• MeIMyself

IVF efter sommaren 2022

Dibella skrev 2022-11-30 13:04:09 följande:
    Var tillbaka idag på VUL och har bokat ÄP fredag. 7 blåsor kunde man se som de räknade med. Så hoppas verkligen att det blir riktiga guldägg denna gång Solig

Lycka till Glad

Själv har jag beräknad mens 9 december, känns som vi inte kommer kunna påbörja igen... vilket gör mig så ledsen.. 

• MeIMyself
    Lama21 skrev 2022-12-01 19:06:01 följande:

Tack!

Jo jag är väldigt nöjd med 18, finns ju dock risk för att jag blir överstimulerad. Hade 60+ äggblåsor innan vi körde igång med stimuleringen så har fått rätt låga doser för att försöka hålla det inom kontroll.

8 av 18 blev iallafall befruktade fick jag veta idag och det är jag jäkligt glad för, har försökt i över två år utan tillstymmelse till graviditet så var lite nervös att äggen inte ens skulle gå att befrukta. Nu börjar nästa väntan då för att se om de lyckas växa till sig...

Det suger när timingen inte klaffar, de har väl julstängt gissar jag så då måste du kanske vänta ytterligare en cykel?

Wow Grattis, låter helt underbart med 8 befruktade, hoppas dom växer till så ni även kan frysa in :)

Jag tror vi kommer få vänta till nästa cykel :( 
    vi får anmäla när mensen kommer så får vi se lite.
    den är beräknad 9 december men tror inte vi hinner med äggplock innan dom stänger för julen :(

• MeIMyself
    Lama21 skrev 2022-12-12 20:54:46 följande:

Fy fan, idag känns allt hopplöst. Brösten har slutat ömma och känns som mensen är på ingående. Visserligen första försöker och har ett gäng i frysen men fy fan vilken hjärtekross

Tråkigt om det inte blir, men fortsätt kämpa :(
    När har du testdag? 

Det eviga väntandet är det jobbiga, medans andra bara blir gravida och delar på sociala medier... 
    Jag är rätt så negativ just nu, man önskade att man kunde ge ett plus i julklapp till mannen men nope... 

Vi skulle ha börjat i Oktober, men någonting varje månad, hoppas på att kunna börja i Januari :( 
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2022-12-13 10:38:21 följande:
    Förstår din förtvivlan, så synd att livet kom emellan när ni väl påbörjat ivf-resan, jag håller verkligen tummarna att ni äntligen kan få komma igång i januari Hjärta
    Jag hoppas också :( 
    Fick min mens idag, så anmälde men tror inte vi kommer få börja :) 

Vi alla får kämpa vidare bara Hjärta
  • MeIMyself
    Dibella skrev 2022-12-13 11:57:43 följande:

Yes, tyvärr har jag tagit gravtest då jag förväntar mens om två dagar, så klarade inte av att vänta ut testdag, testerna har varit helt vita, så mina två små embryon orkade inte med. Så nu väntar vi ut vår sista återföring i slutet av januari.

Hoppas du har bättre lycka, symtomen kan verkligen luras totalt, inga symtom och ändå graviditet Hjärta håller tummarna

MeIMyself skrev 2022-12-13 09:55:47 följande:
    Tråkigt om det inte blir, men fortsätt kämpa :(
    När har du testdag? 

Det eviga väntandet är det jobbiga, medans andra bara blir gravida och delar på sociala medier... 
    Jag är rätt så negativ just nu, man önskade att man kunde ge ett plus i julklapp till mannen men nope... 

Vi skulle ha börjat i Oktober, men någonting varje månad, hoppas på att kunna börja i Januari :( 
    Så oerhört påfrestande att konstant behöva vänta, hoppas verkligen ni får köra i januari. Hjärta

Hoppas Hoppas Januari blir vår och er månad nästa år Hjärta

Det är riktigt tråkigt men, försöker tänka att allt har sin mening.. :) 
  • MeIMyself
    Dibella skrev 2022-12-14 08:02:04 följande:

Det får vi verkligen hoppas!Hjärta

Jag har svårt att hålla någon typ av tro vid liv om att det ska funka för oss dock, vi har haft 10 återföringar över 5 IVF, fått tllbaka 2dagars, FET, två embryon, medicinerad cykel, naturlig cykel, sommar/vinter osv.. 11e försöket gillt rimmar inte väl i mitt huvud, något är ju fel :/ usch. Svårt att hålla dåliga tankar borta.

Varje gång vi får embryos så sitter embryologerna och säger att de ser så bra ut, superfina, 5dagars som börjat kläckas osv. Helt galet att det inte fungerar.

Jag förstår dig :( 
    Varför måste det vara så svårt ibland... :( 

Jag fick också meddelande nu att detta kommer inte räknas som ett avslag... så vem vet ens om vi får börja i Januari...

Nu måste vi även ta om alla prover då det gått mer än 3 månader... 

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2022-12-15 07:34:03 följande:
    Räknas det inte som nedslag pga julstängt? Hur många nej har du fått?
    Vi har blivit nekade en gång sen i oktober, i november var det på grund av oss och nu är vi nekade igen Gråter.

jag citerar meddelandet jag fick Gråter
    "
    Vi har julstängt under några veckor i december och januari och därav kan vi inte erbjuda behandling strax före, under och efter denna period. Under dessa perioder kommer nekan av behandlingsstart inte att räknas som ordinarie avslag för start då vi har stängt och samma sak gäller för alla. "
  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2022-12-15 18:42:03 följande:
    Ledsen för allas bakslag...

Har testdag imorgon men har otroligt lite hopp. Noll symptom och har haft bruna flytningar/blod i tre dagar som nu också har börjat blandas upp med lite färskt rött blod...

Hejar på oss alla! Hjärta Låt 2023 vara vårt år!
    Hoppas du får ett plus idag även om det inte kändes så igår Hjärta

Hoppas verkligen att 2023 är vårt år Hjärta
  • MeIMyself
    Dibella skrev 2022-12-15 20:46:00 följande:

Vad tråkigt att det inte räknas som ett nekande heller :( får hoppas ni ändå får komma igång i januari! Ibland har man tur, även om det verkligen inte känns så.

strelitzia skrev 2022-12-15 07:32:26 följande:
    Vad ledsen jag blir att det inte tog sig, jag beklagar verkligen Hjärta
    Det är helt otroligt att det inte bara kan ta sig också när som du säger att embryologerna säger att det ser så fint ut. 
    Jag gissar att det sällan känns så men vilken kämpe du är, beundransvärt!
    verkligen tråkigt att de inte vill ta mer tester eller gå in och kika hur det ser ut utan bara hänvisar till "mängdåterföring" :/Tråkigt att du blöder, men det är inte helt ovanligt heller även om du skulle vara gravid, men förstår att det inte känns som ett gott tecken! I annat fall så hoppas vi verkligen på att nästa år är vårt år!

Hoppas att 2023 är ett år för oss alla som kämpar Hjärta

Känns som alla man känner bara blir gravida av att försöka 1-2 månader, det känns så orättvist Gråter
  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2022-12-16 13:36:59 följande:
    Tack alla som peppar! Hjärta Har svårt att citera när jag skriver från mobilen..

Det här med att det känns som att det går så lätt för alla andra känner jag igen, har en kompis som blev gravid tre månader efter hon födde sitt första barn... 

Vågar knappt skriva det men jag fick plus sjukt nog! Men jag har varit så förvirrad, tjuvtestade igår och såg faktiskt ett svagt men tydligt streck, sen imorse på den officiella testdagen förväntade jag mig ett starkare plus pga morgonurin, men då såg jag i princip noll på det testet jag fått av livio. Med lite vilja kunde jag skymta en skugga av ett streck men hade jag inte testat igår hade jag definitivt trott det var negativt, så svagt var det.

Gick och köpte digitala test som visade gravid 1-2 veckor!! Samtidigt som allt det här har jag också börjat blöda ännu mer och nu bara rosa och rött. Klarar mig med endast trosskydd men det är en rejäl fläck varje gång jag torkar mig. Är livädd för att det ska vara missfall på g, men jag har googlat sönder på genombrottsblödning så hoppas att det bara är det.

Trodde jag skulle vara överlycklig när jag plussade men är just nu mest förvirrad och orolig pga svaga streck och blödning... 

Först och främst, STORT GRATTIS {#emotions_dlg.flower}

Hoppas det inte är något negativt utan något vanligt, har du försökt ringa in?
    Jag hade ringt och kollat direkt om jag var du Hjärta
    jag håller tummarna att allt är som det ska, tänkte direkt på nidblödning, men vet inte om det kan vara det. 

Kram 

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022