• Dibella

IVF efter sommaren 2022

MeIMyself skrev 2022-12-14 11:26:51 följande:

Jag förstår dig :( 
    Varför måste det vara så svårt ibland... :( 

Jag fick också meddelande nu att detta kommer inte räknas som ett avslag... så vem vet ens om vi får börja i Januari...

Nu måste vi även ta om alla prover då det gått mer än 3 månader... 

Vad tråkigt att det inte räknas som ett nekande heller :( får hoppas ni ändå får komma igång i januari! Ibland har man tur, även om det verkligen inte känns så.

strelitzia skrev 2022-12-15 07:32:26 följande:
    Vad ledsen jag blir att det inte tog sig, jag beklagar verkligen Hjärta
    Det är helt otroligt att det inte bara kan ta sig också när som du säger att embryologerna säger att det ser så fint ut. 
    Jag gissar att det sällan känns så men vilken kämpe du är, beundransvärt!
    verkligen tråkigt att de inte vill ta mer tester eller gå in och kika hur det ser ut utan bara hänvisar till "mängdåterföring" :/
    Lama21 skrev 2022-12-15 18:42:03 följande:
    Ledsen för allas bakslag...

Har testdag imorgon men har otroligt lite hopp. Noll symptom och har haft bruna flytningar/blod i tre dagar som nu också har börjat blandas upp med lite färskt rött blod...

Hejar på oss alla! Hjärta Låt 2023 vara vårt år!
    Tråkigt att du blöder, men det är inte helt ovanligt heller även om du skulle vara gravid, men förstår att det inte känns som ett gott tecken! I annat fall så hoppas vi verkligen på att nästa år är vårt år!

• Dibella
    Lama21 skrev 2022-12-17 18:52:12 följande:
    Tack! Hjärta

Jo jag ringde och sa att jag kände mig förvirrad över resultaten och berättade att jag blödde också, och hon sa att det var normalt. Försökte förklara mängden, vet inte om jag lyckades. Skulle helst vilja visa 😅

Känns inte som att jag kan vara glad än ändå, fortsätter blöda konstant, ibland så det droppar ner nån droppe i toan när jag sitter där och små små klumpar av koagulerat blod visar sig ibland (ursäkta detaljerna)

Tänker att jag ska ta nåt till gravtest om någon dag och se om det har blivit starkare så kanske jag kan slappna av lite... 
    Håller verkligen tummarna för starkare testlinjer dagarna framöver Hjärta
  • Dibella
    strelitzia skrev 2022-12-19 10:11:16 följande:

Måste få skriva av mig, obs att det är ett i-landsproblem. 
    Min familj hälsade på i helgen, dom bor några timmar bort. Dom har ingen aning om vår resa. Så berätta min flera år yngre syster att hon är gravid....
    och jag kände bara "SKOJAR DU MED MIG!?", hon och hennes pojkvän har vart tillsammans i knappt ett halvår. Jag är samtidigt glad/lättad för hennes skull för hon har pcos och vart oerhört orolig för att inte kunna få barn utan ivf. 
    Men vad är det för jävla timing, det känns som att hon snuvar mig på rampljuset.
    Jag blev bara så himla ledsen och om möjligt ännu mer orolig för kub. I natt drömde jag att vi fick 5/10 vad de nu betyder på riktigt men riktigt dåligt i drömmen. Oddsen att något skulle överleva var inte stor. Hon är beräknad 4-5 dagar efter mig. 
    Jag försöker resonera med mina känslor, hade omständigheterna vart annorlunda hade det ju egentligen vart jättekul. Tur att det är nu och inte för några månader sedan. Och egentligen spelar inget eller ingen någon roll, det enda som betyder något är att vi äntligen har kommit längre på vår resa. 

Det är okej att känna som du gör. När man kämpat och haft svårigheter så sitter det kvar länge, även om ni nu väntar barn så försvinner inte det ni gått igenom. Nånstans så sitter man ju själv och planerar kring hur man ska berätta för nära och kära, deras reaktioner hur framtiden ska bli osv, vilket kan kännas lite undantryckt av när någon annan delar samma nyhet och hinner lite före.

Hoppas att kub går bra och det inte kommer finnas skäl för oro alls Hjärta

• Dibella
    Lama21 skrev 2022-12-19 19:23:42 följande:
    Dibella skrev 2022-12-19 08:31:04 följande:
    Håller verkligen tummarna för starkare testlinjer dagarna framöver Hjärta
    Tyvärr inga mirakel det här året heller.... testade igår på morgonen och lika svagt då, kanske lite svagare. Idag satte det igång att blöda rejält, inklusive mensvärk och hela faderuttan. Definitivt missfall. Helvete.

Ska testa igen om några dagar för att säkerställa men det är definitivt inte något som lever där.
    strelitzia skrev 2022-12-19 10:11:16 följande:

Måste få skriva av mig, obs att det är ett i-landsproblem. 
    Min familj hälsade på i helgen, dom bor några timmar bort. Dom har ingen aning om vår resa. Så berätta min flera år yngre syster att hon är gravid....
    och jag kände bara "SKOJAR DU MED MIG!?", hon och hennes pojkvän har vart tillsammans i knappt ett halvår. Jag är samtidigt glad/lättad för hennes skull för hon har pcos och vart oerhört orolig för att inte kunna få barn utan ivf. 
    Men vad är det för jävla timing, det känns som att hon snuvar mig på rampljuset.
    Jag blev bara så himla ledsen och om möjligt ännu mer orolig för kub. I natt drömde jag att vi fick 5/10 vad de nu betyder på riktigt men riktigt dåligt i drömmen. Oddsen att något skulle överleva var inte stor. Hon är beräknad 4-5 dagar efter mig. 
    Jag försöker resonera med mina känslor, hade omständigheterna vart annorlunda hade det ju egentligen vart jättekul. Tur att det är nu och inte för några månader sedan. Och egentligen spelar inget eller ingen någon roll, det enda som betyder något är att vi äntligen har kommit längre på vår resa. 

Jättetråkigt att läsa detta, hoppas isåfall att du kommer kunna få klara besked om vad som händer i kroppen iallafall. Hjärta
  • Dibella
    SilverDarling skrev 2023-01-22 14:59:23 följande:
    Dibella! Hur mår du? trist att läsa att det inte ville fästa. Har du och kliniken pratat om varför du inte fått något plus än? har du tex funderat på att göra en hysteroskopi, eller kontrollera ditt fönster för när du KAN bli gravid? Eller bakteriefloran i livmodern? Det är alla anledningar till att det kan ha gått som det gjort för er.

Får jag fråga vart du går på din IVF? 

Kram!

Hej! Var ett tag sedan jag såg dig här inne :)

Vi har pratat masssor kring det men kliniken vet inte alls, de tycker att allt ser så bra ut. Bra slemhinnor, ägglossar på egen hand, fin befruktning och embryona ser bra ut, vi får till frys vid flera tillfällen trots att jag har låg AMH och får ut så få ägg. Så de står lite frågande som vi gör tyvärr. De har kollat kromosontest på mig och sambon och kollat om massa prover men hittar inget alls.

De kollar ju inte bakterierna i livmodern, går heller ej in med kamera om de inte hittar något på VULen, vilket de inte gjort. vi går hos landstinget fortfarande men har gjort vår sista IVF, så får vi se om vi har råd att fortsätta efter detta. Vi fick 1 blasto till frys nu vid vår sista IVF och fick omslag på stickorna nu i söndags, så vi ska få insättning på lördag Förvånad har inga förhoppningar men lite spännande blir det ju alltid.

Vet inte om privata kliniker kanske gör ERA eller hysteroskopi, men är tveksam till att de gör det med tanke på vad man läst. Och kommer nog inte ha råd till att köpa en ERA om vi ska ha råd med fler IVF, vi kommer få välja tyvärr.. 

Hur går det för dig? {#emotions_dlg.flower}

• Dibella
    MeIMyself skrev 2023-01-24 12:32:27 följande:
    Åh vad bra, hoppas detta blir guldägget för er efter allt ni fått gå igenom Hjärta

Jag frågade och han sa det bestämmer vi, ja igår hade vi kunnat avbryta sa han men att det ser fint ut så man kunde fortsätta. 
    Fick inget direkt svar.

Jag är dock så nojjig för igår tror jag att jag tog fel dos av Gonal F.
    Hade en spruta med 50 IE kvar men när jag tryckte in så stod det 37,5 betyder typ att det saknades av dosen.
    Så jag tog 150 IE + 37,5 IE från den nya sprutan, enligt sjuksköterskan och videon online skulle man göra så.
    Hoppas inte jag förstört något nu.. men ja eftersom jag inte reagerar så mycket på sprutorna kanske det inte gör någon skillnad om jag råkat ta fel dos.. 

Man ska ju ta det som står kvar i rutan om den tar slut, så tänker du inte behöver vara orolig. {#emotions_dlg.flower} speciellt när det bara är en dag det handlar om.

• Dibella
    MeIMyself skrev 2023-01-25 08:24:55 följande:

Tack Dibella {#emotions_dlg.flower}

Håller tummarna för er, hoppas det är ert guldägg som sätts in på lördag Glad
    Hade det varit ett alternativ att testa utomlands?
    Vi har vänner som ska testa nu i Budapest.

Tack {#emotions_dlg.flower}

Jag tror inte vi har råd att köra utomlands faktiskt, vi har diskuterat det lite fram och tillbaka, nu har vi gjort 5 IVF och hur många återföringar som helst, något annorlunda måste vi göra men ekonomin sätter stopp tyvärr.

Jag hade en önskan att åka till Olga kliniken, men pga världsläget blir inte det aktuellt och osäkert vilken annan klinik vi skulle känna tilltro till på ett sådant sätt att vi vågar "vänta och bli äldre" och spara till det :/

Vilken klinik i Budapest och varför har de valt den?

• Dibella
    MeIMyself skrev 2023-01-25 14:13:34 följande:

Förstår :(
    Hoppas turen är med er denna gången så ni slipper leta efter ny klinik och betala en massa :( 

Vet faktiskt inte just varför i Budapest, Det är mannen som är kompis till min man så jag har ingen kontakt med kvinnan.
    Men dom har också haft misslyckade försök. Men om hon blir gravid kan jag ta reda på namnet till kliniken. {#emotions_dlg.flower}

Ja det får vi verkligen hoppas! 

Ja vi får hoppas att det går väl för dem med och så kanske de kan rekommendera stället {#emotions_dlg.flower}

• Dibella
    Kronärtskocka skrev 2023-01-26 11:24:54 följande:

Läser om er som kämpar på även om jag själv inte skriver längre. ( Fått ge upp om IVF.)  Hoppas det är ok att jag ändå skickar en hälsning till er.

Dibella: Har ni förtroende för Olga kan jag tipsa om att de under våren kommer öppna en klinik på Cypern. Kan kännas tryggare och enklare att åka dit. ( Jag är inte patient hos dem utan ville bara bidra med info.)

Åh, spännande! Synd att dom inte ville öppna en här =) men kanske inte går hehe. Detta får jag efterforska lite! Tack för din input. Hoppas du har det väl trots att du behövde ge upp om IVF Hjärta
  • Dibella
    SilverDarling skrev 2023-01-28 14:56:52 följande:
    Ja det stämmerDrömmer Jag mådde inte bra av att vara här hela tiden, insåg att det stressade mig mer än vad det hjälpte så jag slutade gå in helt en period. Sen hade jag ett bröllop att planera och genomföra, mycket med skolan, osv Skrattande

Det är samma sak för mig, jag ägglossar regelbundet, har bra slemhinna, får fin befruktning och ägg till frysen osv. Men min IVF-läkare ser annorlunda på det, hon anser att man bör kolla precis ALLT eftersom det då är extra märkligt att det inte vill stanna/fästa. Hysteroskopi är landstingsfinansierat dessutom så bara din läkare skriver remiss så ska du få göra en sån... 

Varför kollar de inte bakterierna? Det är ju inget man ser på VUL. Inte heller alla problem som KAN finnas i livmodern, tex om man har en skiljevägg (?) vilket jag faktiskt hade tex. Iom att vi också är på vår sista landstingsförsök (har 2 blasto i frys kvar) så vill vi ge dem allra bästa förutsättningar, så man inte bara fortsätter stoppa in dem om de är dödsdömda där inne pga skitsaker som går att fixa. Att ha en skiljevägg i livmodern skapar dålig blodcirkulation där inne tex, och bakterierna (som man bara kan ta reda på genom en biopsi, vilket man dessvärre får bekosta själv, men det kan det ju vara värt) gå att få bukt med genom en enkel antibiotikakur. Denna cykel ska jag kolla bakterierna och ERA, vilket är det sista vi kan kolla vad jag vet.

Vad är det för kromosomer ni har kollat? PGT? 
    Och hur gick insättningen idag? Solig

Förstår vad du menar, jag försöker också hålla mig lite borta emellan IVF/insättningar osv då jag oftast mår bättre av att "låtsas som det inte finns" lite. Out of sight out of mind efter såhär många år. Kul med bröllop! Något annat att lägga sina tankar lite på kan vara skönt.

Vi går via landstinget redan, då vi gjorde privata försök först under kö-tiden till landstinget och landstinget tyvärr är super "konservativa" och  tycker att 99% av allt som föreslås online eller utomlands är humbug haha. Så dom har redan gjort allt dom är villiga att göra. De kollade på Karyotyp tror jag det heter, vet inte exakt vad men det såg bra ut hos oss  båda som tur är, så det görs ingen PGT.

Svårt när man måste bekosta så mkt själv eftersom man behöver spara också för att ens kunna göra fler IVF försök. Alltid en pengafråga tyvärr.

Skönt att de verkar kolla lite mer hos er, ni verkar ha fått en läkare som kanske vågar gå lite utanför boxen.

Insättning gick bra, blaston var 100% återställd efter upptining och hade redan börjat ta sig ur sitt skal! Så känns lovande. Men vi har haft en hatched blasto förut vid vår 1a FET. Detta blir vår 3e FET men 11e embryoinsättning. Försöker hålla nivån lagom så jag inte blir helt förstörd, får se hur det går Drömmer

• Dibella
    MeIMyself skrev 2023-01-31 08:10:34 följande:

Hej,

Mina värden såg bra ut så jag tog Ovitrelle igår, äggplock imorgon.
    Jag är sååå nervös Skäms Kunde knappt somna igår.
    Idag känner jag att jag har lite ont, eller ja mest att det spänner lite.

Åh va skönt! Håller tummarna för äggplocket {#emotions_dlg.flower}
  • Dibella
    MeIMyself skrev 2023-02-01 16:14:12 följande:

Tack, det gick bra :)
    Det gick mycket bättre än jag trodde det skulle gå Glad

Vi fick ut 15 ägg, nu får vi bara vänta tills imorgon för att se hur många som blivit befruktade. Glad

15 ägg låter ju super! Hoppas vi på massa befruktade nu i dagarna och guldägg som återförs {#emotions_dlg.flower}
  • Dibella
    MeIMyself skrev 2023-02-02 11:03:10 följande:

Jag tror jag svävar i luften av glädje fick precis meddelande från 1177.Skäms 
    TOTALT 8 ÄGG som är befruktade, kan knappt tro det. Jag är så lycklig Skäms
    Återföring på måndag, så nu ska jag bara vänta tills måndag men kan slappna av lite :) 
    Hoppas några överlever så vi kan spara lite i frysen också Hjärta

Va kul! 8 st lyckoägg {#emotions_dlg.flower}

Man går alltid som på nålar men skönt att veta att det gått bra!

• Dibella

Här var det neg gravtest på RD6 på blasto :( Nu blir det att samla pengar och krafter inför 6e IVFen till sommaren förhoppningsvis.

Någon som vet vilka av IVF nordic eller Livio i Gbg, som är mest "progressiva" och kanske ger lite mer djupgående utredning eller kollar med kamera i livmodern osv? 

• Dibella
    MeIMyself skrev 2023-02-08 15:12:18 följande:
    Hej,

Uppdatering på kliniken i Budapest... tyvärr blev det ingen graviditet  :(
    Men de fick en till frysen så hoppas det är deras guldägg. 

Åh, va tråkigt. Men till frysen låter ju lovande! Hoppas verkligen det är deras guldägg!

Själv håller jag på och researchar massa olika kliniker utomlands just nu, dock har sambon barn sedan tidigare som vi har på halvtid och han är inte riktigt positivt inställd på att det kommer gå att åka utomlands för att göra IVFutifrån att man inte kan styra när man åker och barnets mamma är väldigt svår att ha att göra med så vi kan inte riktigt anpassa umgänget.

Så mycket ångest hos mig just nu att jag inte vill försöka spara ihop och sen kasta 80+ papp i sjön i sverige, och inte har möjlighet att göra det utomlands heller. Gråter

• Dibella
    MeIMyself skrev 2023-02-09 12:25:50 följande:

Så tråkig situation :( 
    Hoppas verkligen ni kan försöka lösa det på bästa sätt :(
    Men jag hoppas du hittar en bra klinik som kan hjälpa er och att det kommer gå hela vägen... känns så orättvist med allt... vissa måste kämpa och andra tittar på en man och blir gravida :( 

Verkligen. Man gick in med mycket hopp när man började med IVF innan man insåg att det inte var en mirakellösning. Men det är det för väldigt många, som tur är {#emotions_dlg.flower} men det kommer bli bra på något sätt. Jag har börjat acceptera mer och mer att det troligtvis inte blir några barn för min del så testa utomlands sen lägger vi nog ned, och det känns faktiskt helt okej, det hade jag aldrig trott i början av vår barnlöshet när depressionen var som djupast Solig
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022