Inlägg från: Embla twopointoh |Visa alla inlägg
  • Embla twopointoh

Vilken aspekt är viktigast för dig? "Kärlekspråk"

1: Gåvor. När jag tycker om människor ger jag dem saker, och jag känner att jag är omtyckt när jag får personliga presenter.

2: Fysisk kontakt. Jag kramar gärna människor jag tycker om. Sover ofta med kroppskontakt med maken.

3: Tjänster. Att ta hand om disken trots att det är makens tur. Skjutsa kompisen till Arlanda.

4: Bekräftande ord ("komplimanger" som det står i TS är faktiskt inte riktigt samma sak). Om jag tycker att någon gjort något bra eller har en snygg tröja får de höra det av mig.

5: Tid tillsammans (återigen, "kvalitetstid" är inte heller samma sak) är inte totalt oviktigt, men jag känner inte att kärleken eller vänskapen är på väg bort för att jag inte umgåtts med någon på ett tag.

• Embla twopointoh
    Anonym (H) skrev 2022-07-08 18:54:06 följande:

Att jag känner mig sedd och älskad för den jag är (både bra och dåliga sidor och en kropp som förändrats efter fyra barn). 

Ja, men NÄR känner du dig sedd och älskad? När din partner säger fina saker till och om dig? När han kommer med en blomma utan att det är ett speciellt tillfälle? När han tackar nej till en kväll med grabbarna och istället spenderar kvällen med dig? När han går iväg med barnen en lördagsmorgon så att du får sova ut? När han rör vid dig som om du vore enda kvinnan på jorden?

Svar på tråden Vilken aspekt är viktigast för dig? "Kärlekspråk"