• Lama21

IVF efter sommaren 2022

strelitzia skrev 2023-03-25 11:54:33 följande:
    Har haft nån typ av känningar i magen ibland men i de stora hela typ ingenting. 
    Vaknade strax efter 7 i dag, efter att ha drömt att jag testat flera gånger, ingen ide att somna om innan test. Det är två streck, det är svagt men det syns utan att man behöver vrida vända och kisa med ögonen. Eftersom det är bim idag tycker jag de borde vara starkare, men jag jämför med sist då det var ordentligt starkt 2 dagar innan testdag, men svagare på testdagen. Är varken glad eller ledsen bara orolig att det inte ska bli någon stegring. 

Hur går det för dig, har de bruna flytningarna upphört?
    Grattis till två streck! ❤️ Fattar att du är orolig dock, har du nån bild på det? Det kommer säker vara starkare snart, det här är väl en av anledningarna till att man uppmanas att inte testa förrän testdag. 

Det går bättre nu, har inte haft några bruna flytningar sen måndag förmiddag och symtomen fortsätter även om de är svagare ibland och starkare ibland. Är mest rädd nu att det bara är falska förhoppningar. 
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-03-26 09:56:06 följande:

Tack! känns inte på riktigt, har tagit ett till idag och det är i stort sett likadant, eventuellt mer jämn färg. 
    Får nog köpa ännu ett test om jag vill kunna testa imorgon också. Här bilden, min första på familjeliv lyckas varken förminska eller vrida den rätt?  // Vad skönt, gott tecken! Snart tisdag och vul som stillar oron! 

Har du skrivit in dig på mvc än? När jag anmälde positivt så skrev dom de direkt ?skriv in dig på mvc snarast? tyckte de kändes lite tidigt. De i sig var en djungel så många alternativ haha.. 

Var ju väldigt tydligt två streck iallafall! Förra gången då jag fick missfall direkt var det mycket svagare än ditt dagen före testdag, när det torkat in efter några timmar såg man det knappt.

Nej det har jag inte, till mig sa dom att jag skulle vänta tills efter vul, så förhoppningsvis får jag väl börja kolla sånt på tisdag. Konstigt att det är olika 🤔
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-03-28 09:58:56 följande:
    okej låter betryggande, mitt har synts även torkat. Idag, dock med annat apoteket test är det inte långt i från kontrollstrecket. Vågar ändå inte tillåta mig riktigt tro på de, vill inte bli för besviken. 

Ja det låter mycket rimligare att vänta tills efter de! Lycka till idag! Solig
    Det gick bra och jag är så lättad!! Såg hjärtslagen och var perfekt storlek ❤️ Känns som jag kan slappna av nu ett tag, även om det är långt ifrån klart, det vet ju du allt för väl... Men har ju tagit mig ytterligare en milstolpe och oändligt mycket längre än någonsin tidigare!

Om det är nästan lika starkt som teststrecket är det ju ingen tvekan, du är gravid!! Fattar dock att du vill hålla nere förväntningarna. Det var testdag idag va? Har du ringt in och meddelat? 
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-03-28 19:31:55 följande:
    Åh va härligt! Visst är de en surrealistiskt upplevelse. Du kommer ha bättre tur än mig! Nästa gång blir väl om ca 6 veckor för kub om ni ska göra de.

Yes, fick tid för vul 26/4 och i samma meddelande stod de igen om att skriva in sig på mvc, vill vänta till typ v 20 med de haha.. Har mått lite illa idag, hoppas det är symtom.
    Verkligen! Känns mycket mer verkligt nu också. Känner att jag inte alls har koll på nästa steg för har varit så fokuserad på att komma dit jag är nu. Ska skriva in mig på mvc iallafall, sen skulle jag tro att vi gör kub också. 

Så skönt att det gick den här gången också! Hoppas jättemycket att det går hela vägen för dig den här gången ❤️ Illamåendet är säkert symptom, har mått lite illa själv till och från typ det att jag plussade, vissa dagar inget alls och vissa flera gånger per dag. Klarat mig från att spy iallafall! 
  • Lama21

Strelitzia (kan inte citera på mobilen förutom om det är senaste inlägget) ja jag fick en bild! Här är en mycket överexponerad liten böna ❤️

Det var väldigt ambitiöst av dig, men skönt att göra det noggrann ändå! Fick tid för inskrivning, 25/4, känns sjukt långt bort men det var typ den tidigaste tiden dom hade... 

Haha ja alltså det här med illamåendet, är sjukt jobbigt när man har det men känns också som en bekräftelse. Hinner bli orolig om det går för lång tid, sen när det väl kommer så är det ju inte så nice heller 😅

Google är fan inte nyttigt för en i det här läget, ändå är det omöjligt att låta bli. Har googlat massor om missed abortion och blir så klart livrädd av allt jag läser... 

Lät inte jätteroligt med utslagen men hoppas dina hudproblem är ett gott tecken! Haha du kan ju försöka, fåfänga ska inte underskattas 😅

• Lama21

Sandralinnra123, skönt att vara igång igen! Vad jobbig med ett hemskt äggplock. Håller tummarna din blast! När tror du det blir ägglossning? 

• Lama21
    strelitzia skrev 2023-04-07 15:04:50 följande:

Inatt drömde jag att det kom blod när jag torka mig. Var så skönt att vakna och kunna andas ut. Så kommer jag till jobbet och känner lätt mensvärk, går på toa, så har det kommit blod, alltså det här händer väl inte igen Rynkar på näsan
    skulle åka bort i helgen men har ingen lust att vara bortrest om det blir värre. 

Nej vad jobbigt!! Var det mycket? Har det fortsatt? Förstår paniken... 

Hade ju också en scare när det först var rosa på pappret, sen brunt i några dagar. Första dagen på vecka sju började det. Det har gått vägen hittills iallafall. Är ju som sagt inte ovanligt att blöda litegrann men en sån fruktansvärd stress det är.

Hoppas verkligen inte att det är nån fara för dig ❤️ Hur blir det, kommit på någon bortförklaring att inte åka eller bestämt dig för att åka iallafall? 
  • Lama21

Strelitzia: okej då är det verkligen inte kört iallafall! Hur går det för dig nu då?

Skönt att slippa hålla på att komma med undanflykter. Jag har inte berättat nånting av hela den här resan för en enda människa. När jag väl kan berätta att jag är gravid, förhoppningsvis den här graviditeten, kommer jag däremot vara övertydlig om att det verkligen inte var lätt för oss att få till en graviditet...

Sandralinnea123: åh vad härligt, håller tummarna för dig också! Lycka till imorgon! 

• Lama21

Strelitzia: vad skönt!
    Jag mår bra, har också lätt illamående till och från och märker av att magen är trögare än vanligt. Har fortfarande en oro i bakhuvudet att det är MA men försöker att bara leva i nuet.

Sandralinnea123: jag for hem efteråt, men då hade jag tid på eftermiddagen så skulle inte hinna jobba så mycket ändå om jag skulle ha farit tillbaka till jobbet. Men det var faktiskt skönt att bara ta det lugnt efteråt. 

• Lama21

Strelitzia: är i vecka 10, imorgon går det över till v.11. Bokade ett privat ultraljud v.14 så om allt ser bra ut då tror jag det kommer kännas mycket lugnare. Vet inte hur vi kommer göra med kub, känns som vi är lite sent ute och i min region erbjuds det bara om man är över 35. Funderar däremot på att göra nipt men det kommer isåfall kosta en del. När har du fått tid för vul?

Sandralinnea: äntligen insatt! Håller tummarna att det fäster! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022