• Sandralinnea123

IVF efter sommaren 2022

streli­tzia - ja suger verkligen... när man väl ser pluset då förväntar man ju sig att de ändå ska bli något.. Ja verkligen känns väldigt skönt att allt är planerat och man vet vad som väntsr och även att vi kanske får fler till frysen (fick bara 1 embryo till frysen sist) så om man har tur kanske de kan bli ett syskon också (om man får önsketänka)

Kristi­naB - åh va kul! Kommer ihåg väntan när vi väntade på vår tur... Vi fick ju gå till gynekologen i vår kommun innan vi skickades vidare till sahlgrenska så väntan där imellan kändes så lång. 
    Jag har ju bara hållt på med ivf sen i augusti, vår första kontakt var i maj 2021, sen började vi kontakt med sahlgrenska i april 2022.
    Det kommer bli en så spännande resa för er, jag har tyckt det har varit otroligt spännande och lärorikt även fast det många gånger är så otroligt jobbigt, men man lär sig så mycket om sin kropp samtidig. Hoppas du stannar kvar i tråden hade varit kul att följa din resa också ! 

Trådarna här på familjeliv har verkligen hjälp att prata med andra och skriva av sig lite för ibland kanske man inte orkar eller vill prata med alla nära en då känns de skönt att skriva med ni andra som är i samma sits och förstår vad man går igenom.. 
  • Sandralinnea123

Hej igen, tänker jag hoppar in i tråden igen efter en paus, på fredag är de dags för börja med provera, har skummat igenom lätt sen jag sist var inne, vårt andra ivf försök nu som ska påbörjas Glad

• Sandralinnea123
    streli­tzia 
    Tack, ja jag har njutit, varit ledig från jobbet enkel under jul och 1 vecka för skidåkning, så känner att man har fått ladda upp inför start igen, mer taggad än någonsin Skrattande

MeIMys­elf Ja det hoppas jag också!! 

När jag var inne i sprut perioden sist körde jag fyremedal ända fram till 2 dagar innan äggplocket, sen får man ju 1 ägglossningsspruta som man tar om de var 36 timmar innan äggplocket Glad
  • Sandralinnea123
    MeIMys­elf 

Förstår de känna svårt! 
    När jag gjorde mitt första ivf försök tog jag sprutor i 17 dagar!  29 sprutor lyckades jag få ihop på dom dagarna..  
    Det vänder förhoppningsvis, mig chockhöjde dom 2 gånger och de gjorde ju susen Glad

streli­tzia 

Ja har verkligen försökt njuta och koppla bort vad som komma ska och de funkade bra, nu taggar jag inför provera start på fredag, och hoppas min magsjuka gått över tills dess som jag lyckats dra på mig på jobbet Rynkar på näsan
  • Sandralinnea123
    MeIMys­elf va kul med 8 ägg ! Hoppas alla klarar sig fint ! Skrattande

Jag börjar med gonal-f ikväll, har ju kört med menopur innan så ska bli spännande att se om de blir annorlunda, 
    Är dock inte så taggad på alla känslor som jag hade sist i sprutperioden , sista dagarna kunde jag gråta för vad som helst och var så känslig haha
  • Sandralinnea123
    MeIMys­elf - 

Jag ska ta 300 i 4 dagar sen 275 i 4 dagar och så ultraljud, sist jag körde med menopur fick dom ju chockhöja min dos 2 gånger för att äggblåsorna inte växte Obestämd
  • Sandralinnea123

Nu har vi kört klart våra sprutor, denna gången blev de 12 dagar med sprutor och 3 ultraljud, på fredag har vi äggplocket så ikväll blir de sista sprutan för ägglossning, jag har 19 äggblåsor Skrattande både roligt och tråkigt och de tråkiga är att jag inte kommer få ett färsk embryo insatt utan de blir total frys..

• Sandralinnea123
    MeIMys­elf
    tack så mycket, ja de är klart det är viktigast, hur går de för er ?? Hjärta

streli­tzia  ja exakt, för de kan bli överstimulering 

Idag har jag haft äggplocket, denna gången var de otroligt smärtsamt, men berodde även på antalet blåsor vilket gör att man redan är svullen och öm i äggstockarna, fick 12 ägg och den 24 får vi mer info om hur vi ska gå vidare och hur de gått för äggen ( befruktning m.m) 

Blödde rätt mycket denna gången också, de var tydligen mycket blod på instrumentet enligt sambon min, och när jag gick och testade att kissa kom de en klump med blod, konstigt hur allt är annorlunda från första gången..
  • Sandralinnea123
    MeIMys­elf

Ja okej då får vi hoppas på nästa försök för er ! ❤️

streli­tzia

Ja sist använde jag menopur och denna gången gonal-f fick ut lika många ägg som första äggplocket, denna gången fick sambon lämna spermier 2 gånger dock så kanske dom är mer noga nu🙏🏼
  • Sandralinnea123

Hej, jag hoppar in i tråden igen, efter ett hemskt äggplock så ska jag äntligen 1 månad senare börja med ägglossningstest igen och få 1 av 2 blastocyster insatt... är så glad för eran skull !! 

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022