• MeIMyself

IVF efter sommaren 2022

strelitzia skrev 2023-01-10 16:07:36 följande:
    Äntligen! Glad

Du ska ta båda sprutorna, jag tog en på varje sida när jag tog båda under några dagar. Det kommer gå bra!! kom ihåg att ta ett fast grepp och tveka inte när du kör in nålen, första gången är läskigast. Jag är övertygad att du kommer bli förvånad över hur bra det går!

Kör på frisörtiden! jag ångrade att jag inte gick till frisören innan, har en otrolig utväxt nu. Jag frågade även barnmorskan hur det är att färga/bleka håret när man är gravid och hon sa att det var okej men att hår kan ha en tendens att ändra färg om man gör nåt vid de under graviditet, så passa på innan! Sen har jag aldrig läst om någon som fått en ny permanent hårfärg för att de gick till frisören gravid. 

Till mig var dom noga att informera om inget nagelack/smycken under äggplock men precis som du säger så har jag läst att folk haft gjorda naglar. Jag hade inte. 

Jag undrar vad som gör att man får menopur eller gonal F, tänkte att de skiljde mellan kliniker men du och jag går ju till samma och jag tog menopur.

Åhh tack, jag ska försöka att inte skaka imorgon när jag tar första sprutan Glad
    Då sparar jag frisörtiden, men filar ner naglarna så jag slipper bli utskälld Glad

Jag vet faktiskt inte vad skillnaden är alls, jag fick bara Gonal F som jag hämtade ut. 

Lama21 skrev 2023-01-10 16:49:41 följande:

Heja!! Äntligen får du komma igång! Förstår att du är nervös men det kommer säkert gå fint ska du se Hjärta  Båda sprutorna samtidigt tog jag också, bytte bara sida precis som strelitzia.

strelitzia skrev 2023-01-10 13:29:51 följande:
    Det är svårt att vara rationell men det klart att de inte låter en vänta en extra månad för att vara jävliga. Men får man två olika besked så blir man förvirrad. Jag tyckte mest för min del att det var märkligt att en läkare Okeja först och sköterskor sen sa nej. aja. 

Då är vi typ på exakt samma plats nu, jag väntar också på information som ska skickas men ska också äta letrozol in för återinföring. Jag har också bestämt mig för att äta letrozol vid min mens nu för att inte råka får en 40+ cykel, alla mina letrozolcyklar har legat på 28-30 dagar.

Jag har totalt vart hemma 2 veckor, hade extra många timmar över helgen som var men fick en sjukskrivning och jobbar först torsdag, mjukstartar med två dagar.
    Har knappt vart utanför dörren, när jag inte trodde de kunde bli värre kom ett dödsbesked. Himla kanonstart. Men nu, nu bör de fan inte kunna bli värre, peppar peppar!

Jag håller verkligen med, nästan större chans att vinna å lotto eftersom det inte begränsas till en gång per månad.. skämt å sido.. 

Förstår din besvikelse, och drygt med olika besked såklart!

Låter klokt, brukar också råka ut för 40+ cyklar, ibland tom 50 eller 60.... Är rädd att det kommer att vara en lång cykel nu tyvärr, har inga pms-symptom vilket jag alltid får, men också svårt att veta hur kroppen beter sig eftersom jag nu fick ett tidigt missfall.

Vilken otrolig tuff start på året för dig! Hoppas det kommer gå bra för dig att jobba på torsdag. För mig är det nästan lite skönt att jobba nu, lättare att tänka på annat.

Som jag förstod det fick jag menopur pga att jag hade så många äggblåsor och det skulle vara "mildare". Fick också ta nässpray istället för ovitrelle. Sen förstod jag det som att det går att finjustera menopur eftersom man fyller sprutorna själv, medan gonal F är förfyllda sprutor.

Tack, då gör jag samma :) 
    Jag var så nervös och glad så visste inte var jag skulle ta vägen idag när sjuksköterskan ringde, så glömde jag fråga såklart Glad

Tur jag har er jag kan fråga Hjärta

• MeIMyself
    Anonym (AnonymB) skrev 2023-01-12 13:59:10 följande:
    Sahlgrenska... Du? <3 
    Malmö GladHjärta
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-13 07:33:05 följande:
    Uppdatera oss, hur har det gått för dig de två första dagarna?!
    Det har gått bra Glad
    Nålen var så tunn att jag knappt kände sticket, biverkningarna har väl inte börjat än... :)
    Men hade huvudvärk igår, dock vet jag inte om det var pga sprutan.
    Jag hoppas bara jag inte blir överstimulerad till helgen så jag behöver åka in, för jag brukar också ha otur med allt :( 
    Vill bara komma dit nästa vecka så säger dom allt ser bra ut :)

Jag känner också samma, alla frågar när vi ska skaffa barn eftersom vi varit ihop så länge... vill bara skrika vi kan inte bli gravida är du nöjd nu med svaret? Men biter mig i tungan.. :) 

Hoppas du mår lite bättre Hjärta
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-14 17:12:51 följande:
    Vad skönt att det har gått bra! och vem vet du kanske blir besparade bieffekter! Tror inte att du behöver oroa dig för överstimulering så tidigt i behandlingen, dom säger att överstimulering är ovanligt, kanske inte om man ska tro familjeliv, men har man pco/pcos så ligger man i riskzon för överstimulering och visst har du inte de, så förhoppningsvis slipper du! Glad

Det känns lite lättare nu, det är en overklighetskänsla över allt, lite som jag alltid upplever när jag vart utomlands på semester och sen när man kommer hem så känns det lite som att det aldrig hänt för de man kommer tillbaka är så välbekant, som allt bara var en dröm.  

Idag ska jag ta båda sprutorna, fram tills nu så har det gått smidigt 🙏🏻 

Ja, du har rätt googlade lite men jag verkar inte riskera överstimulering Glad

Förstår vad du menar Rynkar på näsan  

Sandralinnea123 skrev 2023-01-14 22:56:13 följande:

Hej igen, tänker jag hoppar in i tråden igen efter en paus, på fredag är de dags för börja med provera, har skummat igenom lätt sen jag sist var inne, vårt andra ivf försök nu som ska påbörjas Glad

Välkommen tillbaka. 

hoppas vi alla får ett plus detta året 🙏🏻

• MeIMyself

Fyremadel gjorde ont igår, ska ta den idag igen vet ni om man behöver ta den tills äggplocket ?
    Klart man står ut med den men den var mycket obehagligare än Gonal F.
    Jag är så nyfiken på hur det ser ut, hoppas bra Skäms 

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-17 11:33:58 följande:
    ja den är ju tyvärr lite grövre, om du inte testat, rikta den lite snett med nålspetsen så kan de gå lättare. Förhoppningsvis behöver du inte ta den så många dagar. Jag tror jag tog i 7 dagar, fick 5 från början och sen hämta ut fler. 
    Idag ska du på undersökning, visst? Spännande, hoppas att det går bra!! 
    Ja, det hade inte hänt mycket. Hade lite den känslan eftersom jag inte kände någonting alls.. ingen svullnad ingenting.. Rynkar på näsan
    Nu skulle vi öka dosen på Gonal F, sen ska jag på återbesök slutet av veckan.. Läkaren sa att det var normalt för jag blev lite ledsen Rynkar på näsan
  • MeIMyself
    MeIMyself skrev 2023-01-17 12:32:39 följande:
    Ja, det hade inte hänt mycket. Hade lite den känslan eftersom jag inte kände någonting alls.. ingen svullnad ingenting.. Rynkar på näsan
    Nu skulle vi öka dosen på Gonal F, sen ska jag på återbesök slutet av veckan.. Läkaren sa att det var normalt för jag blev lite ledsen Rynkar på näsan
    Kan lägga till hade många men små äggblåsor
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-18 10:31:27 följande:
    Jag förstår att du blev ledsen! Håller tummarna att dom växer till sig nu när du ökar dosen, det är många dagar kvar, vanligtvis växer en äggblåsa ca 2mm per dag, så ge inte upp Hjärta
    Sandralinnea123 skrev 2023-01-18 11:43:34 följande:
    MeIMys­elf 

Förstår de känna svårt! 
    När jag gjorde mitt första ivf försök tog jag sprutor i 17 dagar!  29 sprutor lyckades jag få ihop på dom dagarna..  
    Det vänder förhoppningsvis, mig chockhöjde dom 2 gånger och de gjorde ju susen Gladstreli­tzia 

Ja har verkligen försökt njuta och koppla bort vad som komma ska och de funkade bra, nu taggar jag inför provera start på fredag, och hoppas min magsjuka gått över tills dess som jag lyckats dra på mig på jobbet Rynkar på näsan

Jag håller också tummarna, hoppas det går bättre imorgon fick jag VUL. 
    Woww 17 dagar, då ska jag inte få panik än om att det inte fungerade :) 
    Fick Gonal F 150 nu hade 125 innan. 

Hoppas det går bra med proverna på fredag och ni snart kan börja igen. 

Hjärta

• MeIMyself

Uppdatering;

Så nu har jag varit på min andra VUL efter jag började med sprutorna....
    Fortfarande inte mycket som hänt, ska öka dosen med Gonal F nu till 175. 
    Måndag har jag återbesök, vet inte vad jag ska känna :) 

Jag förstod det som att jag hade 2 blåsor som var runt 10mm. 

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-20 07:50:42 följande:
    2 blåsor lär ju hinna växa till sig! Sen förstår jag att du önskar många fler. Dom säger väl att första gången får man se som en test gång (även om det suger) i och med att det kan vara svårt att förutspå rätt dos för varje enskild person direkt. Vad säger läkaren? 

Hoppas, vill verkligen inte avbryta Obestämd
    Hon jag träffade igår sa att allt annat ser bra ut men hon vågar inte öka för mycket för att det inte ska bli överstimulerad.
    Hon sa vi ser igen på måndag hur det gått och hur du mår, att jag kanske inte skulle orka gå på sprutor hur länge som helst... men helt ärligt så bryr jag mig inte om sprutorna vill bara få det gjort... känns ju jobbigare om jag ska avsluta o börja om på nytt :(
    Vi får helt enkelt vänta och se hur det blir. 

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022