• Anonym (Hjälp)

Inbjudan baby shower

Anordnar en baby shower för min bästa vän, vi blir ca 12 st och jag känner knappt hälften jättebra. Kan man i inbjudan skriva -

swisha gärna 100kr om du vill vara med, insamlingen går till dekorationer, blöjtårta och fika

då blir allt fixat och ingen behöver ha något ansvarsområde, samt att jag slipper lägga ut för allt själv?

• Svar på tråden Inbjudan baby shower
  • EpicF

Ja, klart du kan skriva så. Men var beredd på att kanske ingen vill vara med att betala. Vad gör du då? Vad har du back-up plan?

• Anonym (Hej)

Förstår tanken... men kan ju kännas lite så att dels förväntas swisha 100kr sen brukar man ju oftast ha med sig en present..... 

Om de inte swishar,är de inte välkomna då

• Anonym (Hej)

1200kr, går det på så mycket? 

• Anonym (E)
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-07-10 12:57:07 följande:
    Inbjudan baby shower

Anordnar en baby shower för min bästa vän, vi blir ca 12 st och jag känner knappt hälften jättebra. Kan man i inbjudan skriva -

swisha gärna 100kr om du vill vara med, insamlingen går till dekorationer, blöjtårta och fika

då blir allt fixat och ingen behöver ha något ansvarsområde, samt att jag slipper lägga ut för allt själv?

Vet din kompis om att du fixar detta?

Om du ska skriva så, så skippa ordet gärna, det låter som om det är frivilligt att swisha, och det är väl inte det som menas? Vad händer om de inte betalar, men ändå tackar ja? 

• Anonym (qqq)

Precis, vill du ha pengar kan du inte skriva "gärna". 

• nihka

Har din vän bett dig ordna detta? I så fall får hon betala. Om du och hennes vänner ska ordna detta och hon är ovetandes får ni väl prata ihop er. När ni vet hur många som vill komma och samtidigt bidra får ni dela kostnaden med så många ni blir.

• Anonym (Hjälp)

det är en överraskning för henne så hon är ovetandes. Ja det går på så ?mycket?. Har fått in swishen från alla nu så det var inga problem. Tack för er input

• Glinda från Oz

Jag såg att det löst sig men jag tycker det är sniket och att 1200 är väldigt mycket pengar att lägga på dekorationer och fika. Det normala är att den som håller i festen betalar, nästa gång skulle jag säga det på en lägre nivå 500 borde räcka gott och väl. 

• Anonym (Hjälp)

Nu var det ju en blöjtårta inräknad oxå faktiskt. Det blev ca 100kr per person och det var inga konstigheter. smaken är som baken och här höll gästerna med mig Flört 500 räcker inte långt i dessa tider tyvärr

• Anonym (Va?)
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-07-11 16:05:48 följande:

Nu var det ju en blöjtårta inräknad oxå faktiskt. Det blev ca 100kr per person och det var inga konstigheter. smaken är som baken och här höll gästerna med mig Flört 500 räcker inte långt i dessa tider tyvärr

Och vad i hela världen är en blöjtårta???
Svar på tråden Inbjudan baby shower