• Anonym (Sambon)

Hittat anabola hemma

Jag och min man lever ett vanligt liv med två barn. Vi har varit tillsammans i 15 år. Jag har städat garderoben och hittat anabola i min sambos låda. Mina föräldrar frågade mig för några år sen om han tog anabola då de misstänkte det. Jag har alltid tyckt deras fråga varit banal men nu undrar jag om de kanske har haft rätt hela tiden. Skulle behöva stöd i hur jag ska prata med han om detta. känner mig så sviken och ledsen. Någon som har några råd?

• Svar på tråden Hittat anabola hemma
  • Anonym (X)

Varför misstänkte dina föräldrar anabola när du inte gjorde det?

• Anonym (Beror på)

Vad är ditt mål? Vill du vara tillsammans med någon som använder "droger" på det sättet? Hade du tänkt att han ska sluta med dem? Så länge han tränar kan du aldrig veta.

• Anonym (Line)

Liknande hände mig. istället för att fråga OM han tog dom sa jag - Du, jag städade din byrå och hittade de här tabletterna, varför tar du sånt?. 
    Han talade om varför, vi pratade, slängde dom tillsammans, all good.

Till ett par månader senare då samma sak upprepade sig när jag städade hans bil. Återigen vi pratade, slängde dom, han lovade att lägga av, jag gav en chans till.
    Nästa gång var efter ett år, då hittade jag tabletterna plus andra mer oroväckande saker. Han fick en sista chans.
    Jag vet inte vem som var mest dum, jag som gav honom chans på chans, eller han som inte kunde hitta bättre gömställen. 

Sista gången hittade jag tabletter i garaget tillsammans med fler saker som gav mig kalla kårar och mycket obehaglig magkänsla. Då lämnade jag honom, och åkte hem till mina föräldrar, och min svärmor dvs hans egen mamma, ringde polisen på honom och det uppdagades en hel historia.
    Han sitter nu i fängelse och kommer göra i många år. Jag har absolut ingen kontakt med honom, han är en vidrig människa med en mörk sida som jag aldrig anade fanns. 

nu tror jag självfallet inte att din historia utvecklas såhär allvarligt eller att din man på något sätt är dum eller dålig, absolut inte. Det är bara första delen i min historia som är lik  din, men jag ville berätta fortsättningen på hur det blev för mig.

Mitt råd är helt enkelt att fråga, känn sedan efter själv om du tycker hans förklaring låter rimlig. Förklara också hur ledsen du är över att han undanhåller saker för dig, och att du inte vill ha med såna preparat att göra. 

• Anonym (R)

Det kan vara extasy, de ser likadana ut

• Anonym (Sambon)

tack för bra synpunkter. Jag berättade vad jag hittat och frågade han hur länge han använt detta. Han sa att han använt det för ca 8 mån sen och då 6 gånger. Han säger att han använt det för att se om det kan hjälpa hans kropp. Han hade fått information om att det kan hjälpa mot en ?trasig? kropp. Det fungerade inte sa han så han slutade och han uppgav att han inte fick några biverkningar. Jag är så arg, besviken, sårad.. ja alla känslorna på en gång. Hur kan han göra så?! Har sagt till han att han utsatte mig och barnen för fara när han inte berättade och tog dessa preparat. Första gången han använt det sa han men jag vet inte om jag tror han. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Sambon) skrev 2022-07-14 21:14:43 följande:

tack för bra synpunkter. Jag berättade vad jag hittat och frågade han hur länge han använt detta. Han sa att han använt det för ca 8 mån sen och då 6 gånger. Han säger att han använt det för att se om det kan hjälpa hans kropp. Han hade fått information om att det kan hjälpa mot en ?trasig? kropp. Det fungerade inte sa han så han slutade och han uppgav att han inte fick några biverkningar. Jag är så arg, besviken, sårad.. ja alla känslorna på en gång. Hur kan han göra så?! Har sagt till han att han utsatte mig och barnen för fara när han inte berättade och tog dessa preparat. Första gången han använt det sa han men jag vet inte om jag tror han. 

Steg nummer ett. Lita aldrig på en missbrukare dom ljuger alltid om att det bara hänt någon enstaka gång. Så är det aldrig. Finns ingen sån sak som "en gång" när det kommer till knark. Lämna nu för dina barn skull 
  • klyban
    Anonym (Sambon) skrev 2022-07-14 21:14:43 följande:

tack för bra synpunkter. Jag berättade vad jag hittat och frågade han hur länge han använt detta. Han sa att han använt det för ca 8 mån sen och då 6 gånger. Han säger att han använt det för att se om det kan hjälpa hans kropp. Han hade fått information om att det kan hjälpa mot en trasig kropp. Det fungerade inte sa han så han slutade och han uppgav att han inte fick några biverkningar. Jag är så arg, besviken, sårad.. ja alla känslorna på en gång. Hur kan han göra så?! Har sagt till han att han utsatte mig och barnen för fara när han inte berättade och tog dessa preparat. Första gången han använt det sa han men jag vet inte om jag tror han. 

Någon fara för era barn har det då aldrig varit med anabola.

SÅ han är inte stor då och med tanke på att det ska hjälpa en trasig kropp?

Och han ljuger helt säkert om hur många ggr han tagit, för det låter inte alls som att laga en trasig kropp med anabola och ta så få ggr.
    Men såklart du kan säkerligen tänka tillbaka hur ofta han gick och träna under denna tiden, för han lär då tagit en kur eller vid var träningstillfälle.

Stora problemet amatörer har, det är att de saknar läkaruppbackning och att som amatör fångar man inte upp när kroppen protesterar på kuren och skapar problem.
    Att han säger allt väl, det vet han inte ens om själv om det är, så det går inte lita på alls, lika väl som det kan vara sant med, men utan tittat, så kan man givetvis inte veta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Hittat anabola hemma