Ensam och utmattad GADD
Fan att det här aldrig släpper. Grät hela dagen på jobbet idag. Ångest och panikkänslor.
Känner mig värdelös, börjar känna att mina vänner inte gillar mig, de hör inte av sig så ofta även om jag försöker höra av mig. de frågar inte mig längre. Har en nära kompis bara. Sen är det föräldrarna.
Singel ända sedan barnsben. Haft lite engångsligg som inte gett mig nått. Varje gång jag börjar träffa någon så blir jag lämnad. Har letat flickvän hur länge jag minns men lyckas aldrig. Börjar kännas kört.
Vad ska det bli av mig. Vem gillar ens mig förutom mina föräldrar.. Tacka gud att jag ännu har dem.
Jobbet går som i hamsterhjulet. Tror att jag är kvar där för att jag är rädd för något nytt som jag inte kommer klara av.
Funderar att flytta till Spanien ett år och vila upp mig. Är så jäkla ledsen att känna som jag gör och sitter fast..
Hej, har du ekonomiska möjligheter tycker jag du skall göra det, inte för att vila, gå istället en kurs i spanska så träffar du folk där nere också! Och lär dig språket. Jag gick en kurs i spanska i Malaga, bodde hos familj, kunde ingen spanska alls, men familjen och alla jag träffade i Malaga var väldigt hjälpsamma.
Jag såg en SVT dokumentär för en tid sen, om deprimerade svenskar, det är ju tyvärr jättevanligt. En man var helt under isen , hade försökt allt, ville inte leva. Han sålde allt han hade och flyttade till en italiensk småstad. Där blev han sedd, folk pratade med honom, han blommade upp. Till slut startade han en liten fastighetsförmedling för nordbor som ville köpa hus i Italien. De intervjuade en italiensk psykiatriker och frågade varför de inte skriver ut lika mycket antidepressivt i Italien som i Sverige. Psykiatern sa, vi har solen, vinet och maten och vi pratar med varandra, vi behöver inga antidepressiva.
Om du har ett allvarligt trauma tycker jag du skall gå till psykolog, annars tycker jag att det är ett seriöst och bra alternativ att läsa spanska ett halvår eller år. Du kan ju sen söka jobb där, när du kan språket, inom Eu har vi fri arbetsmarknad.