• litenfågel

Ensam och utmattad GADD

Låter som du behöver lära dig lite hur intellektet fungerar.

Att besitta kunskapen att blockera ut tankar som inte gör dig gott.
    Ett ego besitter vi alla, vi hade inte överlevt utan det!

Men det betyder inte att vi inte kan lära oss hantera det genom att studera oss själva. Du befinner dig i din situation för att du helt enkelt inte utvecklats på dem områdena som krävs för att lösa uppgiften.
    Att inte veta vilka tankar som är ens egna och vilka som kommer från egots skapelse, är som att försöka skilja på Jing och Jang utan att sätta sig in i vad båda sidor innebär.
    Att lära sig hur vårat intellekt fungerar belönar oss med en enormt frigörande känsla, då det är hos tankarna som allting startar.

En oönskad tanke väcker en känsla inom oss som i sin tur skapar en reaktion.
    Ofta är vi inte medvetna om vilka tankar vi ska lyssna till som gör att vi reagerar istället för att medvetet välja hur vi agerar.

Därför är det viktig att vi lär oss hur man observerar och mera kritiskt granskar våra tankar före vi identifierar oss med dem.
    Är den här tanken min kompis?
    Eller är det en tanke som kommit för att testa mig?

Om du vill ha en instruktionsbok på hur vårat intellekt fungerar, som har fått så många vilsna själar att känna sig som på nytt födda. Då kan jag rekommendera att läsa boken "Lev livet fullt ut" med Eckhart Tolle.

Lycka till, det kommer att gå toppen ska du se!<3
    Var inte så hård mot dig själv, världen är en bättre plats för att du är en del av den.

Kom ihåg, det finns inget ont.
    Bara kärlek och brist på kärlek!

Här har du lite music som hjälpt mig under svåra tider.

Svar på tråden Ensam och utmattad GADD