• Bollkillen

Ensam och utmattad GADD

Anonym (M) skrev 2024-06-30 22:09:19 följande:

Hej Bollkillen,

Brukar tänka på dig ibland och hoppas du mår bra. Tråkigt att det nu inte är så. 
    Själv mår jag inte heller bra och går till psykolog också. 
    Så fint av Eurydike att bjuda in dig till Discord, hoppas du går med där.
    Vill bara skicka en varm kram med styrka till dig även om det bara är fjuttiga ord så menar jag det. Önskar ingen att må dåligt eller känna sig utanför eller att vara ensam. Jag är väldigt ensam själv så jag vet hur det är.
    Kram och hoppas din vecka blir bra! 

Tack. det värmer mycket att du skriver till mig M ska du veta. 

Tråkigt att höra att du inte mår så bra själv heller just nu. Jag hoppas du känner dig bättre snart och att du får njuta av sommaren.

Stor styrkekram till dig med.

Ensamhet är inte roligt.

• Bollkillen

Min panikångest har tagit över. Känner oro i hela kroppen. gråter, skakar och får byta lakan för att jag kallsvettas så mycket.

Har legat i sängen i flera dagar och inte ätit. Orkar inte göra något. Ångesten bara maler på.

Mår verkligen piss.

Jag vet att jag bara klagar och inte gör något åt min situation. Men vet ju inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre.

Vill bara skriva av mig. Hoppas någon orkar svara.

Hoppas ni har det bra hos er nu på sommaren.

• Bollkillen

Förlåt verkligen för att jag inte svarat. Mår inte bra och har inte mycket ork. 

Är så ledsen över allting. Vill inte beklaga mig mer över hur jag mår, allt handlar inte om mig i denna värld. Ni vet ju redan hur jag har det med lite mat, skakningar gråt m.m.

Det var det här det blev av mitt liv. Det känns som jag verkligen svek min familj och mamma som är väldigt ledsen och tror att hon inte gjort tillräckligt för mig. 

• Bollkillen
    Anonym (M) skrev 2024-08-20 18:07:24 följande:
    Du behöver inte be om ursäkt. 

Förstår att du är ledsen, vi har alla våra dagar. Du behöver hjälp att komma vidare men jag vet inte hur då vi inte känner varandra. Önskar så jag kunde hjälpa dig på något sätt. 

Mitt liv blev inte heller som jag tänkt det och vi är säkerligen inte ensamma om det. 

Tror verkligen inte du har svikit din mamma eller familj. Du har ju inte valt att må dåligt eller hur, du kan inte hjälpa det, men det finns en väg ur skiten, det vet jag.

Har du orkat börja jobba eller är du sjukskriven nu?

Kram och fortsätt kämpa <3

Tack finaste <3

Jag har börjat på jobbet efter semestern men det är svinjobbigt. 

Det tråkiga är att det enda som hjälper mig att må okej är alkohol och det har jag börjat missbruka.... 

Men ska jag inte få må okej ibland? enda gången jag klarar av att träffa vänner. 

Jag förstår att du har det tungt med. Mina dagar är verkligen hopplösa. Får gå in på toan och gråta ut. helt hemskt. 

allt bara kommer tillbaka och tillbaka. så ledsen över det. men vad ska man göra. Jag orkar snart inte mer, i och med att det inte blivit bättre på 15år utan snarare värre perioder men men.. 

• Bollkillen
    Eurydike skrev 2024-08-22 22:13:03 följande:
    Känn inte att du behöver skriva för vår skull. Det var bara så att vi blev lite oroliga, eftersom vi visste om hur dåligt du mådde/mår.

Det är okej att vara ledsen. Det är okej att inte vilja beklaga sig. Allt har sin tid och ibland behöver man sluta sig lite och svepa en skyddande mantel om sig och bara vara själv.

Jag tycker du ska försöka tänka att framtiden inte behöver bli så som du föreställer dig nu. Ett kännetecknande drag för depression är att allt känns hopplöst och som att det aldrig kommer bli bättre. Din mamma är säkert oerhört tacksam för att ha dig i sitt liv. Du verkar vara ett väldigt kärleksfullt barn.

tack <3 

Jo min mamma älskar mig och det är allt hon lever för. Men jag orkar snart inte mer. Tyvärr.. 

Vill säga upp mig inom kort. Men vad ska jag leva på liksom.. går till jobbet men gråter på toan. 

Det är sorgligt.. men vad ska man göra. jag har ju verkligen inte valt detta som du säger. 

Hade jag vetat hur jag skulle må bättre så hade jag gjort det. 

• Bollkillen
    Anonym (K) skrev 2024-08-23 09:28:34 följande:

Hej Bollkillen!
    Så ledsamt att du mår dåligt. 
    Om du inte blir allt för stött att jag nämner det, men alkohol är verkligen inte bra när man redan mår dåligt. Man får ofta ökad ångest av alkohol, även om man initialt kan känna sig lugnad. Så försök att inte dricka alkohol.

Jag har inte läst hela tråden än, så om du redan fått det här rådet så ber jag om ursäkt för upprepningen, men att gå en promenad i skogen är verkligen väldigt helande! Både fysiskt och psykiskt. Så om du inte redan gör det, rekommenderar jag en promenad i en skog eller kanske en park varje dag. Behöver inte vara en lång promenad ens, inte snabb heller. Bara att verkligen omringas av natur en stund varje dag har minskat min egen ångest och depression väldigt mycket!

Bara ett tips!! 

Tack för ditt tips <3. Älskar verkligen promenader och något jag försöker fortsätta med. 
  • Bollkillen

Va tvungen att sjukskriva mig idag. Läget är inte bra och jag sov väldigt dåligt inatt. Svettas väldigt mycket och skakar. Har bara kunnat ligga i sängen hela dagen. Kunde äta lite nu på eftermiddagen. Men har bara haft panik i hela kroppen.

• Bollkillen
    Anonym (K) skrev 2024-08-26 16:36:42 följande:

Har du provat ett tyngdtäcke? Skulle det kunna hjälpa för att sova bättre? 
    Om du inte redan gör det, så prova att lyssna på t.ex. ASMR när du ska sova, det kan vara väldigt lugnande.

Bra tips. Ska faktiskt prova ett tyngdtäcke nu när jag har googlat lite. Tack. 

ASMR gillar jag. Blir lugnare av det. 

• Bollkillen
    Eurydike skrev 2024-08-26 19:44:52 följande:

Det känns som att du får väldigt lite stöd i vardagen! Vet din psykolog om hur dåligt du mår? Att du har självmordstankar och att ångesten är så pass kraftig och konstant som du beskriver här i tråden? Bra att du har lyckats äta lite! Du kanske skulle ha någon mat nära sängen? En fruktskål eller ett paket kex eller så, om du har svårt att få i dig mat. Frågorna jag ställer behöver du inte besvara om du inte vill/orkar, utan det är mer frågor som du själv kan fundera över.

Tack vad fint skrivet. Psykologen vet om det men just nu av olika anledningar kan jag inte prata ut med han. Behöver verkligen någon att prata med. Tyvärr när jag skrev om mörka tankar senast så raderades min tråd här med hänvisning till Mind Forum. Så jag skriver inte om dem något mer här i förhoppning på att de inte raderar denna tråden. Mind Forum får jag inte många svar via. 

Jag äter lite kex för att få i mig näring men nu har jag senaste dagarna haft aptit för i alla fall ett stort mål om dagen. 

Var på jobbet idag men fick gå och gråta ut på toan då och då när jag inte klarade det. 

• Bollkillen
    Anonym (M) skrev 2024-08-26 20:02:32 följande:

Bra att du sjukskrev dig och att du har ätit lite. Ha inte dåligt samvete över det också. Orkar du se någon film som kanske kan avleda dina tankar och mående. Orkar du ta en dusch så kan det också kännas bra kanske. Är det något akut måste du ringa efter hjälp! Håller med Eurydike att du verkar ha för lite stöd. Du behöver inte svara eller må dåligt över att du inte orkar svara här. Hoppas du mår bättre snart, du är värd att få må bra och du är viktig!

Tack det är fint skrivet. Jag sjukskrev mig någon dag men sen tvingade jag mig till jobbet. Vill inte förlora det. Gråter en del på jobbet men det går bra att gå på toa då så att ingen märker.

Jag har inga vänner jag kan prata ut med och ärligt så känns det som att jag bara har 3 nära vänner som gillar mig. Jag vet att det kanske bara är tankar. Men jag tror verkligen inte det. Det är inte ofta de hör av sig till mig när de hänger osv. Och när jag hör av mig så vill de ses 1-2 gånger och sen dör det ut. 

behöver verkligen någon att prata ut med men av olika anledningar kan jag inte träffa min psykolog just nu. Jag ska ta tag i att leta någon ny. Men jag tycker att det är jobbigt att öppna sig för någon man inte känner eller har förtroende för än.

Jag hoppas att jag mår bättre snart även om jag inte tror på det för 5 öre. Jag har alltid varit en kämpare men efter 15år av ångest från och till som trappats upp på senare år så tror jag inte på det. Det kommer alltid tillbaka även om någon månad eller vecka kan kännas ok ibland. 

Jag hoppas inte att de raderar tråden. De gjorde det med en av mina tidigare och hänvisade till Mind forum. Men får inte många svar där.  

Jag hoppas att det är ok/bra med dig. <3

• Bollkillen

Det är så jä*la jobbigt. Jag mår verkligen inte bra. Jag har total panik i hela kroppen. Kan varken äta eller sova bra. Tankarna bara snurrar och jag orkar bara ligga i sängen. Är så jä*la ledsen över allt. Jag kämpar men orkar inte

• Bollkillen

Hej M
    Jag har absolut haft en ok jul med familjen och det är jag glad för. Men gör det mest för deras skull. Jag vill helst vara hemma själv och se en film.
    Nu är det rätt dåligt faktiskt. Panikångest, magkattar och hjärtklappning. Jag får ärligt se hur länge jag orkar.
    Hur har din jul varit? Jag vet att du också dragits med ångest så jag hoppas verkligen du mår ok iallafall.

• Bollkillen

Ja många får det att se ut som att julen är perfekt men det är den inte för långt ifrån alla. 

Jag förstår. Det är bland annat därför också jag skriver här och inte pratar med vänner över hur jag mår. Är rädd att de bara ska tycka att jag klagar. 

Tusen tack. Jag hoppas det blir ett bra år för dig M och att det har startat bra.

Svar på tråden Ensam och utmattad GADD