8-årig pojke med långt, tjockt hår som vägrar klippning, gummiband etc.
Tids nog kommer han klippa sig, eller använda snodd. Han kommer till insikt med tiden. Just nu är han bara 8 år och verkar behöva en del hjälp med håret, men det kommer en tid när han vill sköta tvätt, kamning oss helt själv. Ni får helt enkelt stå ut tills dess.
Jag är vuxen men har alltid haft mycket lockigt och långt, tjockt hår. Jag insåg tidigt att hårborste var inget bra. Jag har alltid använt lite glesare, kraftiga kammar så har ni inte testat det så kan det vara ett tips. Typ sån här: apotea.se/needs-utredningskam.
Kammar enbart när jag precis tvättat håret, inte när det är torrt för då bara ryker det hår från mig.
Balsamspray jättebra! Jag använder dock Biosoik Silk therapy (silkdrops) - det kanske ni inte har testat? Det är den bästa produkten jag någonsin haft till mitt hår. Jag brukar googla och köpa där det är billigast för stunden (kan vara på tex Lyko och liknande ställen). Man tar lite i handen och kramar in i håret med fingrarna, det går inte åt så mycket utan en flaska räcker länge.