• Anonym (Maya)

Ensam och utmattad GADD

Hej TS! 
    Jag kan nog tyvärr inte hjälpa dig,  men jag vet hur det känns! 
    Jag har också GAD och är helt utmattad av alla katastroftankar...
    Känner att jag är inte omtyckt någonstans, har varit utfryst i skolorna och även på arbetsplatser.
    Men jag har också varit väldigt uppskattad på andra ställen.
    Det är svårt att tycka om mig om man inte känner mig,  jag lider av "resting bitch face ",  vilket innebär att man har ansiktsdrag som ser argt ut när man bara är avslappnad/neutral.     Tänk Victoria Beckham och Kayne West tex 

• Anonym (Maya)
    Bollkillen skrev 2022-07-15 10:50:44 följande:
    Tack för att du valt att dela med dig.
    Jag ser verkligen arg ut hela tiden. Men försöker att le även om det bara känns falskt. Svårt när man är på ett sätt och jag har nog börjat acceptera att det är sån jag är
    Ja, jag ser sur/arg ut i mitt neutrala, avslappnade ansikte, och det har varit ett handikapp för mig.
    Jag uppfattas som sur/ på dåligt humör/arg/dryg etc fast jag verkligen inte är det! 
    Jag behöver kämpa mer än andra för att bli accepterad eller omtyckt,   just pga mitt utseende.
    Jag behöver hela tiden tänka på att le, även i situationer där andra klarar sig undan med att bara vara sig själva.
    Min dotter har tyvärr ärvt detta, och jag känner att jag behöver prata med henne om det tidigt, för jag har råkat illa ut pga mitt utseende, och det är inte lätt.
  • Anonym (Maya)
    Bollkillen skrev 2022-07-18 22:10:46 följande:

Förstår att det är jobbigt. Jag uppfattas ofta som sur . man kan inte rå för hur man ser ut. Men förstår att det är jobbigt även om det inte är något fel.

Nej, det är svårt för folk att förstå, verkar det som.
    Men vi kan ju inte rå för det! 
    Min man sedan sju år frågar fortfarande dagligen om jag är sur?   Och då är jag bara avslappnad eller koncentrerad eller tänker på något.
  • Anonym (Maya)

Hur gammal är du, TS? 
    Jag hoppas verkligen att du kommer må bättre snart! 
    Själv har jag äntligen tagit steget att ringa min vårdcentral och fråga efter mer hjälp.   Jag tar redan antidepressiva mot min GAD och depression,  och det hjälper mot depressionen, men inte det andra...

• Anonym (Maya)

Det är bra att du tvingar dig att gå till jobbet! 
    Själv orkade jag inte med det,  jag gick varje dag upp 5.30, sjukanmälde mig, lämnade barnen på förskolan.  Gick sen hem och sov och sov..   Skönt att slippa alla tankar under sömnen.   

Svar på tråden Ensam och utmattad GADD