Inlägg från: Anonym (Inte ensam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte ensam)

Ensam och utmattad GADD

Du är inte ensam. 

Om det är någon tröst så behöver inte att vara singel vara dålogt. Jag har samma könslor och tankar som dig. Dock med tre skillnader:

Jag är inte singel, men fast i ett giftemålnmed barn som snarare bryter ner mig ännu mera, så det behöver inte vara negativt att vara singel. 

Jag har bytt terapeut flera gånger och också genomgått flertalet olika behandlingar, först KBT, sedan roota i bakomliggande anledningar till dåliga måendet, samt till sist behandla orsakerna. Efter dessa så är ångesten inte borta, men förstår hur det hänger ihop, den är nu förutsägbar och hanterbar. Går också på medicinering, kommer antagligen göra det större delen av livet, men efter att ha provat en mängd olika så har jag hittat en som fungerar hyffsat och det utan biverkningar. 

Jag har funderat många gånger på att livet är meningslöst och saknat all typ av lycka och motivering till att fortsätta, men är djupt medveten om att detta är enda livet, enda chansen att ha ett liv, och det är bara jag som kan ta tillvara på det. Även om det känns hopplöst så måste det vara bättre än att inte existera alls. Däremot har tankarna om det hjälpt till att få behandling.

Så mitt enda råd; ge inte upp och ta den hjälp som behövs för att på sikt må bättre. Mår du bättre blir du också attraktivare för damerna.

Lycka till! 
Svar på tråden Ensam och utmattad GADD