Sjukvården gjorde mig sjukare
Vände mig till vården efter att fastnat i drogernas träsk. Jag är studerande och under COVID spenderades alldeles för många timmar i min lilla studentlägenhet. Har inte många vänner och familjen är 4h bort. Familjen har jag ingen bra kontakt med båda föräldrarna alkolister och våldsamma..
Hur som helst började jag röka cannabis varje dag. Sen börja jag testa lite amfetamin, MDMA/Ecstasy och kokain på fest. Fastnade för det. Sökte direkt hjälp för jag vet att jag är sårbar.
Sjukvården såg till att jag blev av med körkortet och jobbet då jag arbetade som brevbärare. Livet gick utför rätt fort. Sjukvården sa att de bara ska testa mig på cannabis. Fick inga stödsamtal, vilket gjorde att jag började använda alla droger som inte var cannabis dagtid.
Nu är jag beroende av både amfetamin och benzo. Vill inte vända mig till vården igen eftersom att jag nyss fått tillbaks körkortet. kan inte vända mig till familj och alla mina vänner tycker cannabis är okej men benzo och amfetamin är något de inte accepterar.
Vart ska jag vända mig? Har försökt sluta men abstinens och ångest tar över. Tar amfetamin för att vakna och plugga tar benzo för att slappna av.
Min arbetsgivare på mitt sommarjobb hade hittat amfetamin i en jacka jag hade på kontoret. Han sa att det inte är en anledning till att sparka mig men att han gärana vill se mig nykter och att han kommer inte accseptera att jag kommer till jobbet onykter.