Anonym (LT) skrev 2022-07-10 21:01:34 följande:
Jag ska ta tag i livet. Men min inställning är, varför får jag inte röka braja? det funkar bra när man gör det med måtta. vilket jag gjorde tills de börja sätta dit mig för det.
Anonym (Anna) skrev 2022-07-10 20:43:17 följande:
Du vill ha hjälp att sluta knarka men vill inte få konsekvenser för det och vill inte ta om körkortet för att du vill ha råd att knarka. Du vill kunna söka alla jobb efter examen men du knarkar fortfarande. Vad studerar du?
bestäm dig, var klar med skiten är det första, ta dig till NA, DAA eller AA möten och be sedan om en samtalskontakt där du börjar öppna upp dig i din takt om vad som gör att du behöver knarket och Låt dom gärna sedan testa dig för alla droger när du är ren så du inte blir av med körkortet om du är rädd för det.
Sök behandling om du inte klarar det på egen hand. Du kommer aldrig kunna hålla ihop alla bitar du beskriver att du vill , om du fortsätter knarka. Stäng alla dörrar du kan, inga smitvägar eller öppningar får du ha kvar om du bestämt dig och verkligen vill. Det går. Man måste bara vara klar och bestämma sig. Jag har gjort det själv så jag vet.
Jag studerar till arkitekt. Jag har bestämt mig. Känner mig däremot orättvist behandlad.
Jag kan vara nykter. Var ju det nyss i 6 månader - därför har jag fått tbx körkortet.
Ursäkta men din historia och dina definitioner är så röriga
Du skriver att du rökte V A R J E dag.... Är det din version av att göra något med måtta?
Du skriver även att du var nykter i 6månader.
Men skriver samtidigt att du började ta amfetamin och benzo och blev beroende av dem...även om du även skriver att du var fast vid amfetamin och annat redan innan kontakten med vården (vilket var orsaken till kontakt)...men sen skyller på vården att du nu är beroende...
Och menar du med att vara nykter...nykter från vadå?
Om du var påverkad av massa andra saker än just cannabis var du väl ändå inte nykter....bara att du bytt huvudsubstans...
Jag hoppas att du får hjälp med att dels sluta och dels att ta ansvar och gå till botten till varför du har behov av massa substanser dagligen...