• MeIMyself

IVF efter sommaren 2022

strelitzia skrev 2023-01-21 09:32:41 följande:
    Ja man är ändå jäkligt tålig när man väntat så länge, vad är några extra sprutor i några dagar jämfört med den eviga väntan man redan gått igenom. 
    Känner du av några biverkningar sen du ökade dosen eller mår du fortfarande bra? 
    Jag mår fortfarande bra, men jag har fått utslag runt halsen dock vet jag inte om det är pga. sprutorna.
    Igår kändes det som det brukar kännas innan ÄL, så hoppas det händer lite grejer nu :)

Men exakt så kände jag när hon att man kan avbryta, orkar inte vänta till nästa månad igen :(

Sen har jag inte berättat på jobb, så har kommit med dumma ursäkter varje gång jag ska dit på VUL... 
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-22 09:32:44 följande:
    Ja hoppas att det är ett gott tecken! Skrattande

Haha  vad använder du som dumma ursäkter? Jag hade också två täta vul med blodprov några timmar innan undersökning den ena gången. Den gången sa jag att jag hade uppföljning på blodprov. Men det är jobbigt att behöva springa till läkaren titt som tätt just för jobbets skull. Jag var som tur redan ledig äggplocksdagen, men hade sen återinföring kl 12 en söndag och jag började jobba 11.45 då var jag tvungen att berätta för min hr, kunde inte komma på en rimlig anledning en söndag haha. 

Jag fick faktiskt höra av en vän, som jobbade med mig innan och som är vän med chefen, att chefen i höstas frågat henne om jag var / försöker bli gravid pga många läkarbesök. Blev lite ställd, hon skulle bara veta hur många läkarbesök jag haft under året som inte påverkat jobbet. Nu hade hon ju rätt men kan man inte gå till läkaren av andra orsaker... 

Jag sa på första VUL att vi hade möte med banken, sen fick jag en ny tid två dagar efter då sa jag att jag skulle till läkaren. 
    Nu på måndag sa jag att jag måste köra hem tidigare för att min man behöver bilen ? 
    haha ja dom är nog inte helt dumma, men samtidigt måste dom förstå om man inte vill berätta? det är redan jobbigt. Jag ska sjuka mig på äggplocksdagen tänkte jag om det är en vardag. Jag har ju kontorstider och kan jobba hemma men just nu är min chef känslig med att man arbetar hemma.. om jag får fler VUL innan tänkte jag säga att jag vill arbeta hemma. 

jag vill inget annat att läkaren ser skillnad imorgon, min planerade ägglossning enligt appen skulle vara idag och det brukar stämma så vi får se. Vill inte att vi avbryter :( 
    men vi lär se imorgon.

Vet du när ni får börja igen? 

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-23 10:46:34 följande:
    Ja, oavsett vad man säger så kommer de spekuleras, känns inte som man kommer undan.
    Vad synd att chefen är känslig med att du får jobba hemma annars hade det vart ett perfekt sätt att komma undan!

Jag hoppas att jag hade ägglossning förra måndagen, jag hade en mycket märklig och hyffsat smärtsam värk i ena sidan av magen, jag läste att vissa fått ägglossningssmärta efter missfall/graviditet. Men men min tur lär jag säkert få vänta 6 veckor innan mens... Men jag tycker också att jag har lite märkliga ilningar till och från, och är orolig att jag fortfarande har infektion eller nåt, tänkte kolla om jag ka boka in en uppföljning. Hur som helst så lär vi inte få göra nytt försök förens tidigast i slutet av februari..

Håller tummarna för dig idag!! 
    Jag hoppas inte det är någon infektion :(
    Hoppas du får din mens snart och kroppen återhämtar sig fint så ni kan börja igen när ni önskar.

Det gick bra för mig idag :)
    Fortfarande inte större än 10-11 mm men nu har jag fått en till som växt till sig så ja, lite positivt.. fick ökad Gonal F till 200 :) 
    Ska till VUL torsdag igen.. 
    Men denna läkaren sa att jag inte behöver vara orolig för att man ska avbryta behandlingen, han sa bara att man ökar sugsessivt eftersom jag har stor äggreserv.. så nu ska jag vänta spänt till torsdag igen haha :) 
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-24 10:56:39 följande:
    Nu hade vi fått hem papper om behandling för återinföring samt godkännande av upptining av embryo, ett litet steg i rätt riktning!

Vad skönt att fler kommer igång! Hur länge kan man hålla på med sprutor, sa han de? 
    Åh vad bra, hoppas detta blir guldägget för er efter allt ni fått gå igenom Hjärta

Jag frågade och han sa det bestämmer vi, ja igår hade vi kunnat avbryta sa han men att det ser fint ut så man kunde fortsätta. 
    Fick inget direkt svar.

Jag är dock så nojjig för igår tror jag att jag tog fel dos av Gonal F.
    Hade en spruta med 50 IE kvar men när jag tryckte in så stod det 37,5 betyder typ att det saknades av dosen.
    Så jag tog 150 IE + 37,5 IE från den nya sprutan, enligt sjuksköterskan och videon online skulle man göra så.
    Hoppas inte jag förstört något nu.. men ja eftersom jag inte reagerar så mycket på sprutorna kanske det inte gör någon skillnad om jag råkat ta fel dos.. 
  • MeIMyself
    Dibella skrev 2023-01-25 08:04:54 följande:

Man ska ju ta det som står kvar i rutan om den tar slut, så tänker du inte behöver vara orolig. {#emotions_dlg.flower} speciellt när det bara är en dag det handlar om.

Tack Dibella {#emotions_dlg.flower}

Håller tummarna för er, hoppas det är ert guldägg som sätts in på lördag Glad
    Hade det varit ett alternativ att testa utomlands?
    Vi har vänner som ska testa nu i Budapest.

• MeIMyself
    Dibella skrev 2023-01-25 13:40:44 följande:

Tack {#emotions_dlg.flower}

Jag tror inte vi har råd att köra utomlands faktiskt, vi har diskuterat det lite fram och tillbaka, nu har vi gjort 5 IVF och hur många återföringar som helst, något annorlunda måste vi göra men ekonomin sätter stopp tyvärr.

Jag hade en önskan att åka till Olga kliniken, men pga världsläget blir inte det aktuellt och osäkert vilken annan klinik vi skulle känna tilltro till på ett sådant sätt att vi vågar "vänta och bli äldre" och spara till det :/

Vilken klinik i Budapest och varför har de valt den?

Förstår :(
    Hoppas turen är med er denna gången så ni slipper leta efter ny klinik och betala en massa :( 

Vet faktiskt inte just varför i Budapest, Det är mannen som är kompis till min man så jag har ingen kontakt med kvinnan.
    Men dom har också haft misslyckade försök. Men om hon blir gravid kan jag ta reda på namnet till kliniken. {#emotions_dlg.flower}

• MeIMyself

Uppdatering efter min 5te VUL :)
    Nu har det äntligen börjat hända lite, hade 8 äggblåsor, där den största var nästan 13 mm :) 
    Så jag ska fortsätta såhär och gå på ny VUL måndag och eventuellt få datum för äggplock ÄNTLIGEN :) 

Sjuksköterskan sa: "Ja, detta blev väl lite längre än förväntat" Kommer hamna på 20 dagar på måndag, men jag är otrolig lycklig att vi hade 8 st idag Skäms

Kronärtskocka - tråkigt att ni fick ge upp IVF, hoppas du mår fint Hjärta

{#emotions_dlg.flower}

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-27 12:09:45 följande:
    Woho vilka glädjande nyheter, äntligen! Skrattande

har du börjat känna av några biverkningar än eller mår du bra?

Jag har känt mig otrolig trött och igår började jag få ömma bröst :(
    Men annars har jag knappt känt av något alls :)

Jag var på VUL idag, 4 mogna av totalt 18 äggblåsor Skrattande
    Jag fick ta någon blodprov för att kolla hormon nivån, så nu ska vi se om det blir äggplock onsdag eller torsdag.

Kram till er alla och hoppas alla mår bra.

• MeIMyself

Hej,

Mina värden såg bra ut så jag tog Ovitrelle igår, äggplock imorgon.
    Jag är sååå nervös Skäms Kunde knappt somna igår.
    Idag känner jag att jag har lite ont, eller ja mest att det spänner lite.

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-31 11:03:13 följande:
    Vad skönt, äntligen slut på sprutor! Hur många dagar blev de?
    Jag förstår att du är nervös, jag var också riktigt riktigt nervös! Det kommer bra, och dom är så himla gulliga på äggplocket Skrattande

Jag får det till 19 dagar Skrattande
    Jag hoppas från hela mitt hjärta att insättningen blir under helgen så jag kan jobba måndag, vill inte jobba dagen det är insättning även om dom säger att det är ok :)
    Hur gjorde du? Vet du om man kan få insättning på helgen?

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022