• Dibella

IVF efter sommaren 2022

Hur går det för folk i tråden? 

Vi var på läkarbesök idag inför vår sista IVF och det enda gynekologen var villig att göra var att ta nytt sköldkörtelprov samt kromosomtest. Svar kommer om ungefär 2 månader så vi är inplanerade i mitten av november att påbörja sprutor igen.

De önskar inte kolla med kamera i livmodern, de hänvisas till att man ser lika bra genom att spola vätska. De önskar inte testa några av alla de mediciner som man gör utomlands. Dock var de lite mer vänligt inställt till embryoglue.

Tror inte på att kromosontestet kommer visa något, men det är väll bra att kolla, och att PGT kan göras om något skulle visas..

• Dibella
    Mirabilis89 skrev 2022-09-21 21:52:49 följande:

Ska göra vår första FET nu på fredag, helt naturlig cykel. Känns skitbra att slippa allt extra krafs Skrattande

Naturlig cykel är så nice! Slippa allt prog-kladd om inte annat. Håller tummarna för att insättning går bra {#emotions_dlg.flower}
  • Dibella
    Samiii skrev 2022-09-22 11:17:09 följande:
    Vad bra att de börjat se över alternativ och kan tänka sig embryoglue. Jag tycker ibland de är lite väl fyrkantiga. Var på apoteket för att hämta ut medicin och hon sa "gud vad många som hämtar ut dessa sprutor" Värt att nämna att apoteket ligger nära kliniken. Det är då man inser att det sker lite på rullande band bara. Man är en av många som har exakt samma schema och medicinering, trots att allas situationer är Såå olika. 
    Verkligen, de har lite samma mall för alla istället för att försöka skräddarsy behandlingen lite. Men man får se detta som ett litet framsteg kanske.
  • Dibella
    Misssandra88 skrev 2022-10-01 08:15:51 följande:
    Hej! vad härligt med en välbehövlig semester. Önskar också att det var därför mitt svar kommer sent men vi har renoverat och flyttat i en månads tid, så nu hade vi verkligen behövt en semester. 
    Vi fick äntligen påbörja vår behandling och fick ett 3-dagars återfört i måndags så innebär att jag är på RD 5 idag. Hur går det för er?? :)
    Åh, håller tummarna för ruvningen ger ett plus denna gång! 
  • Dibella
    Misssandra88 skrev 2022-10-04 21:43:42 följande:
    Tack {#emotions_dlg.flower}

Hur går det för dig? Ni väntar på provsvar?svar?

Yes, vi väntar på provsvar i dagsläget, planen är att sätta igång om en månad ungefär, då bör resultaten vara inne. Vi håller fortfarande på och inventerar ekonomin och ser hur vi ska lösa det efter sista försöket, inflationen kommer verkligen lagom, har vi otur så tar vår resa slut här, så ångestnivåerna är lagom höga just nu Skrikandes
  • Dibella
    MeIMyself skrev 2022-10-05 14:34:13 följande:

Hej,

Åhh vad roligt för alla som blivit Gravida :)

Jag och min man ska träffa läkare och sjuksköterska som ska visa oss hur man tar sputorna nästa vecka och börja vår IVF.
    Jag är så nervös, kan någon svara på om man behöver vänta länge efter besöket? Eller får man börjda direkt?

Kul att ni snart får sätta igång! Det beror väldigt mycket på vilken klinik man går på, men går man på sprutskola osv så bör det vara inom någon mens som man får börja efter det. Beror på när mensen kommer och deras kalender, men förhoppningsvis snart! {#emotions_dlg.flower}
  • Dibella
    strelitzia skrev 2022-10-09 19:52:55 följande:

Nae fyyy stackars dig! Ännu bättre att det faktiskt blev en bra upplevelse då! Och vad skönt med två till frysen vilket bra resultat :D nästa gång du skriver hoppas jag att du testat positivt!

Ja jag hoppas verkligen vi kan få börja i veckan, väntar på svar på blodprov om blodsmitta, vilken tid det tar. Det känns det riktigt hopplöst nu.. 
    Var hemma och hälsade på min familj i helgen, har alltid vart så tacksam att jag vart besparad frågor som "när ska ni ha barn", men nu hann jag knappt sätta mig i soffan innan min mammas man sa "när ska ni ha en liten då". Dagen efter fick jag veta att min jämngamla kusin väntar sitt första barn och sen kommer jag in i vardagsrummet precis i tid för att höra mamma säga "ja jag är den enda i mammagruppen som inte har barnbarn" (mammagruppen är de mammor som fick barn samtidigt som jag föddes som mamma fortfarande har kontakt med). 

Sånna saker som får en att vilja skrika högt. Hoppas verkligen att ni kan sätta igång snart {#emotions_dlg.flower}
  • Dibella
    Sandralinnea123 skrev 2022-10-23 21:28:23 följande:

Hej allihopa!
    Jag hoppar in I denna tråden om det är okej? 
    Jag är på andra försöket med ivf, denna gången blir de återinföring med fryst embryo och hoppas de tar sig! 
    Då vi bara har 1 blastocyst i frysen är jag lite rädd att de inte tar sig och man får börja om med sprutorna igen... 

Håller tummarna för att FET fungerar för er så ni slipper en till stimulering. När är återföringen? Solig

MeIMyself skrev 2022-10-24 13:24:17 följande:

Vi fick inte börja denna gången :( 
    Våra provsvar var ej klara
    Hoppas på bättre lycka nästa gång..
    lycka till imorgon, berätta hur det går.

Började titta på den igår fösta avsnittet, ganska deppig men ja, man förstår verkligen hur dom känner :( 

Tråkigt att ni inte fick komma igång nu, sa det något om att de planerar in er för nästa månad? Håller tummarna att nästa gång är er gång att få starta igång!

• Dibella

Hoppar in här (igen) och hoppas att vi kanske är en eller två som ska köra igång, vore kul att följas åt!

Är 32 år med sambo som har ett barn sedan en tidigare relation (också via IVF).

Jag har låg äggreserv och sambon lite sämre simmare men i övrigt inga hinder. Försökt runt 3 år, aldrig varit gravid trots 4 IVF försök med totalt 7 återföringar. 

Igår satte vi igång med sprutorna för vårt 5e IVF försök vilket troligtvis blir vårt sista då vi inte har de ekonomiska medlen att fortsätta betala privat tyvärr. Förra IVFen satte vi in 2 embryon och lär få göra det denna gången med. Hoppas verkligen på mirakel men har tyvärr inga större förhoppningar om att något skulle vara annorlunda denna gången. {#emotions_dlg.flower}

• Dibella
    strelitzia skrev 2022-11-21 10:14:29 följande:

Välkommen tillbaka! {#emotions_dlg.flower}
    Gud vad man önskade att läkarna visste mer, varför går det inte om förutsättningarna väl finns där.. Jag hoppas verkligen att den här gången är din tur!
    Ni har inte funderat på donation? Det kändes som att jag hann processa alla möjliga alternativ innan det ens var alternativ medans min sambo fick ta alla besked och alternativ med chock. 

Tack {#emotions_dlg.flower}

Ja man önskar verkligen att de kunde veta mer, vi har väntat flera månader för denna 5e omgången då vi tog blodprov för att kolla Karyotyp, men även det såg normalt ut. Så vi är helt normala, och jag känner såklart stress över att det bara är mig det är fel på då han har ett barn sedan tidigare förhållande Drömmer

Jag har funderat över alternativen i några år nu och kommit fram till att om jag inte får biologiska barn så vill jag nog avstå helt från barn, ingen donation eller adoption.
    Sambon är öppen för t.ex. dubbeldonation osv. Men för egen del så har jag så svårt att se att jag skulle knyta an osv, jag känner mig "för rädd & bitter" och hade varit rädd för att det inte skulle bli som jag tänkt. Svårt att förklara... men avundas de som känner att det är ett val som fungerar för dem.

Men håller med om att en själv som ofta är lite mer "inne" i processen hinner smälta och finna andra alternativ snabbare än sin partner.

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022