• Lama21

IVF efter sommaren 2022

strelitzia skrev 2023-02-16 11:07:26 följande:

Lama21 skrev 2023-02-15 22:01:26 följande:

Hej igen alla! Beklagar alla som fått bakslag senaste tiden, håller tummarna att vi alla kommer ut på andra sidan den här skiten så småningom med en liten.

Själv har jag ikväll fått omslag på ägglossningstestet efter en 47-dagarscykel och har vul imorgon, så förhoppningsvis blir det frysåterföring nästa vecka, hoppas det går vägen den här gången!! 

Äntligen! Hur gick vul, blir det återföring? 
    MeIMyself skrev 2023-02-16 12:18:44 följande:
    Håller tummarna för att det går hela vägen för er {#emotions_dlg.flower}
    strelitzia skrev 2023-02-16 11:04:02 följande:

Jag beklagar! Hoppas på bättre tur med ägget i frysen! Hjärta

Jag tänker alltid på de när alla på familjeliv i liknande trådar skriver om detaljer och sen ursäktar sig, tänker att vi om några är helt opryda om detaljer utan snarare vill ha alla detaljerna för att själva kunna analysera våra egna symptom. 

Min personliga åsikt ang att ändra sin kosthållning; det känns som ett extra stresspåslag på de man redan går igenom, att de riktlinjer som finns på livsmedelsverket är bra nog och att precis som du säger så hade läkarna berättat om det om de gjort skillnad för ens möjligheter. Nu är jag lite "skadad" från min utbildning där livsmedelsverket i stort sett var min bibel. 
    Känner du till "gynpodden"? dom har ett avsnitt om kost och fertilitet, där de går igenom sanningar och myter om kost. Dom har även massa andra intressanta avsnitt :)

Jag skrev till rmc häromdagen, en simpel fråga men blev hänvisad att ringa, så nu väntar jag på samtal. Blir alltid så provocerad när man ska komma kontakt med vården och de flera gånger i telesvar hänvisar till "du vet väl att du alltid kan kontakta oss på 1177. Mm tydligen inte.. 

Tack! Vul gick fint, fin slemhinna och äggblåsa som vuxit till sig. Återföring på onsdag!! Tog ovitrelle ikväll så nu hoppas jag på att det gosar till sig ännu mer i livmodern så att den stannar.

Tror att det är vanligt att tänka att det är ens eget fel när det inte går som det ska, men sen brukar jag tänka på alla som blivit gravida utan att försöka/utan att veta om det och många av dem har nog gjort sämre saker när de inte vetat. Klart att det man stoppar i sig har viss betydelse men äter man varierat och undviker det livsmedelsverket säger att man ska undvika tror jag knappast att det är det som avgör.
  • Lama21
    MeIMyself skrev 2023-02-17 15:28:23 följande:
    ja, det jag kommer göra annorlunda nästa gång blir att försöka stressa mindre hoppas det går :)

Tråkigt att det inte gick den här gången :/

Det låter klokt! Det tycker jag nästan är det jobbigaste av allt man tänka på. Jobbstressen som inte riktigt går att påverka tycker jag nog är den jobbigaste. Får även ordentligt stresspåslag när jag får nya tider på livio för det är så mycket som måste fixas och folk som måste meddelas för att jag ska kunna vara borta från jobbet. Hade kanske varit lättare om jag berättat vad det handlar om men har varken ork eller lust för det. Orkar inte riktigt att alla ska gå och fundera hur det går eller tycka synd om en när det inte går.

Sen blir jag ju självklart glad när jag får komma dit, är sjukt less på all väntan och så taggad på återföring. 

Dock börjar jag få väldigt mycket ångest över att det inte ska gå den här gången heller. Vet att jag inte borde tänka på det nu kanske men just nu känns det skitjobbigt. Kanske känns bättre när den väl är insatt.

strelitzia skrev 2023-02-17 07:18:16 följande:
    Exakt, barn blir till under alla tänkbara förhållanden. Och precis som du säger man kommer bra långt på en varierad kost. Jag lyssnade på ett poddavsnitt med ett par som slutat äta socker, dricka kaffe helt, eventuellt åt de heller inte mjöl, det var massa grejer de gjorde. Jag förstår verkligen att man vill göra allt i sin makt, men ibland känns de som att det lätt kan gå till överdrift. Jag har själv googlat och funderat på bidrottninggele och bisolvon och alla andra grejer som folk har nämnt ska hjälpa haha.. 

Haha ja oj vad man har googlat och testat mycket under dessa år i barngörarkarusellen... 

• Lama21

Nu är den insatt! Den första de tinade överlevde inte så de fick tina två. Håll tummarna för att den stannar Hjärta

• Lama21
    strelitzia skrev 2023-02-22 23:40:21 följande:
    Ja det hoppas vi verkligen att den gör! När är testdag? 

Jag har undrat hur de gör om embryot de tinar inte överlever, men de hinner alltså tina ett till. Blev insättningen framskjuten nån timme? Eller de kanske gör de i så god tid innan. 

Tack! Hjärta 13 dagar efter insättning så blir väl på tisdag den 7:e. 

Fick inte veta förrän jag satt i stolen att första inte hade klarat sig. Hade tid 13.15, fick komma in typ 13.45, men tror det berodde på att det kanske hade dragit ut på tiden på andra föra mig snarare än att det behövdes mer tid för att det skulle tina. 

Hur går det för dig nu då? Börjar det närma sig snart?

MeIMyself skrev 2023-02-23 08:35:18 följande:
    Hoppas, vi har bara en hoppas den klarar sig :(

Förlåt, inte meningen att skrämma upp dig. Som jag förstår det är det rätt ovanligt att de inte klarar sig.

Adelei skrev 2023-02-22 22:00:05 följande:

fick mens idag :/, ska ringa Nordic imorgon. 

Beklagar verkligen! :(

• Lama21
    strelitzia skrev 2023-02-24 13:21:42 följande:
    Okej, vilken tur att de hinner, jag har vart orolig att man annars inte kan göra de utan behöver vänta till nästa cykel. 

Jodå nu är vi igång igen, dag tre med letrozol idag, vul nästa vecka, äntligen! 
    Jo det var väldigt skönt att det var så, hade gått i bitar annars. 

Härligt! Skönt att vara igång igen! Du hade kört med letrozol förut innan ivf också va? 
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-02-27 14:30:27 följande:
    Verkligen! Ja precis, om jag inte minns helt fel så hann jag med 8 omgångar letrozol innan ivf. Är tacksam över att jag klarat mig undan de mesta biverkningarna, gick ändå på diverse hormonpreparat från januari till mitten av november haha... 
    Det lång tid! Hann med 7 men då var det för att jag fick en tablett första gången och det funkade inte. Var rätt less när det inte funkade men fick inte remiss till IVF förrän efter 6 gånger med ägglossning. Klarade mig också från biverkningar! 

Visst var det vul i veckan för dig, eller har du hunnit med det redan? 

Jag ruvar på men känner ingen större skillnad jämfört med hur det brukar kännas innan mens, så tyvärr har jag inte jättestora förhoppningar just nu... 
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-03-02 09:58:09 följande:
    Verkligen tröttsamt. Min läkare sa att chanserna ökar för varje gång man tar de, men det kändes inte direkt lovande.

Det stämmer, idag om några timmar. När jag kollat tillbaka på mina tidigare letrozolcyklar så har jag tagit ovitrell/ fått ägglossning runt dag 14/15, idag är 11 så hoppas det ser bra ut. 

Man blir verkligen helt galen av symptom eller inga symptom. Jag hoppas mensen håller sig borta! 
    Hur gick det idag? Såg det bra ut?

Ruvartiden är verkligen den värsta. Pendlar mellan hopp och förtvivlan om vartannat. Håller på att bli galen, går runt och tänker och känner efter KONSTANT. Har testdag tisdag men mensen borde dyka upp innan dess
  • Lama21

Strelitzia jobbigt att du måste göra ännu fler besök. Hoppas det timar med ägglossningen för dig. Riktigt störande om det brukar se bättre ut och nu gör den inte det...

Vet inte om det är okänsligt när ni är så många i tråden som fått negativa besked senaste tiden, men jag tjuvtestade idag och det var positivt. Fick kolla typ 15 gånger för att se så att jag inte drömde men strecket var där. Betydligt starkare än förra gången då det blev missfall. Trodde verkligen inte det igår

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022