IVF efter sommaren 2022
Du ska ta båda sprutorna, jag tog en på varje sida när jag tog båda under några dagar. Det kommer gå bra!! kom ihåg att ta ett fast grepp och tveka inte när du kör in nålen, första gången är läskigast. Jag är övertygad att du kommer bli förvånad över hur bra det går!
Kör på frisörtiden! jag ångrade att jag inte gick till frisören innan, har en otrolig utväxt nu. Jag frågade även barnmorskan hur det är att färga/bleka håret när man är gravid och hon sa att det var okej men att hår kan ha en tendens att ändra färg om man gör nåt vid de under graviditet, så passa på innan! Sen har jag aldrig läst om någon som fått en ny permanent hårfärg för att de gick till frisören gravid.
Till mig var dom noga att informera om inget nagelack/smycken under äggplock men precis som du säger så har jag läst att folk haft gjorda naglar. Jag hade inte.
Jag undrar vad som gör att man får menopur eller gonal F, tänkte att de skiljde mellan kliniker men du och jag går ju till samma och jag tog menopur.
Åhh tack, jag ska försöka att inte skaka imorgon när jag tar första sprutan
Då sparar jag frisörtiden, men filar ner naglarna så jag slipper bli utskälld
Jag vet faktiskt inte vad skillnaden är alls, jag fick bara Gonal F som jag hämtade ut.
Heja!! Äntligen får du komma igång! Förstår att du är nervös men det kommer säkert gå fint ska du se Båda sprutorna samtidigt tog jag också, bytte bara sida precis som strelitzia.
Då är vi typ på exakt samma plats nu, jag väntar också på information som ska skickas men ska också äta letrozol in för återinföring. Jag har också bestämt mig för att äta letrozol vid min mens nu för att inte råka får en 40+ cykel, alla mina letrozolcyklar har legat på 28-30 dagar.
Jag har totalt vart hemma 2 veckor, hade extra många timmar över helgen som var men fick en sjukskrivning och jobbar först torsdag, mjukstartar med två dagar.
Har knappt vart utanför dörren, när jag inte trodde de kunde bli värre kom ett dödsbesked. Himla kanonstart. Men nu, nu bör de fan inte kunna bli värre, peppar peppar!
Jag håller verkligen med, nästan större chans att vinna å lotto eftersom det inte begränsas till en gång per månad.. skämt å sido..
Förstår din besvikelse, och drygt med olika besked såklart!
Låter klokt, brukar också råka ut för 40+ cyklar, ibland tom 50 eller 60.... Är rädd att det kommer att vara en lång cykel nu tyvärr, har inga pms-symptom vilket jag alltid får, men också svårt att veta hur kroppen beter sig eftersom jag nu fick ett tidigt missfall.
Vilken otrolig tuff start på året för dig! Hoppas det kommer gå bra för dig att jobba på torsdag. För mig är det nästan lite skönt att jobba nu, lättare att tänka på annat.
Som jag förstod det fick jag menopur pga att jag hade så många äggblåsor och det skulle vara "mildare". Fick också ta nässpray istället för ovitrelle. Sen förstod jag det som att det går att finjustera menopur eftersom man fyller sprutorna själv, medan gonal F är förfyllda sprutor.
Tack, då gör jag samma :)
Jag var så nervös och glad så visste inte var jag skulle ta vägen idag när sjuksköterskan ringde, så glömde jag fråga såklart
Tur jag har er jag kan fråga