• Lama21

IVF efter sommaren 2022

Gosan28 skrev 2022-12-21 13:26:14 följande:

Hej Hjärta

Hoppar in här! Gjorde återföring med ett 5-dagars embryo igår. Andra försöket för ett syskon. Lyckades på första försöket med ett färskt 2-dagars på första barnet född februari 2021 {#emotions_dlg.flower}

Någon annan som är mitt i ruvandet nu? Absolut värsta tiden för min del, så lång väntan och så många tankar som hinner cirkulera. Som tur var är det jul och nyår nu så festligheterna för förhoppningsvis tankarna på annat och får tiden att gå lite fortare 

Kram!

Hej! Hoppas allt går bra för dig och att du har möjlighet att slappna av under ruvartiden {#emotions_dlg.flower}
  • Lama21

Strelitzia jag är så så ledsen för din skull. Så oerhört jobbigt det måste vara. Hjärtat går sönder! Önskar jag kunde krama om dig på riktigtHjärtaGråter

• Lama21
    Gosan28 skrev 2023-01-09 09:42:05 följande:

Ville bara uppdatera här. Började blöda igår så det var ett missfall som jag misstänkte hela tiden. Kommer nog låta kroppen vila från IVF ett par månader och hoppas vi lyckas på egen hand. Annars har vi ju några embryon kvar i frysen som får plockas fram till våren när min kropp är redo igen Hjärta

Lycka till alla så kanske vi hörs på någon IVF 2023 sida.

Kram

Beklagar, mycket tråkigt att höra  ❤️ 

Hur går det för alla andra nu? Hur mår ni?

Jag hade hoppats på frysåterföring nu i januari utifrån vad en sköterska sagt, men tyvärr måste jag vänta ytterligare så om mensen kommer som den ska (vilket den inte alltid gör) blir det kanske i februari istället. 
  • Lama21
    strelitzia skrev 2023-01-09 11:43:38 följande:
    Varför behöver du vänta ytterligare en månad? 
    Jag har läst lite olika, vissa kliniker vill att det ska gå 1 mens emellan andra 2. Undra varför det är olika. Och i och med att vissa av oss har opålitlig mens borde dom i så fall kunna bistå med något som håller den i schack under väntetiden. 

Att behöva vänta är min största oro nu, tiden går så långsamt och jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Jag har inte jobbat än och fasar för att behöva göra de och spela glad och svara "det är bra" flera gånger under dagen. 
    Jag skickade ett meddelande till rmc förra veckan och den läkaren som svarade då sa hör av dig vid mens. Men jag vill försäkra mig om återinföringen blir stimulerad så blev uppringd precis nu medans jag skriver och den sköterskan sa att i och med att det var i v12 så är det mycket hormoner som ska ut så de är mens nr 2. Jag tyckte dom kunde testa ut med blodprov men hon sa att då krävs flera för att mäta emellan. Får man lite hopp, så blir man nedslagen lika fort. 
    strelitzia skrev 2023-01-09 15:35:12 följande:
    Jag tänker att man slås ner lite extra när man testar något nytt och det inte lyckas direkt. Jag kände sån förhoppning när jag började med letrozol för ett år sedan, samma nu med ivf, Det känns som att botten sjunker ett snäpp för varje gång, att hoppet aldrig repar sig helt.

Det var nog jag som missförstod eller sköterskan som uttryckte sig klumpigt, förmodligen både och. Hon jag pratade med idag sa att det aldrig var aktuellt och lät väldigt orolig för att jag skulle vara besviken. Tycker ändå att vi har fått väldigt bra bemötande av alla vi träffat/pratat med på livio och jag tycker det känns som att de faktiskt bryr sig.

Lät iallafall som att jag ska köra letrozol nästa mens (som har gett ägglossning i princip alla gånger tidigare) och återföring på det. Skulle få mer info i början på näste vecka.

Väntan är verkligen inte rolig nånstans, speciellt när man har hållit på så länge så känns all väntan som slöseri. Tråkigt att du fick besked om att det blev ännu mer väntan. Får du vara sjukskriven något för missfallet? Usch, jag lider verkligen med dig att måsta hålla upp den fasaden, det är ju väldigt färskt och tänker att det måste vara extra jobbigt med tanke på att det ändå var nära att kunna börja berätta för folk.

Känner verkligen igen mig i det att hoppet tänds och släcks och nästan blir permanent skadat. Jag har haft känslan länge nu att det är lika stor sannolikhet bli (och förbli) gravid som att vinna på lotto...

Anonym (AnonymB) skrev 2023-01-09 13:58:14 följande:

Har läst igenom ett par sidor och all kärlek till er som kämpar ❤️ 
    Jag testade negativt i mellandagarna efter vårt första ivf-försök. Ett tvådagars var det vi fick ut av försöket och det tog sig inte efter insättning?.  Nu får vi antagligen vänta till februari-cykeln för fanns inte plats för oss i äggkalendern i januari :(

Efter att jag testat negativt har jag blivit så känslig. Gråter för det mesta. Tur att jag har varit ledig, hade känts jobbigt att grina på jobbet var o varannan timme? nån som känner igen sig? Tänker att det kanske är mitt sätt att bearbeta men känns lite orimligt att inte kunna kontrollera det riktigt? men har bestämt mig för att vara snäll mot mig själv?. 

Heja er allihopa ❤️ Hoppas på 2023! 

Tråkigt att höra att du testade negativt. Ni fick alltså inget till frysen och måste börja på en ny stimulering med sprutor och hela köret?

Gråter ofta efter ett bakslag, oftast inte direkt dock, utan det brukar byggas upp och sen explodera och då är jag otröstlig. Tyckte julen var jobbig då alla la ut bilder på sina barn/annonserade att de var gravida men grät inte förrän två dagar senare

Gråt ut du, det är inte konstigt alls efter det beskedet. Hjärta

• Lama21
    MeIMyself skrev 2023-01-10 10:22:00 följande:
    Jag beklagar verkligen Gråter
    Vilken dålig start på året...
    Jag fick min mens idag, men vågar knappt rapportera då sjukstlöterskan sa sist att vi inte är garanterade plats om det är fullt.. men jag kommer rapportera det senare idag. 
    strelitzia skrev 2023-01-09 11:43:38 följande:
    Varför behöver du vänta ytterligare en månad? 
    Jag har läst lite olika, vissa kliniker vill att det ska gå 1 mens emellan andra 2. Undra varför det är olika. Och i och med att vissa av oss har opålitlig mens borde dom i så fall kunna bistå med något som håller den i schack under väntetiden. 

Att behöva vänta är min största oro nu, tiden går så långsamt och jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Jag har inte jobbat än och fasar för att behöva göra de och spela glad och svara "det är bra" flera gånger under dagen. 
    Jag skickade ett meddelande till rmc förra veckan och den läkaren som svarade då sa hör av dig vid mens. Men jag vill försäkra mig om återinföringen blir stimulerad så blev uppringd precis nu medans jag skriver och den sköterskan sa att i och med att det var i v12 så är det mycket hormoner som ska ut så de är mens nr 2. Jag tyckte dom kunde testa ut med blodprov men hon sa att då krävs flera för att mäta emellan. Får man lite hopp, så blir man nedslagen lika fort. 

Jag vill heller inte vänta mer men känns som RMC är proffs på att sjukta på det.. jag är så nervös för att anmäla min mens.. för att jag ska få avslag igen :( 
    Håller tummarna för dig! Behövs någon här som får lite positiva nyheter!
  • Lama21
    MeIMyself skrev 2023-01-10 13:49:42 följande:
    strelitzia skrev 2023-01-10 13:15:59 följande:
    Rapportera så fort som möjligt så ingen annan hinner före och tar upp plats för äggplock! 

Jag beklagar för återigen :( 

Jag blev uppringd,och kommer börja med Gonal F imorgon, jag är så nervös ni anar inte Rynkar på näsan 
    Jag ska ta Gonal F till den 16/1 och Fyremadel 15/1 - 16/1, glömde fråga om om jag bara skulle ta båda sprutorna på varandra den 15 och 16/1. 
    Jag fick UL tidigt på morgonen 17/1. 

Håll tummarna för mig Hjärta

Heja!! Äntligen får du komma igång! Förstår att du är nervös men det kommer säkert gå fint ska du se Hjärta  Båda sprutorna samtidigt tog jag också, bytte bara sida precis som strelitzia.

strelitzia skrev 2023-01-10 13:29:51 följande:
    Det är svårt att vara rationell men det klart att de inte låter en vänta en extra månad för att vara jävliga. Men får man två olika besked så blir man förvirrad. Jag tyckte mest för min del att det var märkligt att en läkare Okeja först och sköterskor sen sa nej. aja. 

Då är vi typ på exakt samma plats nu, jag väntar också på information som ska skickas men ska också äta letrozol in för återinföring. Jag har också bestämt mig för att äta letrozol vid min mens nu för att inte råka får en 40+ cykel, alla mina letrozolcyklar har legat på 28-30 dagar.

Jag har totalt vart hemma 2 veckor, hade extra många timmar över helgen som var men fick en sjukskrivning och jobbar först torsdag, mjukstartar med två dagar.
    Har knappt vart utanför dörren, när jag inte trodde de kunde bli värre kom ett dödsbesked. Himla kanonstart. Men nu, nu bör de fan inte kunna bli värre, peppar peppar!

Jag håller verkligen med, nästan större chans att vinna å lotto eftersom det inte begränsas till en gång per månad.. skämt å sido.. 

Förstår din besvikelse, och drygt med olika besked såklart!

Låter klokt, brukar också råka ut för 40+ cyklar, ibland tom 50 eller 60.... Är rädd att det kommer att vara en lång cykel nu tyvärr, har inga pms-symptom vilket jag alltid får, men också svårt att veta hur kroppen beter sig eftersom jag nu fick ett tidigt missfall.

Vilken otrolig tuff start på året för dig! Hoppas det kommer gå bra för dig att jobba på torsdag. För mig är det nästan lite skönt att jobba nu, lättare att tänka på annat.

strelitzia skrev 2023-01-10 16:07:36 följande:
    Jag undrar vad som gör att man får menopur eller gonal F, tänkte att de skiljde mellan kliniker men du och jag går ju till samma och jag tog menopur.

Som jag förstod det fick jag menopur pga att jag hade så många äggblåsor och det skulle vara "mildare". Fick också ta nässpray istället för ovitrelle. Sen förstod jag det som att det går att finjustera menopur eftersom man fyller sprutorna själv, medan gonal F är förfyllda sprutor.

• Lama21
    strelitzia skrev 2023-01-11 15:40:55 följande:
    Jag är också rädd för de, jag hoppas vi får en normallång cykel, det är vi värda!
    Jag tog min sista antibiotika idag, har haft märklig illande i magen i några dagar, det kommer lika fort som det går över, jag ska inte på någon efterkontroll så jag hoppas att ilningarna bara är bieffekt av antibiotikan. 

Jag håller med om att det kan vara skönt att jobba, har alltid gjort de i andra jobbiga perioder men det är mycket barn på mitt jobb på helger, speciellt nu på jullovet så jag ville bespara mig de. Jag hoppas att tiden börjar gå fortare när jag väl börjar. 

Ahaa jag visste inte att gonal f var för fyllda. Det låter väldigt logiskt nu när du förklarar, tack.  Det var tal om att jag också skulle fått nässpray för de var oroliga för överstimulering men fick tillslut ovitrelle ändå, och överstimulering hehe..
    Det är vi verkligen värda! Hur känns det med ilningarna i magen nu då, har de försvunnit? Säkert bara någon bieffekt.

Åh, då förstår jag att det är extra tufft. Jobbar på skola men det är iallafall inga småbarn där. Får däremot frågan med jämna mellanrum om inte jag ska skaffa barn snart/varför inte jag har några barn. Jobbigast var dock när närmsta kollegan var gravid.
  • Lama21
    Anonym (AnonymB) skrev 2023-01-12 13:57:06 följande:
    Precis, inget till frysen. Det enda som är positivt är att jag har förstått att syskonförsök görs med ägg från frysen, får man inget dit - inget syskonförsök... Så förhoppningsvis kanske vi får nåt till frysen nästa omgång.. 

Jag tyckte sprutorna gick okej, kände mig trött på dom de sista dagarna och var glad när jag slapp men trodde nog att jag skulle må sämre än vad jag gjorde, och svaja i humöret. Så det är ju skönt. Det jag inte ser fram emot och som jag nästan får lite panik av att tänka på är äggplocket. Jag fick lugnande, morfin och lokalbedövning, men första sticket gjorde så jäkla ont. Barnmorskan gav mig mer morfin undertiden, vilket var bra, men det enda jag tänker på är den där smärtan... 

Hur länge har du varit i snurran? 

Då hoppas vi på att det är det är ett gäng som klarar sig till frysen nästa gång!

Känner verkligen igen det där med sprutorna, inga problem alls förutom less och lite öm på magen i slutet. Vad jobbigt du fick så ont när du gjorde äggplocket. Hoppas det var en engånghändelse. 

I barngörarsnurran ca 2,5 år. Sökte hjälp efter ett år och fick äta letrozol sju omgångar. Fick remiss till IVF i början av oktober så i den snurran har jag inte varit lika länge. För mig gick det snabbt när remissen väl skickades så gjorde äggplock i slutet av november. Nu väntar jag på frysåterföring då det blev tidigt missfall på första.

• Lama21
    MeIMyself skrev 2023-02-02 11:03:10 följande:

Jag tror jag svävar i luften av glädje fick precis meddelande från 1177.Skäms 
    TOTALT 8 ÄGG som är befruktade, kan knappt tro det. Jag är så lycklig Skäms
    Återföring på måndag, så nu ska jag bara vänta tills måndag men kan slappna av lite :) 
    Hoppas några överlever så vi kan spara lite i frysen också Hjärta

Så härligt att höra!! Håller tummarna att några klarar sig till frysen också! {#emotions_dlg.flower}
  • Lama21

Hej igen alla! Beklagar alla som fått bakslag senaste tiden, håller tummarna att vi alla kommer ut på andra sidan den här skiten så småningom med en liten.

Själv har jag ikväll fått omslag på ägglossningstestet efter en 47-dagarscykel och har vul imorgon, så förhoppningsvis blir det frysåterföring nästa vecka, hoppas det går vägen den här gången!! 

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022