IVF efter sommaren 2022
En kan tro att "det är inget fel på er" ska komma som en lättnad men jag kände mig så frustrerad och hjälplös när vi fick de beskeden, hade känts bättre om det var ett fel de kunnat avhjälpa.
Jag förstår, det är inte alternativ för alla, kan tänka mig att det är en process i sig att komma fram till de som inte är helt enkel.
Vi fick information om att vi kan donera våra frysta blastocyster om de inte kommer till användning, det känns riktigt läskigt men samtidigt så hade det känts så fint att kanske kunna hjälpa någon som också gått igenom en fruktansvärd tid av ovisshet och förtvivlan. Men där är vi inte än.
Jo precis, också IVF barn då mamman var 42. Hon närmar sig 5 snart. Han har lite sega och få spermier visserligen, vi kör ICSI under IVF omgångarna, både pga mina fåtala ägg och hans segisar.
Det är alltid lätt att lägga skuld på sig själv men som du säger så vet man sällan vart det felar eller om det ens felar, även om det hade vart "enklare" att veta, eftersom man då kan åtgärda.
Mycket som är läskigt med donation i olika former, både att ta emot och ge. Men det är väldigt fint att det finns, både de som kan ta emot och de som kan ge.
Var på första VUL igår och peppar peppar ta i trä så ser det ut som vi kommer få lite fler blåsor vid detta tillfället. Var så ångestfylld innan besöket.
5 st so far, och det lär hinna växa till ett par till tänker jag innan ev plock på fredag eller måndag! Vanligen får jag knappt ens till 3-4 blåsor. Känns lite hoppfullt.