• EpicF

Inbjudan baby shower

Ja, klart du kan skriva så. Men var beredd på att kanske ingen vill vara med att betala. Vad gör du då? Vad har du back-up plan?

• EpicF
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-11 16:19:59 följande:
    Fast om det är en överraskning, som inte blir av, så behöver den blivande modern inte ens veta om att det har varit påtänkt. Det är ingen rättighet att få en babyshower, och i Sverige är det inget man ens förväntar sig. 
    Var skrev jag att den blivande moder skulle informeras om det inte blev av? 

Finns rätt många i Sverige som förväntar sig det. 
  • EpicF
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-11 16:34:30 följande:
    Om hon inte vet om att det varit på gång, så spelar det ju ingen roll om det blir inställt. Babyshower är ingen svensk tradition. Vilken socialgrupp umgås du i, om du har uppfattningen att det är vanligt?
    Vad pratat du im egentligen? Har jag sagt art hon borde få veta om det blir inställt? Har jag ens nämnt att det skulle bli inställt? 

Nej, jag har aldrig påstått att baby shower är en svensk tradition. 
  • EpicF
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-11 16:47:08 följande:
    Du är inne och bråkar i många olika trådar nu, och du verkar inte må bra. Logga ut och gå och lägg dig! För din egen skull. 
    Ehh....vad pratar du om? Du var den som hoppade på mig. 
  • EpicF
    Glinda från Oz skrev 2022-07-11 17:03:50 följande:
    Jag fixade fika till 15 personer så sent som i lördags och då gick det på 400 och då köpte jag en färdig tårta, vi hade flera olika sorters kakor mm 
    Går absolut att fixa fika för minste än 1200kr. Men nu var det inte vanligt fika utan et baby shower med pynt, blöjtårda etc etc som ts ska anordna. Då är inte 1200 mycket. 
  • EpicF
    Glinda från Oz skrev 2022-07-11 19:48:47 följande:
    Det har jag ingen aning om. 
    EpicF skrev 2022-07-11 18:31:47 följande:
    Går absolut att fixa fika för minste än 1200kr. Men nu var det inte vanligt fika utan et baby shower med pynt, blöjtårda etc etc som ts ska anordna. Då är inte 1200 mycket. 
    Man får rätta munnen efter matsäcken jag tycker det är fult att kräva betalt. Har ts råd med 1200, go for it. 
    Jag har sagt att det är fräckt att kräva pengar av gästerna och att ts skulle anpassa budgeten så hon hade råd. Har hon pengar, vill hyra balsalen på Grand Hotel och bjuda på hummer och rysk kaviar är det okej för mig hon gör precis som hon vill men jag tycker det är fult att kräva betalt. 
    Ts har aldrig krävt betalt. Utan hon meddelade att de som vill kam bidra med 100kr, vilket inte alls är mycket. 
Svar på tråden Inbjudan baby shower