Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Sjukvården gjorde mig sjukare

Anonym (LT) skrev 2022-07-10 20:33:34 följande:

Att förlora körkortet igen skulle innebära att det blir svårare att söka nytt jobb igen. Har inte lång tid kvar tills min examen och vill kunna söka alla jobb jag vill.

Dessutom kostar det ju rätt mycket pengar att ta om körkortet gång på gång. Vill ju ha råd att knarka också

Du vill ha hjälp att sluta knarka men vill inte få konsekvenser för det och vill inte ta om körkortet för att du vill ha råd att knarka. Du vill kunna söka alla jobb efter examen men du knarkar fortfarande. Vad studerar du? 
    bestäm dig, var klar med skiten är det första, ta dig till NA, DAA eller AA möten och be sedan om en samtalskontakt där du  börjar öppna upp dig i din takt om vad som gör att du behöver knarket och Låt dom gärna sedan testa dig för alla droger när du är ren så du inte blir av med körkortet om du är rädd för det. 

Sök behandling om du inte klarar det på egen hand.  Du kommer aldrig kunna hålla ihop alla bitar du beskriver att du vill , om du fortsätter knarka. Stäng alla dörrar du kan, inga smitvägar eller öppningar får du ha kvar om du bestämt dig och verkligen vill. Det går. Man måste bara vara klar och bestämma sig. Jag har gjort det själv så jag vet. 

• Anonym (Anna)
    Anonym (LT) skrev 2022-07-10 21:01:34 följande:
    Jag ska ta tag i livet. Men min inställning är, varför får jag inte röka braja? det funkar bra när man gör det med måtta. vilket jag gjorde tills de börja sätta dit mig för det. 
    Anonym (Anna) skrev 2022-07-10 20:43:17 följande:

Du vill ha hjälp att sluta knarka men vill inte få konsekvenser för det och vill inte ta om körkortet för att du vill ha råd att knarka. Du vill kunna söka alla jobb efter examen men du knarkar fortfarande. Vad studerar du? 
    bestäm dig, var klar med skiten är det första, ta dig till NA, DAA eller AA möten och be sedan om en samtalskontakt där du  börjar öppna upp dig i din takt om vad som gör att du behöver knarket och Låt dom gärna sedan testa dig för alla droger när du är ren så du inte blir av med körkortet om du är rädd för det. 

Sök behandling om du inte klarar det på egen hand.  Du kommer aldrig kunna hålla ihop alla bitar du beskriver att du vill , om du fortsätter knarka. Stäng alla dörrar du kan, inga smitvägar eller öppningar får du ha kvar om du bestämt dig och verkligen vill. Det går. Man måste bara vara klar och bestämma sig. Jag har gjort det själv så jag vet. 

Jag studerar till arkitekt. Jag har bestämt mig. Känner mig däremot orättvist behandlad. 

Jag kan vara nykter. Var ju det nyss i 6 månader - därför har jag fått tbx körkortet. 

Du sa ju att du tog annat (tjack å benzo) när du inte kunde röka för att de var vad dom testade dig för? 

bra om du känner att du kan sluta. Då är det bara sätta igång och jobba med känslor som att känna dig orättvist behandlad  

den andra tanken du nämner att varför kan du inte röka ibland, det är en riktig Tankefälla. Det är något i dig som vill ha kvar det då och då kommer du aldrig kunna bli nykter och frisk. så länge du inte kommer till insikt med den tanken är du inte redo hur mycket du än tror det själv  

Svar på tråden Sjukvården gjorde mig sjukare