• Lama21

IVF efter sommaren 2022

Anonym (Dags) skrev 2023-04-16 22:15:15 följande:

Så nervös inför mitt äggplock imorgon 

nervös över 
    1. det inte är några bra ägg 
    2. De lyckas inte befruktas 
    3. de kommer göra ont 

ge mig tips och hopp haha 

15 mogna äggblåsor kommer säkert ge ett antal fina ägg! Dessutom har det ju gått några dagar nu så de har säkert växt på sig ytterligare. 

För mig gjorde det inte ont alls, bara lite stick typ. De frågade hela tiden om det gick bra och var redo med mer smärtstillande om det skulle behövas, vilket inte behövdes för mig. Ett tips är att försöka slappna av, lite svårt kanske i den situationen, men har hört att det gör mindre ont om man är avslappnad. 

Befruktningen var jag mest nervös över eftersom vi inte hade lyckats en enda gång själva. Ni har ju lyckats befrukta naturligt så med ivf när de placerar spermier och ägg i direkt anslutning till varandra har de ju väldigt bra förutsättningar att befruktas.

Lycka till imorgon, det kommer säkert gå jättebra! 
  • Lama21

Strelitzia: nipt kostar ca 5000-6000. 

Skönt med semester och något annat att tänka på, jag var så sjukt nervös innan! 

• Lama21
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-17 13:00:24 följande:
    Det gjorde ont men gick absolut att hålla ut. nu är man ju supernyfiken på befruktningen såklart. Hon skulle ringa imorgon 8.30
    Skönt att det gick bra, fint antal ägg! Förstår nyfikenheten och lite nervositet kan jag gissa också? Hoppas på att det blev många befruktade! 
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-04-26 15:35:09 följande:

Idag har jag vart på tidigt vul där hjärtslag kunde konstateras, det känns bra även om jag vart här förut och det inte betydde någonting i längden. 
    Försökte boka tid hos barnmorskan tillsammans med blodprov för kub men de verkar ha glömt av mig då det gått snart 2 timmar hon sa att de skulle ringa tillbaka.  

Skönt ändå, känns ju som ett rätt stort steg på vägen iallafall! Har du lyckats boka kub? 

Jag går in i vecka 13 imorgon vilket också känns som en milstolpe att ha klarat sig förbi vecka 12, även fast jag vet att det inte finns några som helst garantier. Har även ett ultraljud om ca två veckor så om allt ser bra ut där kanske det går att slappna av och njuta lite mer. 
  • Lama21

Strelitzia: riktigt störande.... Skönt att ha det bokat nu iallafall!

Känner mig något lugnare, börjat våga tänka mer framåt nu och inte bara vara rädd för det för att det kan gå åt skogen. Mår för det mesta bra, kan ha il av illamående fortfarande och kan vara lite jobbigt att gå till soprummet där det luktar äckligt 😬 hur mår du själv? Känner du mer oro nu än förra gången? 

Sandralinnea123: jobbigt med illamåendet, även om det är lite skönt att få bekräftelse att det händer nåt i kroppen! Har det fortsatta på samma sätt? 

Jag har bokat ett ultraljud privat, som vi alltså måste betala för, bara för min egen sinnesros skull ☺️ tänker också att jag ska börja berätta för folk och vill gärna ha sett att det lever nåt där inne fortfarande innan jag gör det. Annars hade jag måstat vänta till vecka 19 när rul är, och det känns lite sent 😅

• Lama21

Strelitzia: vilken jobbig situation för dig.. Hoppas verkligen det går vägen för er så ni slipper besluta vad som händer sen. Heja fostret! ❤️

Anonym: grattis till plusset! 😍Har inte tempat alls, skulle förmodligen bara oroa mig över det då också😅

Sandralinnea123: skönt att det ökar! Vet hur det känns, man oroar sig över precis allt. Från början testade jag i princip varje dag 😅

MeIMyself: hur går det för dig, det borde börja bli dags snart va?

• Lama21
    MeIMyself skrev 2023-05-01 11:16:01 följande:
    SkämsFET på onsdag, så nu vill jag att det bara blir onsdag hehe. Har en bra magkänsla men ja det kan vända snabbt :) 
    försöker iaf att vara positiv annars så är det att början om från ruta ett för vi har inga kvar i frysen sen.

hur mår du? Hur långt gången är du nu? ❤️
    Äntligen! Hoppas det går bra! ❤️ Förstår att det känns jobbigt om du skulle måste börja om med sprutorna igen. Tror man mår bättre om man försöker vara positiv! Jag var dock rätt negativ och hade en dålig magkänsla 😅

Mår bra för det mesta! Lite illamående ibland och lite magont pga trögare mage ibland. Sen en del oro att det inte går framåt som det, men mindre än tidigare. Har kanske varit något tröttare än vanligt men inte någon extrem trötthet direkt som många verkar ha. Har bokat ultraljud privat om en vecka så ser allt bra ut då är det nog lättare att släppa oron. Är i vecka 13! 
  • Lama21

MeIMyself: solklara streck ju!! Stort grattis, så roligt!! ❤️

• Lama21
    strelitzia skrev 2023-05-29 08:55:23 följande:

igår strax efter att jag kommit till jobbet och stod och pratade med en kollega så kände jag hur det började forsade, kvickt in på toaletten och mycket riktigt, massa blod men det var även blött inte bara från blod vilket min spontana tanke både igår och vid missfallet i vintras var att det är fostervatten som läcker. Åkte hem och fyllde i stort sett en bind på en timme, inga klumpar, än. Efter de avtog de lite i den bemärkelsen att det inte alls kom lika mycket mer än när jag gick på toa. 
    Nu är jag i v 13+2, ska väl inte behöva genomgå ännu ett "sent" missfall. Jag vet inte vad jag ska ta mig till då. Idag har vi KUB, är rädd att de skickar över mig till gynakuten för samma procedur som sist. Gråter

Alltså nej! Hoppas verkligen inte du behöver genomlida samma sak en gång till. Förstår att det inte alls känns bra just nu. Man har ju hört om de som har fått kraftigare blödningar men att det har gått bra ändå, hoppas verkligen du är en av dem! Hjärta det positiva är ju att det avtagit och att det inte varit några klumpar.

Håller alla tummar ooch tår och allt som går att hålla att det ser bra ut på KUB idag! HjärtaHjärtaHjärta
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-05-29 09:42:28 följande:

Ja jag hoppas att jag kan få vara med som en solskenshistoria någon gång men med bagaget jag har så känns det inte särskilt troligt.
    Tack Hjärta har tid om en timme så ska strax åka!

Lycka till!! Hjärta
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-05-30 07:40:16 följande:

uppdatering, ingen mer blödning igår, och allt såg bra ut på kub, fick lägsta sannolikhet för kromosomavvikelse, otrolig lättnad, samtidigt såg ju allt bra ut 3 dagar innan missfall sist. Det kom mer blod inatt när jag var på toaletten så jag vet inte vad jag ska tro. Barnmorskan igår sa att fortsätter blödningen så får vi ta oss till akuten så får dom kolla. 

Vilken lättnad att det såg bra ut ändå! Hjärta men inte roligt med blödning, svårt att vara glad när oron för vad blödningen innebär finns där också... Hur har det varit idag då? 
  • Lama21
    MeIMyself skrev 2023-06-01 07:03:48 följande:

Jag vaknade idag och hade en liten prick mörkröd blod på trosan, sen kom det mörkrött slemmigt på pappret när jag torkade mig.. har panik nu. 

Usch, blödningar är aldrig kul... men det är ju verkligen inte kört heller! Hade själv blödning i v.7. Hur har det fortsatt? Hjärta
  • Lama21
    MeIMyself skrev 2023-06-10 18:47:20 följande:

Uppdatering från oss;

var på privat UL igår, borde vara i 8+0 men bebisen hade inte växt och var ca 4 mm som de brukar vara under vecka 6. Men vi såg ett tickande hjärta, så vet inte vad jag ska känna :(
    som tur så har vi tid hos RMC måndag morgon, vi får se vad de har att säga.
    Eftersom det är IVF borde den vara precis i vecka 8 sa barnmorskan fick även en läkare som kollade, annars kunde det vara normalt sa läkaren om det var en vanlig befruktning. 

jag är helst vilse vet inte vad jag ska tro.
    hoppas bara att bebisen fortsätter växa.

Usch vilket jobbigt läge, hur har det fortsatt? ❤️❤️❤️

Strelitzia: skönt att det har minskat, har det upphört helt nu? ❤️ Det går bra för mig, har rul på fredag. Har varit rätt lugn ett tag men nu börjar jag bli ordentligt nervös igen... 
  • Lama21

Strelitzia: men vad jobbigt att det inte slutar! Har du pratar något mer med gyn eller fått komma in och kolla något nu då?

Det var väldigt spännande, kändes knappt som jag andades när hon kollade runt på allt! Känner inget tydligt än iallafall, ibland något som jag kan tänka mig är rörelser men kan lika gärna vara livmodern som bar känns annorlunda tror jag. Har moderkakan i framvägg så det dämpar väl rörelserna lite också.

MeIMyself: nej vad tråkigt! Beklagar verkligen 😔❤️ har kroppen lyckats stöta ut det än? Hur mår du?

Är beräknad 9 november. Allt såg bra ut, bara inte så samarbetsvillig! Måste tillbaka för den både låg dåligt för att kunna se vissa saker och samtidigt rörde runt 😅 Men dom var inte oroliga för nåt, de vill bara verkligen SE att det ser bra ut. Känns så sjukt att det snart gått halvvägs!! 

• Lama21

Loreena1: stort grattis! Hoppas verkligen att det går bra för dig och att det stannar 9 månader ❤️ 

MeImyself: så jobbigt 😔 hur ser det ut den då? Ny stimulering eller har nu något kvar i frysen? 

Det är inte tvillingar, bara en 😊en liten kille fick vi veta på ultraljudet 💙

• Lama21

MeIMyself: jobbigt med väntan...visst var det du som hade sån otur med tajmingen när du skulle börja med ivf och fick vänta väldigt länge då också?

strelitzia skrev 2023-06-22 19:33:20 följande:

Åh vad roligt och så skönt att allt ser bra ut! Haha känner igen att inte kunna andas precis i början! 
    I mitt huvud låter de mer logiskt att moderkaka i framvägg skulle göra att man känner av barnet tidigare, men nu har jag googlat bilder och ser att det är nånting i vägen vid framvägg. 

Jag försökte få en tid men de hade ingen och jag skulle iväg. Nu har de avtagit sen någon dag tillbaka men vi betalade för ett privat ultraljud igår. Besöket kostande nog mer än deras ultraljudsmaskin, bilderna vi fick med oss går inte urskilja något på haha. Men allt var bra så det var en himla lättnad och hon trodde de var en pojk. Har rul om 3 veckor. 

Precis, men nu dom senaste dagarna har jag börjat känna rörelserna tydligare. Kan även känna med handen ibland och det är så häftigt! 

Åh vilken lättnad! ❤️ Värt att betala ändå för att slippa gå och oroa sig. Skönt att det inte är jättelänge till RUL också. Jag fick ju göra ett till ultraljud efter rul, men bebis ville fortfarande inte samarbeta så var där en timme till 😅 till slut fick jag gå till ett annat rum där dom samma dag installerat nya maskiner. Då gick det till slut se allt dom ville och det såg bara fint ut, skönt att ha checkat av det. 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022