SilverDarling skrev 2023-01-28 14:56:52 följande:
Ja det stämmer
Jag mådde inte bra av att vara här hela tiden, insåg att det stressade mig mer än vad det hjälpte så jag slutade gå in helt en period. Sen hade jag ett bröllop att planera och genomföra, mycket med skolan, osv
Det är samma sak för mig, jag ägglossar regelbundet, har bra slemhinna, får fin befruktning och ägg till frysen osv. Men min IVF-läkare ser annorlunda på det, hon anser att man bör kolla precis ALLT eftersom det då är extra märkligt att det inte vill stanna/fästa. Hysteroskopi är landstingsfinansierat dessutom så bara din läkare skriver remiss så ska du få göra en sån...
Varför kollar de inte bakterierna? Det är ju inget man ser på VUL. Inte heller alla problem som KAN finnas i livmodern, tex om man har en skiljevägg (?) vilket jag faktiskt hade tex. Iom att vi också är på vår sista landstingsförsök (har 2 blasto i frys kvar) så vill vi ge dem allra bästa förutsättningar, så man inte bara fortsätter stoppa in dem om de är dödsdömda där inne pga skitsaker som går att fixa. Att ha en skiljevägg i livmodern skapar dålig blodcirkulation där inne tex, och bakterierna (som man bara kan ta reda på genom en biopsi, vilket man dessvärre får bekosta själv, men det kan det ju vara värt) gå att få bukt med genom en enkel antibiotikakur. Denna cykel ska jag kolla bakterierna och ERA, vilket är det sista vi kan kolla vad jag vet.
Vad är det för kromosomer ni har kollat? PGT?
Och hur gick insättningen idag?
Förstår vad du menar, jag försöker också hålla mig lite borta emellan IVF/insättningar osv då jag oftast mår bättre av att "låtsas som det inte finns" lite. Out of sight out of mind efter såhär många år. Kul med bröllop! Något annat att lägga sina tankar lite på kan vara skönt.
Vi går via landstinget redan, då vi gjorde privata försök först under kö-tiden till landstinget och landstinget tyvärr är super "konservativa" och tycker att 99% av allt som föreslås online eller utomlands är humbug haha. Så dom har redan gjort allt dom är villiga att göra. De kollade på Karyotyp tror jag det heter, vet inte exakt vad men det såg bra ut hos oss båda som tur är, så det görs ingen PGT.
Svårt när man måste bekosta så mkt själv eftersom man behöver spara också för att ens kunna göra fler IVF försök. Alltid en pengafråga tyvärr.
Skönt att de verkar kolla lite mer hos er, ni verkar ha fått en läkare som kanske vågar gå lite utanför boxen.
Insättning gick bra, blaston var 100% återställd efter upptining och hade redan börjat ta sig ur sitt skal! Så känns lovande. Men vi har haft en hatched blasto förut vid vår 1a FET. Detta blir vår 3e FET men 11e embryoinsättning. Försöker hålla nivån lagom så jag inte blir helt förstörd, får se hur det går