Sandralinnea123 skrev 2023-04-28 12:17:53 följande:
strelitzia - ja man kan ju hoppas att illamåendet lägger sig tillslut men det är ju för en bra grej 🙈
Åh va spännande! GRATTIS !❤️
hör man hjärtat också eller bara ser att det slår?
Lama21 - nyfiken hur kommer de sig att du har ett ultraljud igen? Har du bett om ett extra? 😊
Man hör inte hjärtat, det är nog fortfarande för litet för att att höras. Försöker komma ihåg om det hördes när jag gjorde vanligt ultraljud precis innan v12, men minns inte. Kanske för litet då också.
Lama21 skrev 2023-04-28 17:03:06 följande:
Strelitzia: riktigt störande.... Skönt att ha det bokat nu iallafall!
Känner mig något lugnare, börjat våga tänka mer framåt nu och inte bara vara rädd för det för att det kan gå åt skogen. Mår för det mesta bra, kan ha il av illamående fortfarande och kan vara lite jobbigt att gå till soprummet där det luktar äckligt 😬 hur mår du själv? Känner du mer oro nu än förra gången?
Sandralinnea123: jobbigt med illamåendet, även om det är lite skönt att få bekräftelse att det händer nåt i kroppen! Har det fortsatta på samma sätt?
Jag har bokat ett ultraljud privat, som vi alltså måste betala för, bara för min egen sinnesros skull ☺️ tänker också att jag ska börja berätta för folk och vill gärna ha sett att det lever nåt där inne fortfarande innan jag gör det. Annars hade jag måstat vänta till vecka 19 när rul är, och det känns lite sent 😅
Vad skönt att du börjar känna dig lite lugnare, roligt att istället kunna börja tänka på annat och planera!
Haha känner igen de med lukt, viss lukt skär in i näsan. Rök har jag inga problem med i vanliga fall nu är de fruktansvärt.
Jag mår så bra de går under omständigheterna. Mycket mer oro och min sambo sa efter vul häromdagen att om det inte går vägen denna gången så orkar han inte försöka mer. Så vårt förhållande hänger också på den här graviditeten, ingen press fostret!