strelitzia skrev 2022-11-21 10:14:29 följande:
Välkommen tillbaka!
Gud vad man önskade att läkarna visste mer, varför går det inte om förutsättningarna väl finns där.. Jag hoppas verkligen att den här gången är din tur!
Ni har inte funderat på donation? Det kändes som att jag hann processa alla möjliga alternativ innan det ens var alternativ medans min sambo fick ta alla besked och alternativ med chock.
Tack
Ja man önskar verkligen att de kunde veta mer, vi har väntat flera månader för denna 5e omgången då vi tog blodprov för att kolla Karyotyp, men även det såg normalt ut. Så vi är helt normala, och jag känner såklart stress över att det bara är mig det är fel på då han har ett barn sedan tidigare förhållande
Jag har funderat över alternativen i några år nu och kommit fram till att om jag inte får biologiska barn så vill jag nog avstå helt från barn, ingen donation eller adoption.
Sambon är öppen för t.ex. dubbeldonation osv. Men för egen del så har jag så svårt att se att jag skulle knyta an osv, jag känner mig "för rädd & bitter" och hade varit rädd för att det inte skulle bli som jag tänkt. Svårt att förklara... men avundas de som känner att det är ett val som fungerar för dem.
Men håller med om att en själv som ofta är lite mer "inne" i processen hinner smälta och finna andra alternativ snabbare än sin partner.