• Anonym (Hmm)

Ensam och utmattad GADD

Hej ts.

Snubblade över din tråd precis. 

Blev lite nyfiken på vilka diagnoser du har och vilka mediciner du äter?

Det du skrev var så exakt hur det är för mig med förutom skakningarna och svettningarna. I övrigt med domnande armar, sociala, tankar, nedstämdhet, orostankar o självmordstankar o oron om att inte klara sig utomlands osv, var exakt som mig.. 

Har hållit mig borta ifrån sjukvården, så har inga diagnoser på pappret och äter inga mediciner heller. Men skulle vilja veta vilka konsekvenserna blir om man skulle mot all förmodan söka hjälp. 

Vill inte hamna där med flera olika piller. Det enda som fick mig att må bra var det som är olagligt härsamtidigt är mindre farligt än alkohol. Hatar med alkoholen, det förstör en bara. Dock blev man ju paranoid över att råka på människor som är paragrafryttare eller hycklare samt kriminella med behovet av att vara våldsamma.

Sverige är inte rätt land för oss. Försök spara ihop så mycket du kan och sedan dra till Thailand eller annat billigt land med internetuppkoppling och lär dig programmera där, så kanske du kan nå din frihet på riktigt istället för att enbart drömma om det.

Själv har jag svårt för människor och relationer. Så drömmer om att bli veterinär då jag älskar djur.   

• Anonym (Hmm)

Oj, kanske jag har hittat hem? 

Känner igen mig så väl i allt ni skriver. Ensam, orostankar, tror att ingen tycker om en. Osv osv. 

Jag har ingen diagnos på pappret och har inte gett mig in överdrivet djupt när det kommer till varken psykologer eller läkare. Känner ändå att jag antagligen har gjort rätt val. Då medicinerna inte verkar hjälpa heller. 

Allt jag äter förutom mat är vitaminer. 

För mig hittills de sista ca 10 åren så var min räddning att det dök upp en hund i mitt liv som alla andra var redo att avliva. Det har varit kämpigt att få det att gå ihop med både hund och jobb. Samtidigt med alla orostankar osv. 

Men hunden är mitt allt och har fått mig att överleva, lägga fokus på hunden istället för på mig själv. 

Däremot så saknar jag tid o pengar för att hinna och få vara kreativ ( har tusen olika produkt ideer men hinner, orkar inte eller har råd att få någonting gjort.) 

Hade jag varit i eran situation, med endast ansvar över sig själv och ingen annan så hade jag dragit direkt. Hade dragit till Spanien eller något helt annat land där det finns andra svenskar som arbetar. Och jag hade brukat cannabis. För det är det enda som hjälpte mig att överleva innan hunden kom in i bilden. 

Slutade då med cannabisen för ville inte förlora hunden. Men mår jag bra utan? Nej inte direkt. Finner aldrig det där lugnet inom mig som jag gjorde på cannabisen. Det sjuka var att när jag brukade det så kändes det som att jag "äntligen var hemma!!! " Fast jag aldrig känt mig hemma på någon plats någonstans någongång. 

Får se om jag överlever när hunden går bort. Vet inte. Men om jag gör så kommer jag dra ifrån det här kvävande landet sätta mig i solen och ta en joint och börja skissa på mina ideer. 

Hunden är iallafall fantastisk. Får mig att skratta till nästan varje dag. Och jag älskar se när den strålar av lycka på promenad eller när vi leker med grenar eller godisboll osv. 

Till ts, du lät precis som mig exakt. Kul att du hette bollkillen också! 
    Fastna inte i spindelnätet med en massa mediciner och oändliga samtal som aldrig leder någon vart! Dra härifrån o rök en joint och hitta dig själv! 

Svar på tråden Ensam och utmattad GADD