• Anonym (Hur ser ni på det)

Definiera otrohet

Vad är otrohet för dig? 
    Är det bara att vara fysisk med någon annan eller även när man chattar, har onlinesex mm med någon annan? Vad anser ni?

• Svar på tråden Definiera otrohet
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Gräns) skrev 2022-07-10 11:56:42 följande:
    Gränsen går redan när du döljer något för din partner, behöver radera meddelanden eller inte skulle kunna visa eller berätta vad du gör. Alla förhållanden har ju olika vad som är ok eller inte. Men i vårt förhållande skulle otrohet börja redan att prata med någon annan bakom ryggen på den andre Eller att ens se på någon annan på det sättet du bara borde se din partner på. 
    Oj, det låter mer som ett fängelse än ett förhållande.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Hur ser ni på det) skrev 2022-07-10 12:10:42 följande:
    Om du skulle få nys om att din kille gjorde det du beskriver hur hade du då gjort?
    Jag hade tagit fram samboavtalet och påmint honom om vem som ska flytta. Sen hade jag sett till att få ut honom så fort som möjligt.
  • Anonym (Enligt mig)

Om man har attraktion till annan person och döljer det för sin partner, går min gräns.

Sex med annan person, absolut.

Chattar med annan person, där anledningen är att man är attraherad av denne och döljer det, absolut,

Hade en diskussion om just detta med min fd särbo, där hon undrade hur mycket hon fick chatta med mannen (som också var gift) som hon före min tid,  varit otrogen med, gentemot sin dåvarande man. Hon hade kvar honom i sociala medier. Jag nämnde då att om hon gör det, kommer jag inte finnas kvar. Hur vida hon gjorde det eller inte vet jag inte, men bara frågan fick min tillit till henne, att minska. Hon plockade bort honom från FB och Instagram, men nu när det är slut mellan oss, har hon åter igen lagt till honom. Ska säga att han är gift och har barn, även idag. Om hon var otrogen under vår tid vet jag inte, men skulle inte bli förvånad om det händ.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-07-10 12:30:10 följande:
    Jag hade tagit fram samboavtalet och påmint honom om vem som ska flytta. Sen hade jag sett till att få ut honom så fort som möjligt.
    Står det i avtalet att han inte har rätt till ert boende då eller att du äger det helt själv, eller vad?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jag) skrev 2022-07-10 12:43:19 följande:
    Står det i avtalet att han inte har rätt till ert boende då eller att du äger det helt själv, eller vad?
    Bostaden är 100% min och det är skrivet så han har inget att sätta emot. 

Har någon av er råkat ut för det? Hur hanterade ni det? Och hur fick ni reda på det?

• Robert 832

Otrohet är att svika de regler du och din(a) partners kommit överens om. Alldeles för få diskuterar ämnet när de går in i en relation och antar att andra definierar det på samma sätt. Då kommer man nästan garanterat bli besviken. 

Robert 832 skrev 2022-07-10 12:57:58 följande:

Otrohet är att svika de regler du och din(a) partners kommit överens om. Alldeles för få diskuterar ämnet när de går in i en relation och antar att andra definierar det på samma sätt. Då kommer man nästan garanterat bli besviken. 

Ja det är möjligt att man inte tar upp det. Är väl en het potatis minst sagt. Tänk om man ser olika på otrohet, vad gör man då. 
  • Robert 832
    Anonym (Hur ser ni på det) skrev 2022-07-10 13:26:41 följande:
    Ja det är möjligt att man inte tar upp det. Är väl en het potatis minst sagt. Tänk om man ser olika på otrohet, vad gör man då. 
    Då tar man den diskussionen och sätter sina gränser. Kan man inte vara överens så har man ingen relation. 
    Robert 832 skrev 2022-07-10 13:42:27 följande:
    Då tar man den diskussionen och sätter sina gränser. Kan man inte vara överens så har man ingen relation. 
    Är inte det lite väl hårt?
Svar på tråden Definiera otrohet