• Dibella

IVF efter sommaren 2022

strelitzia skrev 2022-11-27 11:13:28 följande:
    hur gammal är hans barn mycket kan väl hända med fertiliteten på några år, visst kom de barnet också till via ivf? Tycker inte du ska lägga skulden på dig själv även om jag förstår att det är så lätt att göra de.
    En kan tro att "det är inget fel på er" ska komma som en lättnad men jag kände mig så frustrerad och hjälplös när vi fick de beskeden, hade känts bättre om det var ett fel de kunnat avhjälpa. 

Jag förstår, det är inte alternativ för alla, kan tänka mig att det är en process i sig att komma fram till de som inte är helt enkel.

Vi fick information om att vi kan donera våra frysta blastocyster om de inte kommer till användning, det känns riktigt läskigt men samtidigt så hade det känts så fint att kanske kunna hjälpa någon som också gått igenom en fruktansvärd tid av ovisshet och förtvivlan. Men där är vi inte än. 

Jo precis, också IVF barn då mamman var 42. Hon närmar sig 5 snart. Han har lite sega och få spermier visserligen, vi kör ICSI under IVF omgångarna, både pga mina fåtala ägg och hans segisar.

Det är alltid lätt att lägga skuld på sig själv men som du säger så vet man sällan vart det felar eller om det ens felar, även om det hade vart "enklare" att veta, eftersom man då kan åtgärda.

Mycket som är läskigt med donation i olika former, både att ta emot och ge. Men det är väldigt fint att det finns, både de som kan ta emot och de som kan ge. {#emotions_dlg.flower}

Var på första VUL igår och peppar peppar ta i trä så ser det ut som vi kommer få lite fler blåsor vid detta tillfället. Var så ångestfylld innan besöket.

5 st so far, och det lär hinna växa till ett par till tänker jag innan ev plock på fredag eller måndag! Vanligen får jag knappt ens till 3-4 blåsor. Känns lite hoppfullt.

• Dibella
    strelitzia skrev 2022-11-30 09:49:32 följande:
    åh wow vilket positivt resultat, vad roligt, och vad skönt att få en boozt med hopp! Jag håller tummarna att du hinner få ett gäng till tills det är dags för plock! Ska du tillbaka på ett vul till för att bestämma dag? 
    Var tillbaka idag på VUL och har bokat ÄP fredag. 7 blåsor kunde man se som de räknade med. Så hoppas verkligen att det blir riktiga guldägg denna gång Solig
  • Dibella
    MeIMyself skrev 2022-12-01 09:08:38 följande:

Lycka till Glad

Själv har jag beräknad mens 9 december, känns som vi inte kommer kunna påbörja igen... vilket gör mig så ledsen.. 

Jättetråkigt när man känner stress över att jul/sommar stängningen hägrar och allt man vill är att hinna med för att dagarna sniglar sig fram omöjligt långsamt ändå :( Kan såklart bli tajt om mensen kommer 9e. Däremot låter det som ni kanske kan få lite garanti för att börja i början av januari när nästa mens kommer kanske?  Hjärta Kan kännas lite lättare när man vet att man har garanterad plats inför mensen därpå.

Lama21 skrev 2022-12-01 19:06:01 följande:

Tack!

Jo jag är väldigt nöjd med 18, finns ju dock risk för att jag blir överstimulerad. Hade 60+ äggblåsor innan vi körde igång med stimuleringen så har fått rätt låga doser för att försöka hålla det inom kontroll.

8 av 18 blev iallafall befruktade fick jag veta idag och det är jag jäkligt glad för, har försökt i över två år utan tillstymmelse till graviditet så var lite nervös att äggen inte ens skulle gå att befrukta. Nu börjar nästa väntan då för att se om de lyckas växa till sig...

Det suger när timingen inte klaffar, de har väl julstängt gissar jag så då måste du kanske vänta ytterligare en cykel?

Wow, vad fint med 8 befruktade. Håller tummarna för att de fortsätter dela på sig bra och att det blir guldägget som återförs {#emotions_dlg.flower}

strelitzia skrev 2022-12-02 11:50:05 följande:
    Håller tummarna för dig idag! {#emotions_dlg.flower}

Tack! {#emotions_dlg.flower}

Gick rätt bra, vi fick ut 7 ägg på plocket idag och har återföring planerad på söndag, 2 st 2 dagars, som det ser ut nu.

Så får vi se om vi kanske kan få något till frysen, vore himmelskt. Vi brukar ha hyfsat bra befruktningsresultat, utifrån tidigare erfarenhet så hoppas på 5-6 embryos Oskyldig men det är en chansning exakt varje gång...

• Dibella
    strelitzia skrev 2022-12-04 10:25:34 följande:
    Vad skönt att det blev så många, hoppas ni får goda nyheter idag att ni även får till frysen! 

Tack {#emotions_dlg.flower}

Vi fick två embryos återförda igår, och två som ska fortsätta växa till sig som vi hoppas har chans på frys! Så idag är det officiellt ruvardag ett :) segt att det är så nära till jul om det blir negativt besked.

• Dibella
    AndraSladdis skrev 2022-12-06 21:01:53 följande:
    Håller tummarna! Det ska vara din tur nu, Dibella!!
    Tack så mycket Hjärta
  • Dibella
    strelitzia skrev 2022-12-07 09:54:38 följande:
    Hur gick de, har de hunnit växa klart än? Förhoppningsvis så får alla julbestyr tiden att gå fort, när är testdag? Jag håller verkligen alla tummar och tår för dig! Hjärta

Ja de bör ju ha frysts idag om de var bra nog, nervöst.

Får se om jag orkar ha is i magen till brevet dimper ned i brevlådan eller om jag kommer ringa dom imorgon. Känner mig så tjatig som tar upp tid för att fråga sånt haha. Annars lär det komma brev nångång inom en eller två veckor kanske.

Jag har testdag 18 december, så kommer nog testa någon gång runt nästa helg när det är BIM. Men får se hur länge jag klarar av att hålla mig! Brukar vekna dagarna innan och paniktesta Drömmer Tack Hjärta 

• Dibella
    strelitzia skrev 2022-12-08 10:23:51 följande:
    Skickar de brev hem brev, man vill ju veta så fort som möjligt! Vi fick ett meddelande på 1177, satt på helspänn hela dagen haha.. 

Aha jag har alltid trott att man har olika långtid efter beroende på om de e 2 dagars eller 5 dagars, men det kan ju såklart skilja sig från klinik till klinik. 

Yes, förhoppningsvis kommer brevet under nästa vecka, försöker att verkligen ha is i magen, både kring det och kring testandet.

Ja man vill ju så himla gärna veta, direkt! Haha

Det som är svårt nu när vi börjar rulla åt ruvardag 5 osv, tekniskt sätt så kan man ev. se redan om några dagar och jag tenderar att börja testa då, men lever i ett helvete i en halv vecka sedan då där jag konstant tror att jag testat för tidigt, så hade gärna orkat hålla ut så man bara behöver ta ett test och sen vara klar Drömmer

• Dibella

En liten en kunde frysas in på 5 dagar Solig så skulle denna ruvningen inte gå vägen, så har vi en chans till i slutet av januari. Känns skönt.

• Dibella
    Lama21 skrev 2022-12-10 21:14:22 följande:
    Grattis! Du satte in din i söndags va? Några symptom än? Jag satte in en 5-dagars i måndags och håller på att noja sönder, känner typ inget. Har lite typ mensvärk som kommer och går ibland, men kan lika gärna vara förkänningar av mensen, vet inte hur molvärk som alla pratar om ska kännas.. Har även svullna och ömma bröst, men det hade jag även innan återföringen och har det alltid innan mens också, tror det är progesteronet. Känner mig inte tröttare än vanligt och inga ömma bröstvårtor

Yes, tyvärr har jag tagit gravtest då jag förväntar mens om två dagar, så klarade inte av att vänta ut testdag, testerna har varit helt vita, så mina två små embryon orkade inte med. Så nu väntar vi ut vår sista återföring i slutet av januari.

Hoppas du har bättre lycka, symtomen kan verkligen luras totalt, inga symtom och ändå graviditet Hjärta håller tummarna

MeIMyself skrev 2022-12-13 09:55:47 följande:
    Tråkigt om det inte blir, men fortsätt kämpa :(
    När har du testdag? 

Det eviga väntandet är det jobbiga, medans andra bara blir gravida och delar på sociala medier... 
    Jag är rätt så negativ just nu, man önskade att man kunde ge ett plus i julklapp till mannen men nope... 

Vi skulle ha börjat i Oktober, men någonting varje månad, hoppas på att kunna börja i Januari :( 
    Så oerhört påfrestande att konstant behöva vänta, hoppas verkligen ni får köra i januari. Hjärta

• Dibella
    MeIMyself skrev 2022-12-13 14:10:28 följande:
    Hoppas Hoppas Januari blir vår och er månad nästa år Hjärta

Det är riktigt tråkigt men, försöker tänka att allt har sin mening.. :) 

Det får vi verkligen hoppas!Hjärta

Jag har svårt att hålla någon typ av tro vid liv om att det ska funka för oss dock, vi har haft 10 återföringar över 5 IVF, fått tllbaka 2dagars, FET, två embryon, medicinerad cykel, naturlig cykel, sommar/vinter osv.. 11e försöket gillt rimmar inte väl i mitt huvud, något är ju fel :/ usch. Svårt att hålla dåliga tankar borta.

Varje gång vi får embryos så sitter embryologerna och säger att de ser så bra ut, superfina, 5dagars som börjat kläckas osv. Helt galet att det inte fungerar.

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022