elak när du var elak, istället för att be om ursäkt. Eller i vart fall hålla käft.

Men vill du framföra den åsikt du företräder så går det ju att framföra den på ett vänligt vis. Så blev inte gjort.

Nu har jag inte läst de andra trådarna, men kan det vara så att TS blir påhoppad i varje tråd? Startar ny tråd i hopp om att den inte också ska spåra ur?
    Jag tycker snarare att din definition av "att vara elak" och "påhopp" är naivt och ganska ytligt.

Jag tycker dessutom att du ger dig själv tolkningsföreträde över vad som anses vara "snällt" och vad man får eller inte får skriva baserat på dina egna subjektiva åsikter och vad som är "rätt".

På vilket sätt menar du att fråga en person varför hon startar nya trådar om exakt samma sak är detsamma som ett "påhopp"?
Svar på tråden min man har försökt vara otrogen